Så blev minimusen døbt i søndags

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

linemus

Imorges, da Signe og Nanna skulle i bh, gik vi forbi kirken, og Nanna sagde: "Der blev Sofie dyppet i går, og så sang vi sangen, og så skulle vi op og stå, og så skulle vi ned og sidde, og så skulle vi op og stå, og så skulle vi ned og sidde, og så blev Sofie dyppet."

Og det var faktisk i store træk, det der foregik i kirken Sofie var så sød i kirken og brokkede sig først lidt tilsidst, hvor hun gerne ville ud og sove.

Vi holdt festen hjemme med den nærmeste familie. En skøn dag i godt selskab. Det kom også til at vare hele dagen med alt det mad, vi skulle have sat til livs. Min mor var sat til at lave tærter og brød, mens jeg stod for resten. Det var jo lidt af en udfordring, da vi gerne ville servere en kød-fri og samtidig vanvittig lækker menu, for ligesom at gøre op med familien en gang for alle, at man ikke bare gnaver i gulerødder, når man er vegetar. Og det lykkedes Samtidig havde jeg flere opskrifter fra min nye "Raw food"-bog, som jeg gerne ville have afprøvet. Alle var mætte og tilfredse og roste maden, og vi har stadig mad nok til resten af ugen. Jeg kunne vist godt have sparet lidt på kræfterne, men det er svært at beregne mad, når det er buffet, synes jeg.

Menuen lød på: Tærte m. tomat, champignon og porrer, tærte m. spinat og feta, butterdejsstang m. pikantost og tomat, focacciabrød, "det gode brød", ciabattaboller, hj.lavet abrikos syltetøj (raw), aubergineruller m. pesto, grøntsagssushi (raw), appelsinsalat m. fennikel, salat m. broccoli, feta og friske figner, salat m. tomat, agurk, appelsin/pomelo, tortillachips, guacamole, tomatsalsa, hummus, tørret tomat "cream cheese" (raw), grøntsagsstænger, ananas/melon. Til dessert var der dåbskage (mudcake med appelsinchokolademousse beklædt m. marcipan), blåbærtærte (raw) og kokosmuffins.

Jeg nåede næsten alt det, jeg ville. Natten til søndag gik med at lave mad kun afbrudt af to amninger og 1,5 times søvn. Dåbskagen blev først pyntet lige inden servering, så der er jeg faktisk godt tilfreds med udfaldet, selvom jeg havde drømt om at lave den helt store mmf-forestilling, men den smagte fantastisk

Her følger lige en billedkavalkade af det yndige dåbsbarn, glade søskende og lækker mad
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Lene76

Dejlige billeder, mums menuen lyder lækker

Endnu engang tillykke med hende lille Minimusen

Anmeld

19. oktober 2010

bette

ej hvor er det vildt at du har stået for alt maden selv.. det er sku 

Anmeld

19. oktober 2010

Lise

Årh, søde Nanna..

Lækker menu, lyder det til  Det var vist gået hen over mit hoved at i sådan var blevet vegetarer. Er børnene det også?

Det ser alt sammen dejligt ud - og ikke mindst det henrivende dåbsbarn - og lyder til at i havde en god dag

Anmeld

19. oktober 2010

Marco2

Tillykke med dåben.

Og sikke da en menu. Hatten af for dit overskud til at stille så meget mad an/lave selv og samtidig være mor til 4 børn....

Ag

Anmeld

19. oktober 2010

Kaufie

Stemmer i med koret og bukker mig i ærbødighed for sådan et overskud med 4 unger.......

Det ser edderbroderme lækkert ud - og dåbsbarn + søskende ligeså!

Anmeld

19. oktober 2010

linemus

Tusind tak for ros af børn og mad Jeg glemte helt at skrive, at der til den meget chokoladeprægede dåbskage blev serveret bærsymfoni-is (også raw), hvilket smagte helt henrivende

Lise: Jo, vi startede lidt før jul med at kvitte mælken og skære kraftigt ned på kødet og er nu helt kødløse (pånær æg og nogle animalske produkter fx smør) herhjemme - også børnene. De får, hvad de vil have, når vi er andre steder, men vi har ikke kød i huset og ser helst de ikke får det.

- Line

Anmeld

19. oktober 2010

Mary

Tillykke!! Og så må jeg sige, at jeg er imponeret over menuen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.