En lille bøn til forældre med syge børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

rup

Jeg er så træt af sms hvor folk spørger om det er okay at holde fast i en aftale, selvom deres barn/børn er "lidt syge" Hvordan skal jeg kunne vurdere hvor syge andres børn er? Hvordan skal jeg kunne vurdere om andres børn smitter? Så en lille bøn til jer alle. Hvis du er i tvivl om det er okay at mødes, så hellere aflyse og være sikker. Tænk på barnet. Ville du selv synes det var fedt at komme ud, når man ikke er helt på toppen eller ville det være bedre for barnet at have en stille og rolig hjemme-hygge-dag?

Ja, det er træls at aflyse aftaler. Men jeg synes man skylder at man tager ansvar og stilling, det er ikke andres opgave.

Bare lige et surt opstød efter at have modtaget sådanne en sms  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Mumto3

hahaha....jeg kommer til at tænke på vores første nytårsaften med en baby. Vi havde ikke helt forstået at man holdt nytår MED børn, så vi havde skaffet en babysitter til vores baby. Da vi så ankommer og alle de andre har deres børn med blev vi lidt overraskede og ærgelige over at vi ikke havde taget vores søn med, lige ind til vi får øje på en af ungerne er syg. Han havde skoldkopper, men som faren sagde: Ja, alle børn har jo haft skoldkopper, så der var jo ingen grund til at blive hjemme

Øh...nej, vores lille baby havde IKKE haft skoldkopper, og det synes vi heller ikke han skulle have på det tidspunkt! Men sådan ser man åbentbart så forskelligt på den slags.

Anmeld

21. oktober 2010

rup

Mumto3 skriver:

hahaha....jeg kommer til at tænke på vores første nytårsaften med en baby. Vi havde ikke helt forstået at man holdt nytår MED børn, så vi havde skaffet en babysitter til vores baby. Da vi så ankommer og alle de andre har deres børn med blev vi lidt overraskede og ærgelige over at vi ikke havde taget vores søn med, lige ind til vi får øje på en af ungerne er syg. Han havde skoldkopper, men som faren sagde: Ja, alle børn har jo haft skoldkopper, så der var jo ingen grund til at blive hjemme

Øh...nej, vores lille baby havde IKKE haft skoldkopper, og det synes vi heller ikke han skulle have på det tidspunkt! Men sådan ser man åbentbart så forskelligt på den slags.

Ja man gør tingene forskelligt

Men jeg synes bare at man skal tænke på barnet og andre... Men så var det da sådan set meget godt i ikke havde jeres barn med alligevel...

Anmeld

30. oktober 2010

Muhko

Synes også forældre må tænke på at de syge børn skal være helt raske inden de kommer i pasningsordninger igen.

Min søn bliver konstant smittet af de andre børn som kommer syge i dagpleje.

Mange er åbenbart ligeglade med om deres børn smitter eller ej. Men det er jeg ikke!

Aftaler må vi aflyse tit vil hellere have mine børn hjemme når de er syge.

Anmeld

30. oktober 2010

Mira0911

Jeg oplever tit at folk ikke tror på os når vores datter er syg, når vi melder afbud til en aftale... 

Vi tænker altid på hende først i sådanne situationer... Vil aldrig min datter at tage hende med ud et sted når hun er syg... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.