Hej søde Lone...(L)
Hvor er du bare sød, er virkelig beæret over at være din inspirationskilde, men ved ikke om jeg kan leve op til det..:$
Dengang jeg var stor....der fik jeg "bare" nok....jeg hader så meget at være tyk og ikke kunne se ud som jeg gerne vil. Ikke at kunne købe tøj hvor jeg vil og hader at skulle løbe forbi spejlet i gangen.
Så det var virkelig sådan at jeg kørte på mig selv...syntes det var træls og øv, kikkede på mig selv uden tøj på...både forfra, fra siden og bagfra. Og så var det nok for mig....hvorfor gå over være træls over noget der kan ændres??? Usunde ting, forkert kost og for meget af det er virkelig ikke det værd, i forhold til at være sund og slank og kunne lide det man ser i spejlet.
Ang. portioner og hvor meget og hvor lidt, så havde jeg besluttet hvor meget jeg måtte spise, bare i starten og indtil kroppen vænner sig til at få mindre, ikke at få sukker og kun få meget lidt fedt. Når det så kører, så blev jeg mæt på en anden måde end før og hurtigere.
Dog har jeg altid spist hvad jeg ville af frugt og grønt...i starten røg der meget ned af det...men hellere det end andet og pludselig havde jeg ikke trangen eller behovet for at spise tit og forkert. Og ikke mindst, så tænkte jeg ikke rigtig på mad mere.
Jeg dyrkede ikke motion, så derfor var jeg slank, men jo ikke som sådan sund...bare tynd-fed og må sige at efter jeg nu rør mig nu, så har jeg det meget bedre med mig selv og ved jeg er sund også indeni.
Til fester tager jeg bare mindre, men alt hvad der er og når vægten er som den skal være, så spiser jeg som andre, men igen det rigtige og behersket. Giver mig selv lov til at mærke at jeg faktisk er mæt.
Jeg ved jeg altid vil være en "tørlagt" fed, så alt det ligegyldige som slik, kager, chips etc det skal jeg bare aldrig spise.
Men nødder, mandler og tørret frugt er jeg vild med og lightis er også ok...men jeg har nu ikke behov for det usunde.
Min store søn sidder her og guffer en masse og det er fint med mig, jeg tager bare intet.
Agurk og gulerods stave med light dip er også lækkert.
Og ja, så vejer jeg mig hver dag og måler mig én gang om ugen....og foræler mig selv med tøj.(L)
Personligt tror jeg også på at en holdbar måde at holde sit vægttab på er ved selv at klare det...altså finde en måde som passer lige netop til den man er og med de vaner man har.
Jeg har set mange tage på igen efter alle de der vægt vogtere osv...for det er jo nemt at tabe sig, men at holde den....uha..:S
Knus Eva...
Anmeld