Anonym skriver:
En mand som har skrevet under på at han er far, deler myndigheden over barnet men ikke er sammen med moren, betaler ikke børnepenge, kan han godt kræve at få en faderskabs test hvis barnet er over et halvt år gammelt? Kvinden har aldrig været gift.
Jeg skriver for en af mine kammerater da han står og gerne vil have sådan en. Jeg er anonym for ikke at evt. afsløre ham
Der skal gøres indsigelser mod faderskabet inden barnet er fyldt 3 år. Det siger loven. Men helt bestemt hvordan han gør ved jeg ikke, men vil tro at han skal igennem statsamtet.
Det ved jeg ved det at min eks-svigerinde forsøgte at få fjernet min bror som fader til hendes barn da han ikke er den biologiske, men hun fik afslag, med den begrundelse at hun jo godt havde vist den gang hun skrev under på at han var far vidste at det ikke var ham.
Der havde advokaten nemlig skrevet i papirerne at de godt vidste at barnet var fyldt 3 men at hun jo ikke kendte den danske lovgivning på det punkt da hun var Hollænder... (hun har boet i danmark i 15 år)
Anmeld