ØV! Ingen barnets bog til Nova :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Anja

I vores kommune har de nu endnu en gang lavet systemet om, når det kommer til sp og barnets bog. Da vi fik Elias fik vi en lyse grøn barnetsbog, da vi fik Esther var de gået over til en ny spraglet udgave af barnets bog og nu, hvor turen er kommet til Nova har de helt afskaffet barnets bog!!

Det er faktisk ret øv! Nu skal man logge på sundhedsvejen.dk og derinde kan man så finde sit barn journal. Kan godt se, at det jo som sådan er smart nok, men det er bare så meget mere hyggeligt med bøgerne. Desuden har lægen jo også skrevet ting i bøgerne, når man har været til de alm undersøgelser hos lægen (5 mdr, 1 år osv). Er faktisk ærgelig over at vi ikke kommer til at få sådan en bog til Nova som vi har til de andre.

Hvordan er systemet hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Joan ( Smallie )

Med Niels fik vi en bog og en side printet ud hvergang sp var her med Anne fik jeg en bog og så skulle jeg selv gå ind på en hjemmeside og printe det ud sp havde skrevet om hende.

Men sp kommer vel heller ikke så mange gange her 3 gang gør hun?

Med Niels kom hun sku næsten en gang hver 3 uge og med Anne kom hun kun 2 gange

Anmeld

19. oktober 2010

Anja

Jeg ved faktisk ikke, hvor mange gange sp kommer. De andre gange har hun været her 2 - 3 gange i løbet af den første mdr og derefter har der været mødregruppe på hendes kontor 5 gange, hvor hun så har været tilstedet og vejet og målt alle babyerne. Altså alt i alt 6 - 8 gange sp frem mod det sidste besøg ved 9 mdr med boelprøven.

Jeg ved dog ikke om de har lavet det om. Hun var her i går og kommer igen om 14 dage, mest bare for at veje Nova.

Det er den samme sp vi har haft til alle 4 børn så hun kender os og vi kender hende, så der er ikke så meget behov for sniksnak  - heldigvis

Anmeld

19. oktober 2010

Lise

ØV  Jeg synes det er dejligt at man også selv kan skrive i barnets bog, f.eks. første tænder, første rul, første kravl mv.

Vi har to ens bøger til Simon og Casper. Sådan en babyblå én. Ville også blive ret skuffet hvis man ikke fik én til et nyt barn.

Anmeld

19. oktober 2010

ivfmarie

argh shit... jeg har glemt ungernes lægebesøg i juli!!

Anmeld

19. oktober 2010

Mary

Vi har jo samme system (eftersom vi bor i samme kommune &nbsp og jeg synes det er hamrende smart! Den eneste ulempe der er ved det er, at lægen ikke kan skrive i den - endnu. Vi har planer om at printe alt ud, og man er velkommen til at tage det med til lægen også. Du kan evt sætte det i en bog, hvis I skriver en Barnets første år fx. Ellers lav noget hjemmelavet hvor det kan indgå. Jeg synes det er dejligt ikke altid at skulle huske den bog når vi skal til sp eller læge. Derudover er jeg glad for at kunne se vægt/højdekurver,  hvilket man aldrig har kunne i vores tidligere bøger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.