jeg kan ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Susan1978

uhhhh hvor er jeg træt af de ord... for de er altid efterfulgt af hysterisk gråd.

burde Emil ikke være i en fase nu, hvor han siger "jeg vil selv" - synes jeg at kunne huske fra Ea. Den var også hård.. men på en anden måde.

Emil gider simpelthen ikke selv ta tøj på, selv ta sko på, ja selv prøve at gøre tingene.. så han kan lære det.

Han sætter sig bare ned og siger, Jeg kan ikke!

jeg er meget OBS på det og prøver så vidt der er tid og mulighed for det at pace ham til at gøre tingene selv og også opfordre til det på en sjpv måde..

men jeg synes ikke rigtig der er nogen fremskridt.

Andre med "Jeg kan ikke " Børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Plysbjørnen

Jeg vil sige i perioder, nogen gange er Laura sådan kan selv vil selv, men med kort over til jeg kan ikke (men med skrig og skrål til følge).

Jeg er jo nok også lidt der hvor det altså bare går 100 gange hurtigere når jeg gør det (om morgenen hvor vi har travlt). Plus at jeg håber på at slippe for en scene i børnehaven om eftermiddagen (det lykkedes ikke altid).

Anmeld

20. oktober 2010

Kaufie

Det er ikke situationen herhjemme....

William vil ALT selv - og vi kan ligeså godt lade ham forsøge, for hvis vi gør tingene er det 99% sikkert, at han "gør det tilbage" ("undo") og gør det selv... Hvis ellers han kan - først når han indser, at han ikke kan, må vi (nogen gange) hjælpe.

Så selvom nogen ting tager længere tid fordi han vil selv, så tager det altså meget længere tid, hvis vi forsøger at gøre det lidt hurtigere ved at gøre det for ham.....

Det hjalp ikke dig Susan - men jeg har kun dén erfaring.....

Anmeld

20. oktober 2010

Lene76

Susan1978 skriver:

uhhhh hvor er jeg træt af de ord... for de er altid efterfulgt af hysterisk gråd.

burde Emil ikke være i en fase nu, hvor han siger "jeg vil selv" - synes jeg at kunne huske fra Ea. Den var også hård.. men på en anden måde.

Emil gider simpelthen ikke selv ta tøj på, selv ta sko på, ja selv prøve at gøre tingene.. så han kan lære det.

Han sætter sig bare ned og siger, Jeg kan ikke!

jeg er meget OBS på det og prøver så vidt der er tid og mulighed for det at pace ham til at gøre tingene selv og også opfordre til det på en sjpv måde..

men jeg synes ikke rigtig der er nogen fremskridt.

Andre med "Jeg kan ikke " Børn?

Hehe sådan en dreng ha jeg osse....... "årh jeg kan ik mor, årh dumme sko" , jeg håber bare på at det er en fase..... håber snart det vender til "jeg vil selv" hehe

Anmeld

21. oktober 2010

Anja

Dejligt at læse om jeres "kan ikke - børn"  for nu tænker jeg, at Elias er helt normal

Den sidste uges tid er han nemlig også blevet en "kan ikke". Faktisk kan han stort set alt selv, men pludselig siger han, at han ikke kan og det er alt fra at tage tøj på/af, findet et bestemt stykke legetøj, sætte en dvd på inde på værelset osv. Vi talte om i går, at det måske kunne være en lille reaktion på Nova, at han på den måde får lidt ekstra opmærksomhed, når han pludselig skal have hjælp til tingene igen, men nu tænker jeg, at det måske "bare" er en normal fase

Anmeld

21. oktober 2010

linemus

Vi har haft "Kan selv" fasen, der nu er blev afløst af hjælpeløshedsfasen, hvor de intet kan selv. Nanna er heldigvis ved at være ovre det igen - det afhænger lidt af graden af pylrethed. Signe er storslem, og det er skide irriterende, når jeg ved, hun kan det hele selv. Hun kan ikke tage sko på, kan ikke tage jakke på osv. Imorges foreslog hun dog selv, at hun tog den ene sko på, efter jeg havde givet hende den anden på, så det er vel fremskridt. Puha, de kræver stor tålmodighed for tiden, synes jeg

Anmeld

21. oktober 2010

bette

jeeeps kender det godt.. sådan er mikkel også.. også selvom han godt kan.. tror det er en fase 

Anmeld

21. oktober 2010

Susan1978

Kaufie skriver:

Det er ikke situationen herhjemme....

William vil ALT selv - og vi kan ligeså godt lade ham forsøge, for hvis vi gør tingene er det 99% sikkert, at han "gør det tilbage" ("undo") og gør det selv... Hvis ellers han kan - først når han indser, at han ikke kan, må vi (nogen gange) hjælpe.

Så selvom nogen ting tager længere tid fordi han vil selv, så tager det altså meget længere tid, hvis vi forsøger at gøre det lidt hurtigere ved at gøre det for ham.....

Det hjalp ikke dig Susan - men jeg har kun dén erfaring.....

Mette, det er lige præcis sådan Ea var, så det her er da så irriterende, synes jeg.

Det kunne det andet også være, hvis man skulle "undo" noget, som faktisk ikke kunne undo´s  - uha en ballade.

Anmeld

21. oktober 2010

Susan1978

okay piger, dejliGt at læse at det trods alt ikke kun er Emil.

Anmeld

21. oktober 2010

Susan1978

okay piger, dejliGt at læse at det trods alt ikke kun er Emil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.