Falsk Strube Hoste..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

hc=k

Jeg har her til eftermiddag været ved lægen med min søn. Han har fået falsk strube hoste. Nu er det så jeg sidder herhjemme og tænker lidt over hvad lægen egentlig sagde og jeg kan ikke rigtig huske så meget fordi jeg egentlig blev lidt forskrækket.
Jeg kan dog huske noget med at hvis Kristopher ikke kunne få luft eller skiftede farve så skulle jeg ringe til vagtlægen.

Kristopher har det efter omstændighederne fint. Han hoster en del og det lyder mere og mere anstrængt for ham at trække vejret.
Hvad gjorde i da jeres havde det??

Hvad skal man egentlig gøre???

Er det farligt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Petunia

Hej

Kulde er godt...så en tur ud "og se på stjerner" er en god idé

God bedring med ham

Anmeld

21. oktober 2010

hc=k

Ja det sagde lægen godt, men han var så også meget i tvivl om det ville hjælpe Kristopher Sådan som han har det.. Jeg føler ikke jeg ved noget

Anmeld

21. oktober 2010

Heidimed lea

ja enten ud med ham pakket godt ind eller også et godt karbad  med en masse damp i..

sørg for hans hovede ligger højt,,  det lyder så slemt alle mine har prøvet det,,   men hvis du synes det bliver for slemt synes jeg du skal køre ind med ham igen

god bedring knus Heidi

Anmeld

21. oktober 2010

Bondepigen

Du skal hæve hovedenden af sengen, at sidde op letter vejrtrækningen, hvis han græder skal du berolige ham så det ikke bliver værre, hen i et vidt åbent vindue eller udenfor pakket godt ind i dynen...

Emma havde det her for kort tid siden og vi gav hende noget astma spray (ventoline) og satte os ind i sofaen og så tegnefilm for at berolige hende...efter vi havde været henne og stå i det åbne vindue...

Jeg tror nu ikke jeg ville nøjes med at ringe til vagtlægen, hvis han virkelig ikke kan få luft, eller skifter farve. Jeg ville ikke turde andet end at ringe efter en ambulance...

Det er noget med at de skal have en indsprøjtning med binyrebarkhormon, hvis det skulle blive så slemt...

Håber dog ikke det kommer så vidt!!!

Men hvis du googler falsk strubehoste kommer der osse en del frem om det...

Anmeld

21. oktober 2010

Pena

hc=k skriver:

Jeg har her til eftermiddag været ved lægen med min søn. Han har fået falsk strube hoste. Nu er det så jeg sidder herhjemme og tænker lidt over hvad lægen egentlig sagde og jeg kan ikke rigtig huske så meget fordi jeg egentlig blev lidt forskrækket.
Jeg kan dog huske noget med at hvis Kristopher ikke kunne få luft eller skiftede farve så skulle jeg ringe til vagtlægen.

Kristopher har det efter omstændighederne fint. Han hoster en del og det lyder mere og mere anstrængt for ham at trække vejret.

Er det farligt??

Jeg havde det meget som barn, og endte med at blive indlagt (ved ikke lige hvorfor)

Når det var slemt blev jeg holdt ind over en gryde med kogende vand. Dampen hjalp meget. Ellers hovedet højt når man sover. Men det er jo ca 30 år siden. Så måske det er yt i dag.

Anmeld

21. oktober 2010

BabyStella!

hc=k skriver:

Er det farligt??

Kigger lige med. Min datter kom i seng kl. 19.30 og siden da har jeg været inde hos hende ca. hvert 20. minut, fordi hun hoster så frygteligt, og enten mister sutten eller det gør ondt.

Frygter en søvnløs nat

Anmeld

21. oktober 2010

Skouboe

BabyStella! skriver:

Kigger lige med. Min datter kom i seng kl. 19.30 og siden da har jeg været inde hos hende ca. hvert 20. minut, fordi hun hoster så frygteligt, og enten mister sutten eller det gør ondt.

Frygter en søvnløs nat

Jeg kan se på din profil et hun er over 1 år. Giv hende et par teskefulde honning rørt op i varmt vand - det hjælper på hosten.

Anmeld

21. oktober 2010

Skouboe

hc=k skriver:

Er det farligt??

Jeg har lige været på kursus i baby førstehjælp og underviseren fortalte at man skulle pakke dem ind i dynen og ud i kulden - det hjælper rigtigt meget (efter et lille stykke tid)

Du kan også lade ham sove i autostolen, hvis det bliver for slemt (er også et super godt råd når de er snottede). Tag stolen ind og sæt ham godt til rette - evt. spænd ham lidt fast med selen og så en dyne rundt om. Det er ikke super godt til deres ryg, men hvis alternativet er at han ikke kan få luft, så overlever han sagtens en nat i autostolen.

Anmeld

22. oktober 2010

BabyStella!

Skouboe skriver:

Jeg kan se på din profil et hun er over 1 år. Giv hende et par teskefulde honning rørt op i varmt vand - det hjælper på hosten.

Vil jeg prøve Hun sov heldigvis nogenlunde sent i nat, så jeg fik da en 4 timer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.