Tandlæge og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

MetteT

Skal til tandlæge nu her og ville lige høre om der er nogen der ved om man må få bedøvelse og få taget røngtenbilleder når man er havvejs i graviditeten??

Knus Mette...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Cherry_77

Jeg ved, at man ikke må få taget røntgenbilleder.

Anmeld

18. oktober 2010

Jetjen

MetteT skriver:

Skal til tandlæge nu her og ville lige høre om der er nogen der ved om man må få bedøvelse og få taget røngtenbilleder når man er havvejs i graviditeten??

Knus Mette...

Ville ikke bekymre mig. Tandlægen har helt sikkert styr på hvad de må gøre ved en gravid, så så længe de ved du er det, tror jeg ikke der er problemer.

Anmeld

18. oktober 2010

roenlund

Det eneste de ikke gør er at tage røntgen... du må gerne blive bedøvet...

Anmeld

18. oktober 2010

sandratobias

Jeg har næsten kun lige været til tandlæge... Og jeg fik da taget røntgen billeder... Men faldt da over tanken den dag, men de må jo vide hva de gør... Fik aldrig spurgt dem af...

Sandra - Uge 21+1..

Anmeld

18. oktober 2010

MetteT

Tak for svar...

Har lige været afsted og jeg klarede det jeg sku ha lavet uden bedøvelse og røngten var ikke nødvendigt.. Så det blev slet ikke noget problem...

Knus Mette

Anmeld

18. oktober 2010

SussieThyssen

MetteT skriver:

Knus Mette...

Jo det må man godt..få det hele..men man skal have blyforklæde på, så hvis man prøver at blive gravid eller ved/tror man er det, så skal man oplyse om det, for der er fare for skader på fosteret ved røngten de første 3 mdr.
Efterfølgende er der ingen fare, for der er fostret færdiglavet, det skal i realiteten kun vokse, men derfor får man nu alligevel forklæde på.
Men oplys tandlægen om graviditeten, og så tager han/hun det derfra, de har helt styr på det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2010

Amso

Det eneste du skal gøre når du kommer, er at huske læge på du er gravid. Så ved de godt hvad man må og ikke må.. Men ved man helst skal undgå røngten, med mindre det er helt nødvendigt.

Men tandlægen har styr på det, så det skal du bare tage stille og roligt.

Anmeld

18. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Jeg var selv rigtig meget i tvivl da jeg skulle til tandlæge . 

Men man må gerne blive bedøvet min tandlæge spurgte dog om jeg ville prøve uden i første omgang , det er ikk farligt at blive bedøvet , men self er det ik sundt for den lille i maven . 

Men man må absolut ik få taget røngten , barnet kan ikk tåle de stråler det udgiver ved det , det er hvad jeg gik afvide af min tandlæge . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.