gravid og medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

angelwitch

hej allesammen

er lidt i vildrede, og tænkte lidt om der sad en ligesom mig herinde, som får lidt forskelligt medicin pga angst?

Jeg får 40 mg citoalapam ,7,5 mg alopam og 30mg mirtizapin.

og er blevet gravid, det er min ønskebarn det her, har fået fortaget 4 aborter før pga jeg ikke har været klar og pga medicinet men var langsomt begyndt at trappe ud af mine alopam, får nu kun 7,5 mg om dagen hvor jeg førhen fik 3x15mg

har passet meget på , men min mand og jeg blev gif den 25 sep og tror bryllupsnatten var ret god, for er testet posetiv :-)

Men selvom jeg er så glad og glæder mig til at blive mor, kan jeg ikke lade være med at blive rigtig rigtig bekymret.

Er der nogle af jer herinde som har fået samme medicin som mig? ellers andre slags som minder om det? eller hvordan har i grebet det hele an?

håber der sidder nogle med gode råd.

hilsen Kamilla (den meget usikre og forvirede)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

klmf

Hej

Tillykke med graviditeten

Du skal have en god snak med din læge! Det er hende eller ham, der skal vejlede dig i, hvordan du skal forholde dig. Lige umiddelbart synes jeg ikke alopam og et foster hører særlig godt sammen og de antidepressive kan give bebsen seponeringssyndrom ved fødslen, så det er rigtig vigtigt der er styr på det - for bebsens skyld Er der chance for at du kan undvære Alopam??

Men altså, jeg ville gå til egen læge, det er der samarbejdet omkring din medicin skal starte.

Held og lykke med det hele

Anmeld

15. oktober 2010

BubbieBear

Jeg ville ringe til lægen og spørge for at være på den sikre side

Anmeld

15. oktober 2010

angelwitch

hej :-)

Alopamen kan jeg godt undvære mangler kun lige det sidste at komme af med, men er mere bekymret for de 2 sidste som jeg har fået en del år jo og som holder min angst nede.

og mange tak for svarene og lykønskning <3

Anmeld

1. november 2010

tilla

hej

tillykke med de to streger

Jeg har prøvet at blive gravid siden maj.Jeg har været gennem et længere forløb for at nedtrappe min medicin,så det er ok at blive gravid.Jeg får også 40 mg citalopram og min psykiater og lægerne jeg har talt med om det siger at der ingen risiko skulle være ved det præparat.Jeg får også trilafon et gammelt antipsykotisk præparat mod min angst som også skulle være frikendt i forhold til graviditet.Det er det lægerne har valgt at gi mig nu jeg vil være gravid.Jeg kender ikke det andet stof du får.men del din bekymring med din læge han kan hjælpe dig.Jeg ved ikke om du kan få noget udaf det jeg har skrevet men måske ville jeg bare sige at du er ikke alene om at få medicin og ønske graviditet/være gravid.

knus Tilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.