Amning og kur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.014 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

Anonym trådstarter

Må man gå på kur når man ammer? Har hørt, at de affaldsstoffer man udskiller, udskilles i mælken - passer det?
Jeg har en plan om at starte på madlog.dk - må jeg det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Må man gå på kur når man ammer? Har hørt, at de affaldsstoffer man udskiller, udskilles i mælken - passer det?

Nix nul kur under amning som sådan.
Men du kan godt spise sundt og tabe dig.
Masser af frugt og grønt, og mindre fedt og sukker. Og sørg så for at drikke rigeligt så affaldsstofferne kommer ud via urinen og ikke i mælken.
Og husk vitaminer og minaraler, samt kalk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2010

Anonym trådstarter

Men at spise sundt, motionere og tabe sig er vel at være på kur?

Anmeld

18. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Men at spise sundt, motionere og tabe sig er vel at være på kur?

Nu er der forskel på kure...hvis du griber en af de der super skrappe kure, som stiler efter et massivt vægttab evt. ved indtagelse af diverse pulvere og/eller en meget skrap diæt, og samtidigt masser af motion, så vil jeg ikke anbefale det, for, det er nemlig den slags kur, jeg tænker på.

Så er det bedre at vente til du er færdig med at amme, og så påbegynde den.
De fleste tager på når de ammestopper, så det er en god ide at starte på kuren der.
Ellers kan du give din krop et stort chok, så mælken stopper, og går det alt for stærkt så fylder du også affaldsstofferne ud i mælken.
Men at du i mellemtiden spiser sundt, begynder at dyrke lidt motion i form af svømning eller gymnastik og så ellers taber dig stille og roligt 4-5 kg pr måned, hvilket også er det sundeste, for de kommer ikke så let tilbage, sker der intet ved.

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nu er der forskel på kure...hvis du griber en af de der super skrappe kure, som stiler efter et massivt vægttab evt. ved indtagelse af diverse pulvere og/eller en meget skrap diæt, og samtidigt masser af motion, så vil jeg ikke anbefale det, for, det er nemlig den slags kur, jeg tænker på.

Så er det bedre at vente til du er færdig med at amme, og så påbegynde den.
De fleste tager på når de ammestopper, så det er en god ide at starte på kuren der.
Ellers kan du give din krop et stort chok, så mælken stopper, og går det alt for stærkt så fylder du også affaldsstofferne ud i mælken.
Men at du i mellemtiden spiser sundt, begynder at dyrke lidt motion i form af svømning eller gymnastik og så ellers taber dig stille og roligt 4-5 kg pr måned, hvilket også er det sundeste, for de kommer ikke så let tilbage, sker der intet ved.

Tak for det jeg havde tænkt mig at begynde at svømme, gå nogle (flere) lange ture og spise sundt og så bruge
Madlog.dk, som er en hjemmeside det hjælper en med at tælle kalorier, og man kan vist også sætte sig nogle delmål. Så hvis jeg bare sætter mit delmål til 3-5 kg pr måned, så burde det være lovligt?

Anmeld

19. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for det jeg havde tænkt mig at begynde at svømme, gå nogle (flere) lange ture og spise sundt og så bruge
Madlog.dk, som er en hjemmeside det hjælper en med at tælle kalorier, og man kan vist også sætte sig nogle delmål. Så hvis jeg bare sætter mit delmål til 3-5 kg pr måned, så burde det være lovligt?

Så absolut sveske...gå du bare igang 

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så absolut sveske...gå du bare igang 

Super, det lyder godt 1000 tak for hjælpen!

Anmeld

19. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Super, det lyder godt 1000 tak for hjælpen!

Det var så lidt søde ven

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

19. oktober 2010

Kløver

Anonym skriver:

Jeg ved det ikke, men jeg ved man ikke må når man er gravid, da det fedt man taber afgiver affaldsstoffer som barnet så får, men om det vil gå i mælken ved jeg ikke, men hvis du nu bare spiser sundt og varieret og ikke er på desideret kur, så tror jeg ikke det kan skade, heller ikke selvom der evt skulle ryge lidt kg af hen af vejen, nogle skulle vist også tabe meget bare ved amningen i sig selv. Prøv evt at forhøre dig ved lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.