hvor meget køber i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

starsofheaven

hvor meget og hvor tit køber i tøj til jeres barn/børn? hvor mange busker og bluser f.eks har de?og hvor mange penge bruger i om måneden på tøj? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

frk Jensen

starsofheaven skriver:

hvor meget og hvor tit køber i tøj til jeres barn/børn? hvor mange busker og bluser f.eks har de?og hvor mange penge bruger i om måneden på tøj? 

Marcus har nok 20 trøjer.. nogle tykke, andre tynde trøjer..

ca 10 par bukser... jeg aner det ikke helt nøjagtigt, da der altid er noget gennem maskineriet..

Jeg bruger penge på tøj når ham mangler noget.. eller jeg tilfældig køber noget jeg syns han skal have.

Den anden dag blev der købt vinter støvler og flyverdragt for 1200 kr!

Nogle måneder er dyre end andre.

Anmeld

22. oktober 2010

Mira0911

Jeg har ikke lige antal på hvor meget jeg har af hver... Men køber til Julie når hun mangler... 

Anmeld

22. oktober 2010

saxa

Øhhh Pas.. Det har jeg overhovedet ikke styr på.. Yasmin har en del tøj - noget mere brugt end andet.. Og Oliver har også en del.. Og aner ikke om jeg nogensinde får brugt det hele..  Jeg køber tøj til dem begge når jeg falder over noget jeg kan lide og når de mangler.. Aner ikke hvor mange penge der bliver brugt om måneden.. Sidst vi handlede rigtigt ind til Yasmin kom vi af med ca. 3000.- (også fordi hun pludselig var vokset ud af en del tøj) Og så er der lige blevet handlet vinterjakke, støvler og sko.. Billigt er det jo ikke at have børn..

Anmeld

22. oktober 2010

Pige2009

Laura er 1 år på mandag og har 10-15 bluser, kun 6 bodyer (skal vist have lidt flere til hende), ca. 10 par bukser, 3 jakker, 1 flyverdragt, 4 natdragter,  1 par gåsko, 2 par sutsko, 1 par fleecefutter og 1 sæt regntøj

Ind til nu har jeg købt stort set det hele på én gang inden hun er overgået til en ny størrelse, så jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg bruger på månedsbasis. Jeg vil skyde på, at den samlede garderobe pt. anddrager 2000 kr.

Anmeld

22. oktober 2010

Miamaja

Jeg prover at kobe efter princippet : 'Lidt men godt'. Dvs jeg kober hellere en enkelt laekker bluse til ny pris end 3 stks for et godt tilbud, da jeg ikke synes mere af det, er det bedste.

jeg kan ikke fordrage at have saa meget toj til ham at han nasten ikke faar det brugt. Det skal bruges for jeg vil jo gerne se ham i det.

Det princip fungerer rigtig fint for os, men alligevel synes jeg der er mere end rigeligt med toj.

Anmeld

22. oktober 2010

klmf

Nu er Oliver jo kommet i vil selv, kan selv alderen mht spisning, så der har jeg erfaret, at der godt kan blive skiftet en trøje eller to i løbet af dagen... Så han har nok 9-10 par bukser, 15 langærmede bluser (både tykke og tynde), 20 bodyer (liiige i overkanten), 6 par strømpebukser, strømper, en varm heldragt, 2 varme trøjer, regntøj, gummistøvler, skindfutter, plus lidt forskellige huer og handsker til alt efter vind, vejr og temperatur.

Jeg køber ikke mærketøj (så skal det dæleme være billigt og meget meget fedt), går for det meste i name it, hogm, føtex eller kvickly.

Tror der er tøj for 1000-1500 alt. inkl., men jeg låner eller arver også meget af det....

Anmeld

22. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

starsofheaven skriver:

Frederic er i str 92 og har;

- ca. 35 alm langærmet bluser

- 54 savlesmækker (trekanted)

- ca. 25 par bukser

- 34 par strømper

- 6 par strømpebukser

- 11 uld/bomuld body'er

- 15 skjorter

- 2 sæt regntøj / termotøj (dp og hjemme)

- flyverdragt / ski sæt / fleece jakke / huer og luffer fra didriksons.

- 2 par angulus tex støvler og alm sko

- 3 racing kids elefant huer

- 4 par hjemme futter

og allt det andet jeg har glemt...

Anmeld

23. oktober 2010

Bondepigen

Lige nu har vi masser af tøj, da vi "arver" fra niecer... Men sko køber vi selvfølgelig og af og til osse noget tøj, som jeg simpelthen bare synes hun må eje. Men ofte køber jeg i genbrug, dog ikke så ofte sko, da de ikke skal være slidte... men nogle gange er man heldig at finde nogen der slet ikke er brugt...

Det er osse let nok at finde brugt tøj til hende nu, som er fint... det er nok sværere når hun bliver ældre, da de så slider mere på det...

Anmeld

23. oktober 2010

serinasmor

vi køber faktisk ikke tøj særlig tit .. og når vi gør er det mest fordi vi liiiiiige faldt over noget men det skal så også siges at vi er så heldige at hendes farmor nærmest har leveret gardarobe til et helt år... det meste købt/fået brugt på nettet eller gennem hendes kolleger...dejlig farmor at have

i øjeblikket er prinsessen en str 74 og der mener jeg hun har

20 bodyer

15-18 par stømper

7 kjoler (som vi glemmer at give hende på)

15-20 bluser (tykke og tynde)

10 par strømpebukser ( ALT for mange)

10-15 par bukser

5 natdragter ( tror kun vi bruger 3 men det er rart at have ekstra hvis hun nu skulle blive syg)

2 jakker ( en tyk og en tynd)

1 flyverdragt

1 par sko ( og flere par varme futter - hun går ikke endnu )

og noget sommertøj som det jo ikke længere er vejr til

Serina er jo så også for længst kommet i alderen hvor hun selv vil spise.. det er jo faktisk 2 mdr siden hun startede på den ballade ... og der er det altså rigtig rart at kunne give hende en ren trøje på når det er nødvendigt .. så der er ingen af hverken hendes bukser, strømper, trøjer eller bodyer hun ikke har haft på endnu ... selvom det egentlig lyder af meget når man får skrevet mængderne ned... og jeg må da indrømme at for at spare på vasketøjsbunken får hun tøjet fra dagen før på hver morgen inden hun får sin havregrød.... så skifter vi til rent tøj når hun er færdig ... men så er hun også nærmest smurt ind i havregrød fra top til tå

i den næste str ( som vi har kigget igennem i denne uge) har vi ca det samme bare lidt flere bukser... men tror vi får brug for lidt flere trøjer .... det er jo snart dagplejetid hvor vi regner med hun bliver noget mere beskidt end hun gør herhjemme

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.