Update på falsk strubehoste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

hc=k

Igår skrev jeg har min Kristopher har fået falsk strubehoste og han havde det rigtig rigtgi skidt. Jeg har stort set ikke sovet hele natten fordi jeg har ligget og lyttet til om han nu havde det godt. Kl 02. vågnede han og satte sig op. Jeg kiggede på ham og satte mig op med et sæt. Så sagde han hej mor. Og så tog han sin dyne og sagde sove mor. Så måtte jeg jo putte ham i hans egen seng.
Her i dag fejler han ikke noget som helst. Han er snottet, men der er ingen hoste og ingen feber. Det er jo helt fantastisk, men det er da også lidt mærkeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Det er meget alm at falsk strube hoste kommer i forbindelse med en forkølelse... Kun lige vare kort tid, og måske næste morgen er det væk!

Min søn Nicklas på 3½ år får falsk strube hoste HVER GANG han bliver forkølet.... Har endnu ikke slået fejl! Hans er rigtig slemt, han lukker fuldstændig til i halsen, og vi har 2 gange måtte ringe efter en ambulance fordi han har mistet bevistheden. Både fordi han lukker til i halsen, også går han i panik og de to ting sammen har desværre end meget alvorligt... Sidste gang var det så slemt at de vi kom ind på syehuset sagde falck redderne at vi havde været meget heldige med at der havde været en ambulance så tæt på os da vi ringede, for hvis ikke turde de slet ik tænke på hvad der var sket....

Nu har vi fået en maskine hjem og stå, som vi skal fylde med noget meget kraftig inhalations medicin, som så bliver forstøvet også skal han ligge med maske på og indånde det medicin.... Har endnu 7-9-13 ikke været nødvendig og bruge den, da det kun er i aller væreste tilfælde den må bruges....

Det bedste du faktisk kan gøre med et barn der har falsk strube hoste er at pakke barnet godt ind, også ud i den friske luft....

Herhjemme plejer vi at pakke Nicklas godt ind, og putte tæt med ham, også sove for åben vindue.... Det er simpelthen det bedste hvis "bare" det er alm falsk strube hoste....

Kram

Anmeld

22. oktober 2010

maria87

jeg vil lige sige til jer at som barn havde jeg falsk strubehoste, ret slemt og min mor fik afvide at hun skulle tage mig ud på badeværelset , lukke døren og tænde for det varme vand, så der blev helt dukket indtil jeg kunne trække vejret igen...

det gjorde hun hver gang...

Anmeld

26. oktober 2010

LC

Man kan faktisk få sådan nogle fugtforstøvere nu, de bruges rigtig meget i udlandet(har set dem flere gange i frankrig og Australien), de er rigtig gode til Astma børn og forkølelse generelt, de giver som du beskriver den der fugtige luft som du også kan få på badeværelset.

Har selv en lille datter med falsk strubehoste, har lige haft det i en uge og havde i den forbindelse 2gange kontakt til vagtlægen og et besøg hos ejen læge, fordi hun havde det rigtig skidt. så overvejer sådan en forstøver, man kan også putte lavendel olie i det skulle hjælpe til at de kan trække vejret endnu bedre.

Og ellers er det bedste bare at de for lov at sidde op, for det bliver værre når de ligger ned, så svulmer halsen op, så halsen skal hele tiden være højere oppe en hjertet. Vi har brugt klapvognen til at sove i, men Autostolen har også være ibrug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.