Faderskab.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Anonym trådstarter

En mand som har skrevet under på at han er far, deler myndigheden over barnet men ikke er sammen med moren, betaler ikke børnepenge, kan han godt kræve at få en faderskabs test hvis barnet er over et halvt år gammelt? Kvinden har aldrig været gift.

Jeg skriver for en af mine kammerater da han står og gerne vil have sådan en. Jeg er anonym for ikke at evt. afsløre ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Ayasmor

En mand som har skrevet under på at han er far, deler myndigheden over barnet men ikke er sammen med moren, betaler ikke børnepenge, kan han godt kræve at få en faderskabs test hvis barnet er over et halvt år gammelt? Kvinden har aldrig været gift.

Jeg skriver for en af mine kammerater da han står og gerne vil have sådan en. Jeg er anonym for ikke at evt. afsløre ham

hæng mig ikke om på det, men mener at man kan kræve en faderskabssag indtil barnet er et par år gammel. Og ellers kan han privat få foretaget en, mod betaling

Anmeld

19. oktober 2010

Lisbeth85

Jeg tror det ikke, eftersom han har skrevet under? Så skulle man jo have været i tvivl dengang, og bedt dem om at få det tjekket. Hvorfor betaler han ikke børnepenge, hvis han har skrevet under på, at han er faderen til barnet? Virker lidt mystisk...?

Anmeld

19. oktober 2010

camsko88

Lisbeth85 skriver:

Jeg tror det ikke, eftersom han har skrevet under? Så skulle man jo have været i tvivl dengang, og bedt dem om at få det tjekket. Hvorfor betaler han ikke børnepenge, hvis han har skrevet under på, at han er faderen til barnet? Virker lidt mystisk...?

på de papir han har skrevet under står der at det er bindende, med mindre der er meget særlige omstændigheder...

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Lisbeth85 skriver:

Jeg mener at det er en aftale moren og faren har lavet men jeg er ikke sikker.

Anmeld

19. oktober 2010

Lisbeth85

Anonym skriver:

Jeg mener at det er en aftale moren og faren har lavet men jeg er ikke sikker.

Okay, jamen det er jo også helt fint, hvis ikke han gør det, og moren har det fint med det Det er altid rart, når parterne kan finde ud af det indbyrdes, og ikke skal have alle mulige blandet ind i det.

Anmeld

19. oktober 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Der skal gøres indsigelser mod faderskabet inden barnet er fyldt 3 år. Det siger loven. Men helt bestemt hvordan han gør ved jeg ikke, men vil tro at han skal igennem statsamtet.

Det ved jeg ved det at min eks-svigerinde forsøgte at få fjernet min bror som fader til hendes barn da han ikke er den biologiske, men hun fik afslag, med den begrundelse at hun jo godt havde vist den gang hun skrev under på at han var far vidste at det ikke var ham.

Der havde advokaten nemlig skrevet i papirerne at de godt vidste at barnet var fyldt 3 men at hun jo ikke kendte den danske lovgivning på det punkt da hun var Hollænder... (hun har boet i danmark i 15 år)

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Når først faderskabet er fastslået, kan det normalt ikke ændres. Se mere her
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=40

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.