Kanin søger nyt hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
24. oktober 2010

spj

Mumto3 skriver:

Vi vil gerne have kanin, men havde forestillet os at vi skulle have en ude kanin. Kan en indekanin blive til en udekanin???

Hvor meget lugter en indekanin? overvejer lidt om vi skulle have den inde.

De bliver selvfølgelig en større del af familien ved at være inden for. Hvis man bare skifter ham en gang om uge lugter det ikke synes jeg og jeg er meget sart hvad det angår. Vores kanin har en bakke i det ene hjørne af buret som er hand toilet. Det er det eneste sted han gør det. Den bakke kan man sagtens nøjes med at skifte hvis der er en dag han har tisset meget.
En indekanin kan sagtens blive en udekanin, hvis man bare tager ham ud om sommeren når der er sammen temperatur som inden for. Så kan de godt vende sig til de nye forhold.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Mumto3

Hvor meget ridser en kanin gulvene? Vi har HELT NYE gulve og givet omkring 150.000kr for dem, så  vi er ret ømme om vores gulve! Vi har gulvtæpper en del steder, men bestemt ikke over det hele!!!

Anmeld

24. oktober 2010

Mumto3

Kan man have en kanin stående i et køkken-alrum? altså ikke i køkkeafdelingen men dog stadig i samme lokale? Er det for uhygiengisk???

Hvad hedder den?

Anmeld

24. oktober 2010

spj

Mumto3 skriver:

Hvor meget ridser en kanin gulvene? Vi har HELT NYE gulve og givet omkring 150.000kr for dem, så  vi er ret ømme om vores gulve! Vi har gulvtæpper en del steder, men bestemt ikke over det hele!!!

Jeg synes ikke, at han ridser gulvene. Jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til det hos os. Vi har trægulve.

Anmeld

24. oktober 2010

spj

Mumto3 skriver:

Kan man have en kanin stående i et køkken-alrum? altså ikke i køkkeafdelingen men dog stadig i samme lokale? Er det for uhygiengisk???

Hvad hedder den?

Ja, det synes jeg da sagtens man kan. Vi har ham stående i vores spisestue som ligger lige over for vores køkken. Det er vel lidt det samme.
Han hedder Prins kanelstøvle. (Det er min mand der har fundet på navnet) Men jeg tror sagtens i kan kalde ham hvad i vil

Anmeld

24. oktober 2010

Mumto3

spj skriver:

Ja, det synes jeg da sagtens man kan. Vi har ham stående i vores spisestue som ligger lige over for vores køkken. Det er vel lidt det samme.
Han hedder Prins kanelstøvle. (Det er min mand der har fundet på navnet) Men jeg tror sagtens i kan kalde ham hvad i vil

Tak for svar! -og undskyld jeg spørger så meget, men det skal jo helst være en gennemtænk beslutning, da det jo handler om et levende dyr.

Hvor tit skal han fodres? Her tænker jeg, at hvis vi f.eks. tager en tur i sommerhus en weekend, skal naboen så komme ind og give mad (vi giver også deres kat mad, så vi kan sagtens spørger dem) eller kan den klare sig uden til vi kommer hjem igen.

Hvad spiser den, og hvor køber man det henne?

Anmeld

24. oktober 2010

Mumto3

Hvor stort er buret (mål?) og hvad står det på? Skal man have et bord til at stille det på eller er 'bordet' en del af buret?

Anmeld

24. oktober 2010

Mumto3

Hvor tit og hvor mange timer har I ham ude (bør han være ude). Jeg går hjemme, så har mulighed for at have  ham ude meget, men tænker også at børnene leget meget på gulvet og har brug for at have fred til at lege, uden af der løber en kanin rundt oven i puslespil, bil-banen osv.

Hvad har I af børn? Jeg tænker på hvilken aldresgruppe børn er den vant til.

Har I oplevet at den har bidt?

Anmeld

24. oktober 2010

spj

Mumto3 skriver:

Tak for svar! -og undskyld jeg spørger så meget, men det skal jo helst være en gennemtænk beslutning, da det jo handler om et levende dyr.

Hvor tit skal han fodres? Her tænker jeg, at hvis vi f.eks. tager en tur i sommerhus en weekend, skal naboen så komme ind og give mad (vi giver også deres kat mad, så vi kan sagtens spørger dem) eller kan den klare sig uden til vi kommer hjem igen.

Hvad spiser den, og hvor køber man det henne?

Det er helt i orden. I skal jo vide alt inden i beslutter jer.
Han får mad en gang om dagen. Hvis vi ikke har været hjemme en hel weekend har vi gjort det, at vi har givet ham masser af mad og hø og vand inden vi tager afsted. Så har han godt kunne klare sig alene i weekenden.
Han spiser kaninpiller som man kan købe i alle supermarkeder. Så får han grønt når vi lige har en rest eller noget. Hvis vi fx har skrællet kartofler får han skrællerne og hvis vi har noget salat, gulerødder, agurk osv i overskud får han også det. På den måde er det ret nemt med en kanin, den spiser næsten alt frugt og grønt.

Anmeld

24. oktober 2010

spj

Mumto3 skriver:

Hvor stort er buret (mål?) og hvad står det på? Skal man have et bord til at stille det på eller er 'bordet' en del af buret?

Vi har buret stående på gulvet, for man kan åbne det så han selv kan gå ud og ind som det passer ham. Så kan han nemlig også hoppe ind i buret hvis han skal på toilettet.
Buret er ca. 95 x 60 cm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.