Ulvetime

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Pige2009

Laura kører ulvetime fra 17-17.30 inden maden bliver serveret. Hun er træt og pylret, mens jeg laver mad og hun vil helst hænge på min arm, hvilket jo er svært vanskeligt, når jeg samtidig skal lave mad

Hvad gør I for at underholde i den ofte stressende ulvetime

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

MorTilGustav

Jeg sætter Gustav i højstolen ved siden af mig når jeg laver mad og giver ham en riskage eller lignende. Så går jeg og "snakker med ham" mens jeg laver maden.. Men må indrømme at jeg sjældent laver noget der tager ret lang tid at tilberede med mindre jeg har gæster der kan underholde og have fokus 100% på ham  For han er godt nok også utålmodig og hyperaktiv på det tidspunkt

Anmeld

15. oktober 2010

*Sofie*

Følger lige med her, for jeg har sommetider samme problem.
Jeg har prøvet lidt forskelligt. Majs, ærter eller rosiner i et decilitermål og så sidder hun på gulvet ved siden af mig og hygger sig med det. Hun tømmer også samtlige køkkenskabe...slæber alt sit legetøj fra værelset ud i køkkenet...
Jeg synes selv jeg er meget large, når jeg står og laver aftensmad. Hun får lov til rigtig meget lige i det tidsum, det betyder jo så også at der er ekstra meget oprydning når trolden er puttet
Sommetider får hun også en lille rugbrødsmad (hvis hun gider spise) ved 16 tiden. Det hjælper lidt på sulten og skrigeriet mellem 17 og 17.30

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Jeg sætter Gustav i højstolen ved siden af mig når jeg laver mad og giver ham en riskage eller lignende. Så går jeg og "snakker med ham" mens jeg laver maden.. Men må indrømme at jeg sjældent laver noget der tager ret lang tid at tilberede med mindre jeg har gæster der kan underholde og have fokus 100% på ham  For han er godt nok også utålmodig og hyperaktiv på det tidspunkt

Jeg prøvede at give hende et æble idag og så fik hun nogle æsker at lege med, men det er ikke altid det virker, og så er hun bare sur. Jeg har som regel lavet maden om formiddagen, så det er klar bare lige skal varmes, men det kan også godt tage lidt tid... 

Man kan virkelig mærke, at man kun er en selv i den pokkers ulvetime!

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

*Sofie* skriver:

Følger lige med her, for jeg har sommetider samme problem.
Jeg har prøvet lidt forskelligt. Majs, ærter eller rosiner i et decilitermål og så sidder hun på gulvet ved siden af mig og hygger sig med det. Hun tømmer også samtlige køkkenskabe...slæber alt sit legetøj fra værelset ud i køkkenet...
Jeg synes selv jeg er meget large, når jeg står og laver aftensmad. Hun får lov til rigtig meget lige i det tidsum, det betyder jo så også at der er ekstra meget oprydning når trolden er puttet
Sommetider får hun også en lille rugbrødsmad (hvis hun gider spise) ved 16 tiden. Det hjælper lidt på sulten og skrigeriet mellem 17 og 17.30

Det med køkkenskabene hitter også her Som du skriver, er man rimelig large lige i det tidsrum. Jeg synes også bare nogle gange, det er lidt frustrerende, at der kun er mig til at underholde, når jeg samtidig står med maden

Anmeld

15. oktober 2010

*Sofie*

Baagøe skriver:

Det med køkkenskabene hitter også her Som du skriver, er man rimelig large lige i det tidsrum. Jeg synes også bare nogle gange, det er lidt frustrerende, at der kun er mig til at underholde, når jeg samtidig står med maden

Yes...! Jeg har prøvet at forklare Malou at det godt kan være lidt svært at lave aftensmad med én hånd *GS*
Nogen gang er den bare HELT SIKKER! Så snart jeg finder gryde eller pande frem, kommer hun over og rækker armene op mod mig som i 'ta mig op!'
Jeg vil så lige sige, at det har været værre end det er nu. Malou er snart 1½ år og hun er blevet god til at underholde sig selv i lidt længere tid mens jeg laver mad  Nogen gange er man bare SÅ sulten og træt, at man er nødt til at skrige og sidde på arm.

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

*Sofie* skriver:

Yes...! Jeg har prøvet at forklare Malou at det godt kan være lidt svært at lave aftensmad med én hånd *GS*
Nogen gang er den bare HELT SIKKER! Så snart jeg finder gryde eller pande frem, kommer hun over og rækker armene op mod mig som i 'ta mig op!'
Jeg vil så lige sige, at det har været værre end det er nu. Malou er snart 1½ år og hun er blevet god til at underholde sig selv i lidt længere tid mens jeg laver mad   Nogen gange er man bare SÅ sulten og træt, at man er nødt til at skrige og sidde på arm.

Ja, hvor jeg dog kender det Sådanne aftener er jeg bare dødtræt. Laura har lige været vågen ½ time, men nu er hun puttet i min seng...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.