peberkage opskrift ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Louise mortil4

Sidste år var der en (måske IVF men er ikke sikker) der lagde en super god peberkage opskrift ind og jeg brugte den rigtig meget. Nu er jeg så kommet til at smide den væk, væk er den i hvertfald og vil rigtig gerne bage dem igen til jul.

Er der måske nogen der kan hjælpe eller kan huske hvem der lagde den ind??

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

linemus

Er det den her opskrift på pebernødder? Fra Ivf?

Den fantastiske pebernøddeopskrift kommer her:

125 gr margarine
125 gr sukker
1 æg
1 strøgen tsk. natron
1/2 tsk. ingefær
3/4 tsk. kardemomme
1/2 tsk. kanel
1 knivspids hvid peber
250 gr mel

Rør margarine, sukker og æg til en jævn masse. Mel og krydderier blandes, og sigtes i massen. Ælt dejen godt sammen og lad den hvile koldt i mindst en time (kan holde sig et par dage i køleren)
Dejen trilles i pølser på størrelse med et barns pegefinger og skæres i stykker af ca 1-1½ cm. Tril pebernødderne og sæt dem på bagepladen - ikke for tæt.
Bages ved 200 i ca 10 minutter. HUSK AT HOLDE ØJE UNDERVEJS - DE BLIVER HURTIGT BRÆNDT.

Anmeld

20. oktober 2010

Louise mortil4

linemus skriver:

Er det den her opskrift på pebernødder? Fra Ivf?

Den fantastiske pebernøddeopskrift kommer her:

125 gr margarine
125 gr sukker
1 æg
1 strøgen tsk. natron
1/2 tsk. ingefær
3/4 tsk. kardemomme
1/2 tsk. kanel
1 knivspids hvid peber
250 gr mel

Rør margarine, sukker og æg til en jævn masse. Mel og krydderier blandes, og sigtes i massen. Ælt dejen godt sammen og lad den hvile koldt i mindst en time (kan holde sig et par dage i køleren)
Dejen trilles i pølser på størrelse med et barns pegefinger og skæres i stykker af ca 1-1½ cm. Tril pebernødderne og sæt dem på bagepladen - ikke for tæt.
Bages ved 200 i ca 10 minutter. HUSK AT HOLDE ØJE UNDERVEJS - DE BLIVER HURTIGT BRÆNDT.

jaaa tak line det er da den Super, rigtig mange tak

Anmeld

20. oktober 2010

ivfmarie

uhmmm... Dem skal vi da også ha' et bjerg af den 19 dec!

Tak for overbringelsen, Line

Anmeld

21. oktober 2010

linemus

Velbekoms. Den lå lige klar på mobilos til copy/paste fra sidste år

Anmeld

21. oktober 2010

Anja

Blev lige inspireret, så nu tror jeg, at den står på pebernøddekagebagning med Elias og Esther i eftermiddag, så de ikke helt glemmer, at de har en mo,r der kan bruges til andet end at amme lillesøster

Anmeld

21. oktober 2010

ivfmarie

Anja skriver:

Blev lige inspireret, så nu tror jeg, at den står på pebernøddekagebagning med Elias og Esther i eftermiddag, så de ikke helt glemmer, at de har en mo,r der kan bruges til andet end at amme lillesøster

Men pas på... de er stærkt vanedannende!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.