Pco og kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Becks

Åh jeg synes det er svært, for hvad må man spise og hvad må man ikke?

Jeg er klar over, jeg skal holde mig fra ris, pasta, kartofler, hvidt brød og sukker.. Men at brune ris og fuldkornspasta er ok i en lille mængde..

Jeg havde tænkt at lave denne gryderet idag:

500 gr. kylling filet skåret i tern

2 ds. hk tomat

4 spsk. skyr 0,2 % (dette er istedet for fløde eller cremefine)

Nogle hvidløg

krydderier

og en grøntsags blandning i.

Tilbehør brune ris.

Er dette mon ok?

Synes det er svært, og jeg skal huske at den nye tallerken model for mig hedder 40 % grøntsager, 40 % kød og 20 % ris/pasta

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Plysbjørnen

Tutter skriver:

Jeg er klar over, jeg skal holde mig fra ris, pasta, kartofler, hvidt brød og sukker.. Men at brune ris og fuldkornspasta er ok i en lille mængde..

2 ds. hk tomat

Nogle hvidløg

krydderier

Tilbehør brune ris.

Er dette mon ok?

Synes det er svært, og jeg skal huske at den nye tallerken model for mig hedder 40 % grøntsager, 40 % kød og 20 % ris/pasta

Kan fortælle dig at min kostplan (lavet af en diatist siger at jeg må få, 250 gr grøntsager 125 gr fedtfattig kød, og 90 gr kogt pasta/ris/kartofler.

Hvis man lægger det på en tallerken ser den ud noget i stil med 60 % grøntsager, 25 % kød og 15 % pasta/ris/kartofler

Anmeld

17. oktober 2010

Maise

Tutter skriver:

2 ds. hk tomat

Nogle hvidløg

krydderier

Tilbehør brune ris.

Er dette mon ok?

I bogen: fra barnløs til frugtbar, at leve med Pcos -  af Tine Grandjean er der rigtig mange gode pco opskrifter. Virkelig en god og overskuelig bog. Har hjulpet mig meget.

Anmeld

17. oktober 2010

Becks

BetinaTrold skriver:

Kan fortælle dig at min kostplan (lavet af en diatist siger at jeg må få, 250 gr grøntsager 125 gr fedtfattig kød, og 90 gr kogt pasta/ris/kartofler.

Hvis man lægger det på en tallerken ser den ud noget i stil med 60 % grøntsager, 25 % kød og 15 % pasta/ris/kartofler

Oki, ser næsten ens ud ja :-)

Jeg skal bare spise mere kød (self. magert) og gerne lige meget kød og grøntsager.. Og så kulhydraterne skal der være mindst af 

Anmeld

17. oktober 2010

Becks

Maise skriver:

I bogen: fra barnløs til frugtbar, at leve med Pcos -  af Tine Grandjean er der rigtig mange gode pco opskrifter. Virkelig en god og overskuelig bog. Har hjulpet mig meget.

Tak, den er hermed skrevet bag øret. Den vil jeg se om jeg kan købe til den 1 :-)

Anmeld

17. oktober 2010

Maise

Tutter skriver:

Tak, den er hermed skrevet bag øret. Den vil jeg se om jeg kan købe til den 1 :-)

JA fik den anbefalet af fertillitetsklinikken og har masser af god info om sygdommen man virkelig kan bruge. den er ikke så dyr.

Anmeld

17. oktober 2010

Becks

Maise skriver:

JA fik den anbefalet af fertillitetsklinikken og har masser af god info om sygdommen man virkelig kan bruge. den er ikke så dyr.

Super... Den skal jeg helt sikkert købe 

Anmeld

18. oktober 2010

Annesofie.

jeg vil bare lige spørge om skyr er den yougurt fra Thise mejeri??

Anmeld

7. november 2010

Snefnug1984

Ja det er en jungle. Kan anbefale dig pcoforum.dk - her kan du få en del svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.