Selvopfattelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

hc=k

Jeg har efterhånden tabt mig 14 kg og det er jo en god postion, men desværre kan jeg ikke selv se det. Jeg kan selvfølgelig godt se at mit tøj slet ikke er i samme størrelse, jeg er gået fra en størrelse 34 til en størrelse 29 så det er jo et hop og bluserne er fra størrelse xxl til m.
Hvad kan jeg selv gøre for at få en bedre selvopfattelse.
Jeg ser stadig mig selv som rigtig tyk.

Nogle råd??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

ivfmarie

Sammenlign dig ( i hemmelighed) med andre kvinder.

Du smugkigger garanteret alligevel på andre kvinder og tænker "hun ser godt ud, sådan vil jeg gerne se ud" eller " hende der, hun har da en lidt stor røv" eller "hooold da op hende der er mager"

Prøv at sammenligne dig med dem.. Måske på billeder, måske ud fra tøjstørrelser.. Og vigtigst: se på billeder af dig selv!

Det er utroligt som man ikke kan se hvad spejlet viser før du ser det på et billede...

Jeg ved lige akkurat hvordan du har det - jeg er (efter et vægttab på 18 kilo) nede i en (lille) str 36 i bukser, alligevel tænker jeg på mig selv tyk - eller i hvertfald ikke som mager. Men når jeg ser mig selv på billeder ser det helt anderledes ud end jeg forventer... Jeg ER jo nærmest mager!

Jeg har "haft" min nye figur i et årstid nu, og jeg er begyndt at tro på at jeg er slank - det VED jeg jo at jeg er, når jeg kan passe en strørrelse 36.. men jeg har stadig svært ved at se det.  Tåbelige kvindehjerne.. men sådan er det nok bare med os - tror du ikke.

Jeg så dit billede i tråden på Ordet er frit, og jeg synes at du ser super flot ud

Knus Marie

Anmeld

20. oktober 2010

Svei

Jeg har efterhånden tabt mig 14 kg og det er jo en god postion, men desværre kan jeg ikke selv se det. Jeg kan selvfølgelig godt se at mit tøj slet ikke er i samme størrelse, jeg er gået fra en størrelse 34 til en størrelse 29 så det er jo et hop og bluserne er fra størrelse xxl til m.
Hvad kan jeg selv gøre for at få en bedre selvopfattelse.
Jeg ser stadig mig selv som rigtig tyk.

Nogle råd??

Det tager tid..jeg kan stadig have svært ved det her 7 år efter....men det skal nok komme, du skal bare give det tid....

Anmeld

21. oktober 2010

Kildebakken

Tillykke med det flotte vægttab:-) Du er jo smuk på dit profil billede, så jeg er ikke i tvivl om, at det ikke er figuren, der er problemet, men dine tanker, som har fundet sig en kedelig holdeplads.

Jeg spekulerer lidt på, hvad du laver i din hverdag? Har du gode veninder, kolleger og en mand, som er gode til at bekræfte dig? Ikke bare med at du er smuk, men også med at du er et godt menneske, er sød og kærlig etc? Jeg har i hvert fald bemærket at i perioder, hvor jeg omgiver mig med den slags mennesker, har jeg det betydeligt bedre med mig selv. Og det gode er, de venter altid lige rundt om hjørnet. Hvis du savner social respons, så bliv frivillig i den lokale biograf eller tilmeld dig et hold zumba. Alle de andre her søger jo det samme. Den livskræft og energi, man får udefra kan være med til at styrke det indre. 

Og så lige et

til dig

Kh

Kildebakken

Anmeld

21. oktober 2010

hc=k

Kildebakken skriver:

Tillykke med det flotte vægttab:-) Du er jo smuk på dit profil billede, så jeg er ikke i tvivl om, at det ikke er figuren, der er problemet, men dine tanker, som har fundet sig en kedelig holdeplads.

Jeg spekulerer lidt på, hvad du laver i din hverdag? Har du gode veninder, kolleger og en mand, som er gode til at bekræfte dig? Ikke bare med at du er smuk, men også med at du er et godt menneske, er sød og kærlig etc? Jeg har i hvert fald bemærket at i perioder, hvor jeg omgiver mig med den slags mennesker, har jeg det betydeligt bedre med mig selv. Og det gode er, de venter altid lige rundt om hjørnet. Hvis du savner social respons, så bliv frivillig i den lokale biograf eller tilmeld dig et hold zumba. Alle de andre her søger jo det samme. Den livskræft og energi, man får udefra kan være med til at styrke det indre. 

Og så lige et

til dig

Kh

Kildebakken

Til daglig går jeg hjemme og jeg snakker ikke rigtig med nogle udover de venner jeg har over nettet.
Min kæreste er rigtig god til at fortælle mig både hvor smuk han synes at jeg er, men også hvor god og dejlig han synes jeg er.

Jeg kan ikke melde mig til noget sådan rigtig fordi jeg har brug for specielle hensyn da jeg har ADHD og ikke bare kan det samme som alle andre. Jeg går og venter på en henvisning så jeg kan komme ud på sådan et center for andre med mine behov så måske hjælper det.

Anmeld

21. oktober 2010

Kildebakken

hc=k skriver:

Til daglig går jeg hjemme og jeg snakker ikke rigtig med nogle udover de venner jeg har over nettet.
Min kæreste er rigtig god til at fortælle mig både hvor smuk han synes at jeg er, men også hvor god og dejlig han synes jeg er.

Jeg kan ikke melde mig til noget sådan rigtig fordi jeg har brug for specielle hensyn da jeg har ADHD og ikke bare kan det samme som alle andre. Jeg går og venter på en henvisning så jeg kan komme ud på sådan et center for andre med mine behov så måske hjælper det.

Ja, det tror jeg helt sikkert hjælper, så jeg håber du får den henvisning i en fart... :-) Men også godt at huske  du har en sød kæreste og et barn, som du elsker, de er jo med til at give livet mening. Jeg tror det er vigtigt ikke altid at tænke på sig selv som hende med ADHD, hvis du forstår? Men det kan jo være monster svært, når det sætter begrænsninger for dig i hverdagen.  og undskyld jeg skriver dette, hvis det er helt i skoven, men...tror nu alligevel også at der er mange aktiviteter man kan deltage i, hvor der er plads til alle og hvor du bare kan være som du er... Måske din kæreste gennem arbejdet kan få nogle gode ideer? Eller det lokale turistkontor har gode ideer, de plejer at have fingeren på pulsen i forhold til nytilflyttere! Der er jo babysalmesang fx. det har jeg hørt mange, som var utrolig glade for! 

KH

Anmeld

21. oktober 2010

Ox.

Føler lige lidt med, for jeg har det på samme måde, min selvtillid er ikke blevet bedre, og det genere en del, specielt manden derhjemme

Anmeld

21. oktober 2010

ivfmarie

Ox. skriver:

Føler lige lidt med, for jeg har det på samme måde, min selvtillid er ikke blevet bedre, og det genere en del, specielt manden derhjemme

Du er fa'me sgu da ellert SÅ hot!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.