Amning og tænder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.856 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Mor til L&S

Kære alle
Liva er nu 7 mdr om 1 uges tid og har fået 2 tænder.. Efter de er begyndt at vokse lidt (det er 14 dage siden de kom) synes jeg det gør ondt at amme hende.. Hun er oppe på 3 alm måltider, 2 flaske måltider, 1 mellemmåltid og ammer hende ca 2 gange om dagen, men puhaaa... sys det gør ondt nu..

Hva gør man.... ???!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Tullebobs

Rollo skriver:

Kære alle
Liva er nu 7 mdr om 1 uges tid og har fået 2 tænder.. Efter de er begyndt at vokse lidt (det er 14 dage siden de kom) synes jeg det gør ondt at amme hende.. Hun er oppe på 3 alm måltider, 2 flaske måltider, 1 mellemmåltid og ammer hende ca 2 gange om dagen, men puhaaa... sys det gør ondt nu..

Hva gør man.... ???!!!

Hejsa

William (6 1/2 måned) har også to tænder og han bed mig virkelig for en uge tid siden - så det blødte og der hang en lille løs luns  Han vil IKKE tage en flaske, så jeg synes ikke, at jeg vil stoppe med at amme endnu, selvom jeg svor i det øjeblik, at NU var det helt slut.

Jeg fandt så ud, at han bider i slutningen af måltidet, når han ikke rigtig er sulten mere, så derfor stopper vi nu, mens legen er god, om jeg så må sige. Han bider aldrig om natten, så derfor tænkte jeg, at der måtte være en forklaring.

Gør det ondt hele tiden eller bider hun dig?

Du kan jo stoppe helt med amningen - jeg kan forstå, at hun gerne vil tage en flaske, og så kan du jo nemt dække hendes mælkebehov (evt. malke ud, hvis du gerne vil at hun får din mælk lidt endnu?).

Kram fra Trine

Anmeld

20. oktober 2010

Susanne79

Da Maja fik tænder gik der ikke lang tid før end jeg stoppede med at amme. Hun bed HVER gang og det gjorde SÅ ondt. Jeg kunne simpelthen ikke holde det ud, så jeg valgte altså at stoppe. 

Når Liva nu gerne vil tage en flaske, kan jeg ikke se noget problem i at du stopper med at amme. Hvis det gør ondt på dig, er det jo ikke længere en hyggelig stund. Hverken for dig eller hende...... 

Anmeld

20. oktober 2010

Mor til L&S

Tullebobs skriver:

Hejsa

William (6 1/2 måned) har også to tænder og han bed mig virkelig for en uge tid siden - så det blødte og der hang en lille løs luns  Han vil IKKE tage en flaske, så jeg synes ikke, at jeg vil stoppe med at amme endnu, selvom jeg svor i det øjeblik, at NU var det helt slut.

Jeg fandt så ud, at han bider i slutningen af måltidet, når han ikke rigtig er sulten mere, så derfor stopper vi nu, mens legen er god, om jeg så må sige. Han bider aldrig om natten, så derfor tænkte jeg, at der måtte være en forklaring.

Gør det ondt hele tiden eller bider hun dig?

Du kan jo stoppe helt med amningen - jeg kan forstå, at hun gerne vil tage en flaske, og så kan du jo nemt dække hendes mælkebehov (evt. malke ud, hvis du gerne vil at hun får din mælk lidt endnu?).

Kram fra Trine

Argh, det lyder heller ikk rart - AV DA!!

Liva bider mig ikke, men hendes tænder skær det nederste af min brystvorte... Hun vil gerne tage flaske, så kan sagtens stoppe, men synes også det er lidt hyggeligt de 2 gange om dagen hvor hun får lidt. Jeg har ikke meget mælk mere, så det kan godt være at det måske snart skal være slut..

Tror evt der er 1 tand mere på vej, så kan være det gir sig selv

Knus

Anmeld

20. oktober 2010

Mor til L&S

Susanne79 skriver:

Da Maja fik tænder gik der ikke lang tid før end jeg stoppede med at amme. Hun bed HVER gang og det gjorde SÅ ondt. Jeg kunne simpelthen ikke holde det ud, så jeg valgte altså at stoppe. 

Når Liva nu gerne vil tage en flaske, kan jeg ikke se noget problem i at du stopper med at amme. Hvis det gør ondt på dig, er det jo ikke længere en hyggelig stund. Hverken for dig eller hende...... 

Hej..

Hun bider mig ikke men hendes tænder skær mig på det nederste af min brystvorte... Hun vil gerne tage flaske så det er heldigvis ikke noget problem, nok mere at give slip på amningen...

Hvor gammel var din datter da du stoppede??

Knus

Anmeld

20. oktober 2010

Susanne79

Rollo skriver:

Hej..

Hun bider mig ikke men hendes tænder skær mig på det nederste af min brystvorte... Hun vil gerne tage flaske så det er heldigvis ikke noget problem, nok mere at give slip på amningen...

Hvor gammel var din datter da du stoppede??

Knus

Maja var lige blevet 5 mdr da jeg stoppede helt. Det var også svært for mig at slippe helt, så jeg startede med at skære ned og til sidst gad hun slet ikke tage brystet mere. Det tog mig ca. 2-3 uger at stoppe helt.

Anmeld

20. oktober 2010

BabyStella!

Rollo skriver:

Kære alle

Hva gør man.... ???!!!

Hvad med og bruge de der brikker? Ved ikke selv - stoppede med og amme, inden Stella fik tænder. De kom også først da hun var 9 mdr.

Anmeld

20. oktober 2010

Mor til L&S

BabyStella! skriver:

Hvad med og bruge de der brikker? Ved ikke selv - stoppede med og amme, inden Stella fik tænder. De kom også først da hun var 9 mdr.

Dem gider hun ikke... Må se tiden lidt an.. nu fylder hun snart 7 mdr. og så må vi se hvornår vi skal stoppe

Anmeld

20. oktober 2010

LinLin

Jeg måtte opgive at amme denne gang, men med David stoppede jeg med at amme da han fik tænder (6 mdr) - jeg ville IKKE bides (havde haft store problemer til at starte med med sår/revner og AVS! og det skulle jeg bare ikke igennem igen!)

Som jeg husker det, stoppede jeg mere eller mindre fra dag til dag...  Men han var jo også mere end godt igang med grød og mos og ville gerne tage flaske, så det var slet ikke noget problem!

Anmeld

20. oktober 2010

Mor til L&S

D & A's mor skriver:

Jeg måtte opgive at amme denne gang, men med David stoppede jeg med at amme da han fik tænder (6 mdr) - jeg ville IKKE bides (havde haft store problemer til at starte med med sår/revner og AVS! og det skulle jeg bare ikke igennem igen!)

Som jeg husker det, stoppede jeg mere eller mindre fra dag til dag...

Okay.... hva så med mælken??? Malkede du ud??, nu når du ikke trappede ned.. Jeg har ikke meget mælk længere, men ammer også kun 2 gange om dagen nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.