alm. fødsel eller kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
1 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

kaka4

Hej,

har lige brug for at få luftet mine tanker. jeg har en skøn søn på 3 år som havde en skrækkelig fødsel., dvs jeg havde en hurtig og i virkeligheden let fødsel sidste gang. problemet var, at han i allersidste fase sad fast og havde navlesnoren snoet godt rundt om halsen. Resultatet var, at han var livløs, da han kom ud, og der gik lang tid før lægerne fik gang i ham. I starten kunne de ikke sige, om han var blevet hjerneskadet, da man ikke vidste om han havde fået ilt til hjernen. En helt igennem forfærdelig oplevelse. Heldigvis har min lille supermand det fantastisk, og har ingen men efter den barske start på livet. :-) Men fordi min fødsel var så traumatisk anbefaler lægerne mig nu et planlagt kejsersnit. Lægerne mener simpelthen, at grundet den helt forfærdelige oplevelse sidste gang, er de bange for, at jeg kan gå i panik, hvis en almindelig fødsel ikke går efter bogen. Jeg har været inde og læse om kejsersnit, og jeg må indrømme, at jeg står helt af. Puha - det er godt nok ikke noget der står øverst på min ønskeseddel. Jeg har mest af alt mest lyst til en alm fødsel, men så vil jeg gå imod diverse lægers anbefalinger. Min mand, som selvfølgelig også er en del af beslutningen, støtter op om den beslutning jeg nu engang tager. Men da jeg spurgte ham, hvilken beslutning han mente var rigtigst, kom svaret hurtigt "kejsersnit".

imput på dilemma modtages gerne.

kram Kaka4 15+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

evaisabellas

kaka4 skriver:

Hej,

har lige brug for at få luftet mine tanker. jeg har en skøn søn på 3 år som havde en skrækkelig fødsel., dvs jeg havde en hurtig og i virkeligheden let fødsel sidste gang. problemet var, at han i allersidste fase sad fast og havde navlesnoren snoet godt rundt om halsen. Resultatet var, at han var livløs, da han kom ud, og der gik lang tid før lægerne fik gang i ham. I starten kunne de ikke sige, om han var blevet hjerneskadet, da man ikke vidste om han havde fået ilt til hjernen. En helt igennem forfærdelig oplevelse. Heldigvis har min lille supermand det fantastisk, og har ingen men efter den barske start på livet. :-) Men fordi min fødsel var så traumatisk anbefaler lægerne mig nu et planlagt kejsersnit. Lægerne mener simpelthen, at grundet den helt forfærdelige oplevelse sidste gang, er de bange for, at jeg kan gå i panik, hvis en almindelig fødsel ikke går efter bogen. Jeg har været inde og læse om kejsersnit, og jeg må indrømme, at jeg står helt af. Puha - det er godt nok ikke noget der står øverst på min ønskeseddel. Jeg har mest af alt mest lyst til en alm fødsel, men så vil jeg gå imod diverse lægers anbefalinger. Min mand, som selvfølgelig også er en del af beslutningen, støtter op om den beslutning jeg nu engang tager. Men da jeg spurgte ham, hvilken beslutning han mente var rigtigst, kom svaret hurtigt "kejsersnit".

imput på dilemma modtages gerne.

kram Kaka4 15+3

Hej

Når flere læger anbefaler dig et kejsersnit vs almindelig fødsel, så skulle man næsten tro, at de havde en seriøs grund til det, og at der reelt er en relativ stor fare for at det kan gå galt.

Jeg synes dog, at hvis du selv har mod på den almindelige fødsel igen, så er det da klart en bedre løsning, men lægerne må jo tænke, at samme eller lignende situation kan opstå.. Måske fordi du føder så hurtigt..  Det ved jeg så ikke.. om navlesnoren har "tendens" til at gøre det samme igen eller? Hvad er oddsene lige for det tænker jeg.. Men de må jo have en begrundelse, og det lyder til, at de mest er bange for at du skal "gå kold" midt i processen.

Jeg fødte selv ved kejsersnit sidste gang - Det var efter 36 timers veer, hvor hans hjertelyd dykkede til sidst, og de valgte et akut kejsersnit. Han stod skævt i udgangen, og ville aldrig være kommet ud den rigtige vej.. så det var jo heldigt at man ikke levede i det 18.århundrede lige der.. Og dejligt befriende, da de endelig tog beslutningen om det.

Det skal så lige siges, at jeg synes tiden efter var meget smertefuld. Det er sådan set det værste ved kejsersnit.. Det er tiden efter fødslen.. Hvor man selv skal hele, OG tage vare på en lille ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.