Eva, du er min inspirationskilde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

796 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. august 2008

lonemus

Hej søde Eva!

Jeg skriver til dig, fordi jeg er meget imponeret over dit flotte vægttab, yderligere at du har kunnet holde vægten stabil så længe. Du er simpelthen blevet min inspirationskilde til mit fremtidige vægttab, derfor håber jeg det er okay at skrive et par spørgsmål til dig (L)

Den gang du vejede de der ca. 30 kilo for meget, hvad fik "sparket" dig igang med at ville tabe dem?
Vidste du fra starten af, hvor store portioner du skulle holde dig til mv.? - f.eks. at du altid kun spiste 1 skive rugbrød i stedet for 2 - eller hvordan?
Personligt syntes jeg det er svært at vurdere portionerne......!

Du dyrkede ingen motion, men skar bare alt slik og sukker væk. Hvad så når du var til fest mv., holdt du sig så stadig væk fra det?? Jeg tænker på, om du levede meget fanatisk??

Egentlig irriterer det mig, at jeg kun kan tabe mig med ww. Jeg ville rigtig gerne tabe mig på din måde.....for det handler jo i bund og grund "blot" om at indtage mindre, end man forbrænder. Regnstykket er logisk, men jeg syntes det er svært at vurdere portionerne osv.

Har du nogle gode fif??
Jeg er ked af du får spørgsmålet igen, hvis du allerede har svaret på det tidligere. Jeg kunne bare ikke finde noget om det, derfor spørger jeg....(L)

Mange Knus
Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2008

Plysbjørnen

lonemus skriver:

Hej søde Eva!

Jeg skriver til dig, fordi jeg er meget imponeret over dit flotte vægttab, yderligere at du har kunnet holde vægten stabil så længe. Du er simpelthen blevet min inspirationskilde til mit fremtidige vægttab, derfor håber jeg det er okay at skrive et par spørgsmål til dig (L)

Den gang du vejede de der ca. 30 kilo for meget, hvad fik "sparket" dig igang med at ville tabe dem?
Vidste du fra starten af, hvor store portioner du skulle holde dig til mv.? - f.eks. at du altid kun spiste 1 skive rugbrød i stedet for 2 - eller hvordan?
Personligt syntes jeg det er svært at vurdere portionerne......!

Du dyrkede ingen motion, men skar bare alt slik og sukker væk. Hvad så når du var til fest mv., holdt du sig så stadig væk fra det?? Jeg tænker på, om du levede meget fanatisk??

Egentlig irriterer det mig, at jeg kun kan tabe mig med ww. Jeg ville rigtig gerne tabe mig på din måde.....for det handler jo i bund og grund "blot" om at indtage mindre, end man forbrænder. Regnstykket er logisk, men jeg syntes det er svært at vurdere portionerne osv.

Har du nogle gode fif??
Jeg er ked af du får spørgsmålet igen, hvis du allerede har svaret på det tidligere. Jeg kunne bare ikke finde noget om det, derfor spørger jeg....(L)

Mange Knus
Lone

Hejsa Lone.
Ved godt at dit spørgsmål er henvendt til Eva...

Men jeg vil alligevel svare lidt på dit spørgsmål... Jeg tror du vil kunne nyde godt af for en periode at være medlem af slankedoktoren... tror ikke når alt kommer til alt at det er dyre end WW... Og alt efter medlemskab osv. får du hjælp til kost omlægning og motion... Bare en idé...

Jeg er medlem, om end lidt på standby pga graviditet...

Betina

Anmeld

3. august 2008

lonemus

Hej Betina!

Tak for dit råd - er kun glad for du ville skrive til mig (H)

Jeg skal da absolut lige ind og kigge på deres hjemmeside.....tak for tippet (H)

Knus
Lone

Anmeld

3. august 2008

Plysbjørnen

lonemus skriver:

Hej Betina!

Tak for dit råd - er kun glad for du ville skrive til mig (H)

Jeg skal da absolut lige ind og kigge på deres hjemmeside.....tak for tippet (H)

Knus
Lone

Det var da så lidt... synes den har mange fordele;)...

Betina

Anmeld

3. august 2008

Honningblomst

Hej søde Lone...(L)
Hvor er du bare sød, er virkelig beæret over at være din inspirationskilde, men ved ikke om jeg kan leve op til det..:$

Dengang jeg var stor....der fik jeg "bare" nok....jeg hader så meget at være tyk og ikke kunne se ud som jeg gerne vil. Ikke at kunne købe tøj hvor jeg vil og hader at skulle løbe forbi spejlet i gangen.
Så det var virkelig sådan at jeg kørte på mig selv...syntes det var træls og øv, kikkede på mig selv uden tøj på...både forfra, fra siden og bagfra. Og så var det nok for mig....hvorfor gå over være træls over noget der kan ændres??? Usunde ting, forkert kost og for meget af det er virkelig ikke det værd, i forhold til at være sund og slank og kunne lide det man ser i spejlet.
Ang. portioner og hvor meget og hvor lidt, så havde jeg besluttet hvor meget jeg måtte spise, bare i starten og indtil kroppen vænner sig til at få mindre, ikke at få sukker og kun få meget lidt fedt. Når det så kører, så blev jeg mæt på en anden måde end før og hurtigere.
Dog har jeg altid spist hvad jeg ville af frugt og grønt...i starten røg der meget ned af det...men hellere det end andet og pludselig havde jeg ikke trangen eller behovet for at spise tit og forkert. Og ikke mindst, så tænkte jeg ikke rigtig på mad mere.
Jeg dyrkede ikke motion, så derfor var jeg slank, men jo ikke som sådan sund...bare tynd-fed og må sige at efter jeg nu rør mig nu, så har jeg det meget bedre med mig selv og ved jeg er sund også indeni.
Til fester tager jeg bare mindre, men alt hvad der er og når vægten er som den skal være, så spiser jeg som andre, men igen det rigtige og behersket. Giver mig selv lov til at mærke at jeg faktisk er mæt.
Jeg ved jeg altid vil være en "tørlagt" fed, så alt det ligegyldige som slik, kager, chips etc det skal jeg bare aldrig spise.
Men nødder, mandler og tørret frugt er jeg vild med og lightis er også ok...men jeg har nu ikke behov for det usunde.
Min store søn sidder her og guffer en masse og det er fint med mig, jeg tager bare intet.
Agurk og gulerods stave med light dip er også lækkert.
Og ja, så vejer jeg mig hver dag og måler mig én gang om ugen....og foræler mig selv med tøj.(L)
Personligt tror jeg også på at en holdbar måde at holde sit vægttab på er ved selv at klare det...altså finde en måde som passer lige netop til den man er og med de vaner man har.
Jeg har set mange tage på igen efter alle de der vægt vogtere osv...for det er jo nemt at tabe sig, men at holde den....uha..:S
Knus Eva...

Anmeld

3. august 2008

Honningblomst

Glemte lige, at det hjælper mig meget at tænke over HVORFOR jeg lige tager noget at spise...er det vane eller reel sult. Så er der meget man springer over.
Spis ikke børnenes madrester, det feder også.
Og spis ikke efter aftensmaden, men børst tænder og så slut for i dag. Faktisk rart at få ro i maven.
Og så drik en masse væske også...
Og tænk over på hvilket tidspunkt af dagen der er "farlig"...så gå en tur på det tidspunkt eller noget andet så du kommer væk fra køkkenet....mit dumme tidspunkt er om eftermiddagen...>(
Nå...men knus igen til dig smukke Lone...husk at tage før billeder...:)

Anmeld

4. august 2008

lonemus

Hej søde Eva.

Tusind tak for dit lange og uddybbende svar. Er enormt glad for du ville skrive til mig (L)

Alt det du skriver er jo rigtigt, og jeg kan sagtens nikke genkendende til det du skriver - mit dårlige tidspunkt på dagen er også om eftermiddagen >(. Jeg er dog begyndt at hygge med ungerne på dette tidspunkt - en tur på legepladsen eller lege i haven, og Stefanie hjælper hellere end gerne med madlavningen, så jeg forsøger at aktivere mig selv på dette tidspunkt. Selvom det til tider er svært, og jeg bare har løst til at drøne forbi tanken.......>(

Om aftenen når ungerne er lagt i seng, går jeg også sukkerkold.....dér har jeg også et svært punkt.....for så skal jeg jo lige se lidt tv og ja....så mangler hyggen jo.......igår bagte min mand en kanelkage, men heldigvis kan jeg ikke fordrage den kage, så jeg spiste et par mentos i stedet - kun 4 stk og IKKE hele pakken, som jeg ellers altid har gjort.
Så jeg forsøger i hvert fald at ændre lidt på mine dumme vaner, og håber det lykkes til sidst...eller, det SKAL det :P
Men tror det er svært at slet ikke spise et stykke frugt eller lign......men igen, det er jo en vanesag!!

Men det er jo egentlig størstedelen af det hele, at ændre sine dumme vaner. For dem er vi jo alle rigtig gode til at få, men dårlige til at lægge på hylden igen. Men vi er jo vanemennesker, derfor er de svære at bryde :$
Alligevel er det lykkes for dig, hvilket jeg syntes er super flot. Du er et bevis på det kan lade sig gøre, og det er absolut med til at inspirere - ikke kun mig, men os alle sammen.

Jeg har taget dine råd til mig, er glad for du ville dele dem med mig - og alle andre, så vi kan afprøve din teknik og forhåbentlig få samme gode resultat som dig :) Du må endelig skrive, hvis du kommer i tanke om andre gode ting, som du har fulgt.....(L)

Stort kram fra
Lone - som helt sikkert også skal passe på de søde sager resten af livet :$

Anmeld

4. august 2008

Becks

Jeg læste denne her på en venindes køleskab, som faktisk hjalp hende meget med at tabe sig de nu 54 kg hun har tabt... Hun mangler stadig 10 kg, og som hun siger, så tager hun aldrig denne her af køleskabet...

JODA - det er jeg vist lige den rigtige til

Ka du så tage dig sammen du. Det kan ikke være rigtigt, at du skal forestille at være på kur - for slet ikke at tale om kostomlægning, og du så går og mæsker dig i den fede mad. Tag da for fanden at tænk lidt over, hvad det er det gør ved din krop - for slet ikke at tale om dit humør og dit selvværd.

Du sidder bare dér på din flade hele dagen. Det kan godt være, at der er fine grunde til det - opgaveløsning, rapportskrivning, Vore værste år - eller hvad det nu måtte være. Men det holder ikke - og du véd det jo godt selv, ikke?

Og - måske du tænkte det var i orden - men kartoffelskrælning og sammenkrølning af mælkekartoner er IKKE motion og kan ikke på nogen måde henføres dertil. At smøre et ekstra rundstykke giver heller ikke noget på forbrændingskontoen.

NÅ?? Ellers ska jeg sq komme efter dig du..... (indsæt selv smiley, der truer med kagerullen)

Ved ikke om den hjælper andre, men sys den var sød nok og dejligt at den har hjulpet hende...

Og Eva? Tillykke med dit flotte vægttab... Og til jer andre held og lykke med det (H)

Knus Beck (H)

Anmeld

4. august 2008

lonemus

Hej Beck!

Tak for tippet - alt kan bruges, man kan aldrig få for mange gode råd :)

Knus
Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.