Male tripp trapp???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.997 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. oktober 2010

Anne85

Er der nogen af jer der har gode erfaringer med at slibe en tripp trapp stol ned og male den??? Min søns hvide tripp trapp stol er simpelthen blevet så grim - jeg synes hurtigt den blev slidt på siderne (specielt af bøjlen han havde på da han var lille) -men efterhånden var der også begyndt at ryge store plamager af maling af der hvor han sidder og ved hans fødder - når jeg tørrede stolen af ku jeg ligesom hive malingen af.. hmm...
Min mand mener absolut ikke den kan males pæn igen - meeen mistænker ham for at sige sårn fordi han ikke orker flere af mine små projekter Så nu er jeg gået igang med vand, sæbe og knofedt og malingen kom af uden problemer (utroligt at en stol - beregnet til børn - ikke kan tale lidt vand og ajax) - men kun på sædet og fodstøtten - det er som om malingen på siderne er helt anderledes hmm... nå men er der andre der med succes har gennemført dette projekt og hvordan
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

regalprime

Hej.

Altså jeg har ikke selv prøvet dette, men er næsten uddannet maler. Og jeg vil sige at det burde nemt kunne lade sig gøre!!! Dog bliver du nød til at slibe let på stolen så lakken kan få noget at "tage " fat i. Altså de små ridser der kommer fra sandpapiret, tager lakken "fat" i. Du skal bare huske at det SKAL være lak, ellers er det ikke vaksbart i længden Du skal op i min en glans 60. Håber at det kan hjælpe lidt, ellers er du velkommen til at skrive

Anmeld

16. oktober 2010

Anne85

regalprime skriver:

Hej.

Altså jeg har ikke selv prøvet dette, men er næsten uddannet maler. Og jeg vil sige at det burde nemt kunne lade sig gøre!!! Dog bliver du nød til at slibe let på stolen så lakken kan få noget at "tage " fat i. Altså de små ridser der kommer fra sandpapiret, tager lakken "fat" i. Du skal bare huske at det SKAL være lak, ellers er det ikke vaksbart i længden Du skal op i min en glans 60. Håber at det kan hjælpe lidt, ellers er du velkommen til at skrive

KANON!! Tusind tusind tusind tak... det er da virkelig råd jeg kan bruge til noget Tror du bare jeg skal give det hele en tur med sandpapiret.... og hvordan maler jeg? Det skal vel nærmest sprøjtes på for at blive pæn... hmm...

Anmeld

16. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anne85 skriver:

Er der nogen af jer der har gode erfaringer med at slibe en tripp trapp stol ned og male den??? Min søns hvide tripp trapp stol er simpelthen blevet så grim - jeg synes hurtigt den blev slidt på siderne (specielt af bøjlen han havde på da han var lille) -men efterhånden var der også begyndt at ryge store plamager af maling af der hvor han sidder og ved hans fødder - når jeg tørrede stolen af ku jeg ligesom hive malingen af.. hmm...
Min mand mener absolut ikke den kan males pæn igen - meeen mistænker ham for at sige sårn fordi han ikke orker flere af mine små projekter Så nu er jeg gået igang med vand, sæbe og knofedt og malingen kom af uden problemer (utroligt at en stol - beregnet til børn - ikke kan tale lidt vand og ajax) - men kun på sædet og fodstøtten - det er som om malingen på siderne er helt anderledes hmm... nå men er der andre der med succes har gennemført dette projekt og hvordan

jeps, min svoger har slebet en ældre tripp trapp stol ned, og fået den sprøjtelakeret

Anmeld

16. oktober 2010

Anne85

Ni-ko-li-ne skriver:

jeps, min svoger har slebet en ældre tripp trapp stol ned, og fået den sprøjtelakeret

Hvor fik han den sprøjtelakeret? Mon man kan gøre det selv

Anmeld

16. oktober 2010

Bom

Anne85 skriver:

Det kan man sagtens, hvis du bare har en kompresser og så kan man i jem og fix o lign steder købe en billig sprøjte pistol... (Og hvis du ikke selv gider, så er der nogle autolakere der gør det)

Go arbejds lyst....

Anmeld

16. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anne85 skriver:

Det kan man godt, men det kræver lidt grej... Hvis der ligger en autolakerer et sted kan de måske gøre det billigt

Anmeld

16. oktober 2010

regalprime

Så lidt. Ja hele stolen skal bare have en let omgang med sandpapir også er den klar til maling

Du kan nemt gøre det med pensel, men der skal lakken tyndes en del inden det bliver pænt. Ellers kan man se stryge mærker fra penslen

Anmeld

18. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hej smukke

Jeg har selv "renoveret" Mathildes Trip trap stol som er fra 1984.

Jeg sleb den ned, og malede den efterfølgende i en babylyserød farve i højglans. Dog skulle den have 2-3 gange, men den blev super fin, og er det stadig!!

Såååå, se du bare at gå igang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.