aner snart ikke hvad jeg skal gøre :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg har været syg med depression før, og jeg er bange for at jeg er ved at få et tilbagefald.

Har svært ved at falde i søvn. Når jeg endelig falder i søvn vågner jeg måske 1-2 gange i løbet af natten. Vågner også tidligt på trods af at jeg er faldet sent i søvn.

Mit tankemylder er startet igen.

Der skal heller ikke så meget til før jeg græder. Det er værst om aftenen.

Sagen er den at jeg er sygemeldt fra jobbet. Har en meget forstående chef der godt kan forstå min situation - Men jeg får ikke løn under sygdom. Og jeg er ret sikker på at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge.

Hvad gør jeg så? Så er der jo kun kontanthjælp tilbage, men det er ikke til at overskue hvor jeg skal starte henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

Pena

Anonym skriver:

Jeg har været syg med depression før, og jeg er bange for at jeg er ved at få et tilbagefald.

Har svært ved at falde i søvn. Når jeg endelig falder i søvn vågner jeg måske 1-2 gange i løbet af natten. Vågner også tidligt på trods af at jeg er faldet sent i søvn.

Mit tankemylder er startet igen.

Der skal heller ikke så meget til før jeg græder. Det er værst om aftenen.

Sagen er den at jeg er sygemeldt fra jobbet. Har en meget forstående chef der godt kan forstå min situation - Men jeg får ikke løn under sygdom. Og jeg er ret sikker på at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge.

Hvad gør jeg så? Så er der jo kun kontanthjælp tilbage, men det er ikke til at overskue hvor jeg skal starte henne.

Kender godt det med at alt er uoverskueligt under sygedom.

Hvad er grunden til du ikke kan få løn under sygdom?

Kontakt din fagforening/A-kasse og hør om dette er lovligt, og hvis det er, så hør om du er berettiget til Sygedagpenge. Det kræver du har optjent ca 1960 timer mener jeg.

Hvis du ikke er berettiget må du jo kontakte kontanthjælp. Men gad vide om du kan få det når du er ansat. For du skal jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet når du er på kontanthjælp.

Mit råd er; få styr på økonomien hurtigst muligt. Det giver så mange bekymringer ellers, og det har du ikke brug for lige nu. Synes du skal kontakte lægen og sige du er bange for det er kommet igen.

Anmeld

16. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Ja, kontakt fagforening/A-kasse. Hvis du ikke er medlem, så se efter at blive det i en fart!

Ellers vil jeg tilføje, at jeg er ked af det på dine vegne. Nogle gange kan man tage tankemylderet i opløbet ved at begynde at skrive/udtrykke sig kreativt. Hvis du kan komme af med noget af mylderet i dagslys og med klart hoved er det jo det bedste. Vi ved allesammen godt, hvordan hjernen kan gøre os rundtossede og unødvendigt triste ved dagens afslutning. 

Hvad med at føre dagbog? Og jeg mener ikke sådan noget "Nynne" Bridget Jones"-noget, men en egentlig dagbog KUN for dig selv, hvor selv den skøreste/mørkeste tanke gerne må få plads. Så du kan komme af med det, og gøre det dystre underbevidste til noget bevidst, så det ikke længere kan komme snigende, når du er træt.

I øvrigt skulle du få dig en tid hos lægen til en god snak. Hvis du ikke er tryg/glad for din læge, så bed om en anden til denne konsultation.

Og husk så på, at du er dejlig, som du er, - der er KUN en af dig, og derfor er du et sandt mirakel .

Håber, du får en dejlig weekend (må jeg anbefale en tur i skoven, efterårs-farverne er SÅ smukke netop nu).

Anmeld

16. oktober 2010

Anonym trådstarter

Søddepødde skriver:

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke får løn under sygdom. Lønnen er heller ikke efter en overenskomst

Er ret sikker på at jeg ikke kan få kontanthjælp når jeg har et arbejde, men det må jeg jo bare sige op så.

Anmeld

16. oktober 2010

Anonym trådstarter

SeptemberBaby skriver:

Ja, kontakt fagforening/A-kasse. Hvis du ikke er medlem, så se efter at blive det i en fart!

Ellers vil jeg tilføje, at jeg er ked af det på dine vegne. Nogle gange kan man tage tankemylderet i opløbet ved at begynde at skrive/udtrykke sig kreativt. Hvis du kan komme af med noget af mylderet i dagslys og med klart hoved er det jo det bedste. Vi ved allesammen godt, hvordan hjernen kan gøre os rundtossede og unødvendigt triste ved dagens afslutning. 

Hvad med at føre dagbog? Og jeg mener ikke sådan noget "Nynne" Bridget Jones"-noget, men en egentlig dagbog KUN for dig selv, hvor selv den skøreste/mørkeste tanke gerne må få plads. Så du kan komme af med det, og gøre det dystre underbevidste til noget bevidst, så det ikke længere kan komme snigende, når du er træt.

I øvrigt skulle du få dig en tid hos lægen til en god snak. Hvis du ikke er tryg/glad for din læge, så bed om en anden til denne konsultation.

Og husk så på, at du er dejlig, som du er, - der er KUN en af dig, og derfor er du et sandt mirakel .

Håber, du får en dejlig weekend (må jeg anbefale en tur i skoven, efterårs-farverne er SÅ smukke netop nu).

Tak for dit varme svar

Jeg hev manden med ud på en gåtur igår aftes. Det var dejligt!

Tror også jeg ringer til lægen på mandag for at høre om vi ikke kan få en snak

Anmeld

16. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Hvis du har haft 13ugers sammenhængende arb. Er du berettiget til sygedagpenge, det er ikke mange der har ret til løn under sygdom

Anmeld

16. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvis du har haft 13ugers sammenhængende arb. Er du berettiget til sygedagpenge, det er ikke mange der har ret til løn under sygdom

Jeg er ret sikker på at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge. Og spørgsmålet er så bare: Hvad skal der så ske?

Anmeld

16. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg er ret sikker på at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge. Og spørgsmålet er så bare: Hvad skal der så ske?

Dett er da bedst at være helt sikker... Og ellers så søg kontanthjælp... Det er den eneste anden mulughed

Anmeld

16. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Dett er da bedst at være helt sikker... Og ellers så søg kontanthjælp... Det er den eneste anden mulughed

Er det bedst at snakke med lægen eller kommunen først?

Anmeld

16. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Er det bedst at snakke med lægen eller kommunen først?

Lægen kan jo ikke give dig kontanter:0) du skal snakke med begge dele... Og jeg ville da sige at det ene er lige så vigtigt som det andet... Er du medlem af en fagforening ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.