Kære Oktober 2010 gruppe!!!
Synes også lige, at jeg ville lægge min FB her, hvis nogle af jer har lyst til at læse!!! 
Og 1000 gange tillykke til jer, der har født.... hvor er det fantastisk med alle de små dejlige unger!!!
Det hele startede mandag - en rigtig øv-dag synes jeg bare!!! Humøret var heeeelt i bund - jeg var begyndt at miste troen på, at hun ville komme ud af sig selv, og det gjorde mig simpelthen bare såååå forfærdelig ked af det, og rigtig deprimeret faktisk!!!
Heldigvis har jeg verdens skønneste mand, som hurtigt opfattede, at jeg vidst havde brug for en ordentlig omgang opmundring!!!
Så han inviterede mig en tur til Dragør i det gode vejr, hvor vi spiste en lækker frokost midt i solen i det dejlige efterårsvejr på en smadder hyggelig fortorvscafé!!! Efterfølgende gik vi en lang tur, og det hjalp da rigtig fint på humøret... i første omgang i hvert fald 
Om aftenen tog Martin på arbejde, og efter at have talt i telefon med diverse veninder og familie, hvor jeg igen kunne konstatere, at det bestemt ikke virkede som om, at hun ville komme sådan lige med det samme, så brød jeg bare fuldstændig sammen.... jeg tudede som et lille barn....!!!
Jeg tror virkelig, at jeg havde brug for at give mig selv lov til at være rigtig ked af det, og jeg kunne mærke, at det gav mig en hel del mere luft!!!
Jeg gik i seng ved 23.00-tiden, men kunne ikke rigtig finde ro - havde de sædvanlige plukveer, men intet, som jeg ikke har haft de sidste mange uger....!!
Præcis kl. 01.15 mærkede jeg et smæld et sted i underlivet- og av, det gjorde faktisk lidt ondt!! Jeg følte jeg skulle tisse, og da jeg rejste mig fra sengen begyndte vandet at sive...!! Jeg var ikke i tvivl om, at vandet var gået, så jeg satte mig på toilettet, hvor det bare sivede ud med en masse fostervand!!!
Jeg kunne mærke at glæden og spændingen begyndte at sprede sig i kroppen på mig, og jeg skyndte mig at sende en sms til Martin, som jeg vidste, var på vej hjem fra arbejde på det tidspunkt!!!
Kl. 01.30 begyndte veerne (altså kun 15 min. efter) - og jeg skal love for, at de var kraftige fra start!!!! Der var ca. 2-4 minutter imellem dem! Jeg ringede til FG og snakkede med en sød JM!! Hun sagde, at jeg skulle se tiden an, fordi det for det meste tog mange timer for førstegangsfødende at få gang i de rigtig arbejdssomme veer!!! Hmm.. jeg synes nu nok de mærkede som om, de arbejdede RIGTIG godt 
Jeg fik en anden JM i røret mens den første skulle finde en tid til vandafgangstjek den kommende morgen!! PLudselig er der én i røret, der siger "hej Lea" - det viser sig at være min søde jordemor- nabo, som var på vagt denne nat!! Jeg snakker med hende i lang tid, og kun kan høre på mig, at veerne gør MEGA nass!!! Så hun siger til mig, at jeg skal mærke efter i min krop, og ringe så snart jeg ikke er tryg mere!!! Det var suuuper dejligt at have hende i røret.... hun gav sig al den tid i verden, og jeg kunne mærke, at hun tog mig meget seriøst!!!
Da samtalen sluttede, tog jeg mig et bad, og mens jeg stod under bruseren begyndte jeg at få pressetrang!!!! Jeg blev SÅÅÅ bange... for havde ikke engang haft veer en time på dét tidspunkt!!! Jeg skyndte mig ud af badet og ind i stuen til Martin, hvor veerne bare begyndte at vælte ind over hinanden.... FÅÅÅÅRK en smerte!!! Jeg siger til Martin, at vi skal afsted NU!!!! Jeg ringer til FG og meddeler, at vi kommer!! Vi skal møde ind på akut modtage-afdelingen, hvor jeg vil blive undersøgt og sendt videre til FG, HVIS der er tegn på, at jeg er i aktiv fødsel!!!
Bilturen til HVidovre var et rent helvede... jeg havde SÅÅÅ meget pressetrang, og jeg hylede helt vildt... fordi jeg bare var så bange for at gøre skade på mig selv og mit barn ved at komme til at presse for tidligt!!! Men jeg kunne bare slet ikke styre det!!!
Vi ankom til Afdelingen efter ca. 15 minutters biltur - og næsten løb ind til Jordemoren, som tog imod os!! Jeg nærmest råbte, at jeg havde pressetrang, men det lader ikke helt til, at jordemoderen helt tror på mig!! Hun siger" ja ja, nu ser vi - jeg skal lige undersøge dig"!!! Jeg fik en CTG-kurve lagt på maven, og hun undersøgte mig indvendigt!!! Der kommer de vildeste veer, og jeg hylede igen af angst!!! Hun konstaterede, at jeg havde åbnet mig 4 cm!! Jeg skal blive liggende mens den strimmel kører færdigt, og så ville hun komme tilbage efter 20 min!!!
Efter knap 10 minutter, var jeg så desperat, at jeg trykkede på alarmen... Martin er også begyndt at mærke min desperation for alvor, og han gør alt hvad han kan for at berollige mig!!!
Kort efter kom den SØDESTE jordemor ind (Louise)!! Jeg kunne mærke med det samme, at her er der en helt anden forståelse, og kemien fungerede lige med det samme!!! Hun undersøgte mig meget hurtigt, hvorefter hun kunne konstatere, at jeg nu var åben 8 CENTIMETER!!!!
Hun siger, at hun vil køre mig ind på en fødestue, som de har her på akutmodtagelsen, for jeg når ikke op på FG, med det tempo jeg har på 
Det er tydeligt, at denne fødestue ikke bliver brugt, for hun må sende en assistent ud efter en masse forsyninger!!!
Da vi kommer ind på stuen er jeg åben 10 centimeter (shit - havde udvidet mig 6 cm. på 25 minutter... AV AV), og jordemoren sagde de befriende ord "Nu er det helt okay at presse Lea"!!! Derefter er jeg bare i den syvende himmel!!! Jeg har alverdens overskud mellem presseveerne.... Martin og jeg griner sammen, jeg laver jokes med jordemoren og jeg har masser af kræfter og energi til at presse og lytte til hende!!!
Efter en lille time kommer Wilma ud - den skønneste lille pige, som har det fantastisk og scorer 10 begge gange i hendes APGAR!!! 
Vi var helt overvældet - både Martin, jeg og jordemoren!!! Jeg får rigtig meget ros af hende, og hun siger, at hun aldrig har oplevet en fødende have så meget overskud
(hehe... måske har hun det alligevel, men iiihh hvor var jeg stolt)
Lille Wilma: dato: 12.10.10, født kl.: 06.06, vægt: 3256, længde: 50 cm!!!
Jeg bristede ikke overhovedet, fik ingen smertestillende og har ingen problemer efterfølgende haft!!! VILDT fantastisk!!!
Nu er vi alle tre hjemme, og er i fuld gang med at lære hinanden at kende!! Vi er fuldstændig forelskede i hende... hun er bare SÅÅÅ skøn!!!
Som lovet er her lidt billeder 
Mange
fra Lea