Til alle de erfarne mødre jeg har brug for hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Jeg har haft en sundhedsplejerske ude her under graviditeten( et tilbud i kommunen)
Og hun sagde at da min kæreste og jeg ikke var gift, så skulle han skrive under på faderskabet. Vi troede at det var nok at han står på papirerne hos jordmoderen og sådan... men nej...

Så er det jeg tænker er der andet jeg skal gøre når hun kommer til verden?
Skal jeg oplyse eller gøre nogle opmærksom på jeg har fået et barn, eller hvordan fungerer det??

Det eneste jeg ved det er at baby skal skrives op til dagpleje/vuggestue, og det kan hun først når hun er blevet født :-)

Mvh Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

DK

Du skal også på kirkekontoret og have dit barn registret med navn. Altså du skal fortælle hvad hun skal hedde så det kan komme i de offentlige registre og du får bagefter tilsendt hendes eget sygesikringskort.

Det er på kirkekontoret uanset om hun skal døbes eller ej!

Jeg kan ikke huske hvor hurtigt det er at man skal derned, men mener ikke at man har sådan uendelig god tid.

Knus

Anmeld

21. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

DK skriver:

Du skal også på kirkekontoret og have dit barn registret med navn. Altså du skal fortælle hvad hun skal hedde så det kan komme i de offentlige registre og du får bagefter tilsendt hendes eget sygesikringskort.

Det er på kirkekontoret uanset om hun skal døbes eller ej!

Jeg kan ikke huske hvor hurtigt det er at man skal derned, men mener ikke at man har sådan uendelig god tid.

Knus

Ja se det vidste jeg ikke.... Jeg regnede med at alt "kom til mig" når jeg havde født.... At de forskellige steder bedte om hvad de skulle bruge i forhold til den lille nye hehe....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.