opstart i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. august 2008

charlottekri

jeg står i den situation at min datter har fået tilbudt en plads i et andet distrikt end den vi bor i, der er over 15 km til pladsen men det er vist et godt sted. mit spørgsmål er så om vi skal beholde pladsen så når hun skal i børnehave, så skal hun begynde et sted hvor hun ikke kender nogen, eller skal vi søge om at komme hjem i vores eget distrikt?? nogen der har nogle erfaringer med enten at begynde i en børnehave hvor man ikke kender nogen eller skifte dagplejer???
lidt rodet måske, men håber i forstår sammenhængen ;)
(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2008

Plysbjørnen

charlottekri skriver:

jeg står i den situation at min datter har fået tilbudt en plads i et andet distrikt end den vi bor i, der er over 15 km til pladsen men det er vist et godt sted. mit spørgsmål er så om vi skal beholde pladsen så når hun skal i børnehave, så skal hun begynde et sted hvor hun ikke kender nogen, eller skal vi søge om at komme hjem i vores eget distrikt?? nogen der har nogle erfaringer med enten at begynde i en børnehave hvor man ikke kender nogen eller skifte dagplejer???
lidt rodet måske, men håber i forstår sammenhængen ;)
(H)

Jeg har selv lige været i samme situation... Vi valgte at beholde dagplejen i første omgang, men sagde til Pladsanvisningen at hun skulle skrives op til en i vores eget distrikt... og ja det har vi så lige fået... Hun skal starte i den ny dp her midt i August...

Betina

Anmeld

4. august 2008

Honningblomst

Jeg ville lade barnet blive i dp med den begundelse og overbevisning at et lille barn er sårbart og har brug for tryghed, det får man ikke ved at skulle skifte...skiftet sker alligevel og igen hvis du flytter det når barnet skal i bh, så minimer rykkene og lad barnet blive.
Knus..

Anmeld

4. august 2008

charlottekri

det bekymrer mig bare at hun skal begynde i en bh hvor hun ikke kender en sjæl... om det så var bedre at lave flyttet mens hun stadig ikke kan "savne" de andre børn i dagplejen... der er jo også det aspekt at der er over 15 km til dagplejen hver vej...

Anmeld

4. august 2008

Christinahr

Vi er i samme situation, godt nok kun 7 kilometer hver vej og forløbig er vi bare skrevet op i integrerede institutioner i vores eget distrikt. Jeg er ikke overbevidst om vi når at få en ny vuggetue inden hun skal i børnehave men vi må tage det som det kommer.

Anmeld

4. august 2008

Christinahr

Vil lige tilføje hvis hun skal i dagpleje hvor der kun er 3 andre børn er det jo ikke sikkert de har valgt samme børnehave som jer, altså kan hun i princippet stå i samme situation :D

Anmeld

4. august 2008

fam.4xc

mhmmm min store datter går i et børnehus hvor bh og vs godt nok er 2 huse....

de rykker fra vs og over i bh når de er 3 år og caroline er blevet i maj hvor hendes legekammerater fra vs først kommer her i efteråret hvor de blir 3....

det har ik været noget problem for hende... hun har udviklet sig helt vildt på den tid... gået fra at være en stille og forsigtigt pige til en leder type som pædagogerne kalder det. hun har smidt ble og droppet middagsluren og bedst af alt fået lege relationer på tværs af stuerne i bh.

så jeg ville ik betænke mig i at lade hende skifte hvis det vel og mærke er det der sikre hende mindst skift... og så i har en god lang og rolig indkøring hvis hun har brug for det....

Caroline var som sagt en forsigtig per da hun startede i bh og derfor og fordi hun kun er der 3 dage om ugen valgte jeg fra dag 1 at hun fik sin rygsæk med madkassen med og så måtte de ringe efter mig når hun fik nok... de ringede aldrig og hun har været der hver dag - 3 dage om ugen - fra 9-15 ... men du kender dit barn bedst så du ved hvad der er bedst for jer.... Jeg ved bare at caroline har brug for tingene er som de plejer at være og vi derfor ik sku igennem sådan en indkøring med at være der 1 time den ene dag, 2 den anden osv....

I bund skal du vist bare mærke efter hvad der er bedst for jer så kan alle vores råd jo være nok så velmendende :P

Py det blev langt - sorry :D

Anmeld

5. august 2008

charlottekri

der er også et andet problem... der hvor hun skal gå i dagpleje begynder man i bh når man bliver 3 og i den bh hun skal gå i, begynder man først når man bliver 4...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.