Fornemmelse af køn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.682 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Thirle3

Hej

Er der nogen som har en fornemmelse af hvad kønnet bliver, man siger jo at kvinder har en 6 sans og jeg har bare sådan en fornemmelse af at det bliver en dreng.

Nr. 2 barn havde jeg også bare sådan en fornemmelse af en pige, der havde jeg den vildeste trang til søde sager, der gik ikke en dag hvor jeg ikke spiste kage eller slik. Det blev også en pige.

Denne gang har jeg slet ikke sådan lyst til søde sager. Men vi får se når det lille pus kommer ud til april

Thirle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Line Højdal

Hehe... ja det bliver spændende at se om din 6. sans holder stik og om det bliver en lille dreng!

Jeg har ikke helt nogen fornemmelse - har heller ikke sådan rigtig trang til noget specielt... jo en kort periode skulle jeg bare have kød - helst oksekød (en god bøf eller andet) - så det kunne måske tale mest for at det er en dreng..  Men nej, jeg har faktisk ingen idé - er førstegangsgravid, så har ikke noget at sammenligne med, så jeg vil bare vente spændt til den 26/11, hvor jeg skal til gennemscanning!

Knus

Anmeld

25. oktober 2010

evaisabellas

Min fornemmelse siger dreng...

Måske bare fordi jeg har en dreng i forvejen, men også fordi jeg før den her graviditet har haft både flere SA'er og 1 MA'er... Og hørte engang noget med at nogen kvinder har svært ved at holde på pige-børn..

Ved selvfølgelig ikke om det holder stik.. men har bare en fornemmelse, og glæder mig vildt til at finde ud af hvad det så er 

Anmeld

25. oktober 2010

_-Kathrine-_

Jeg har en fornemmelse af at vi skal ha en pige... :-)

Drømmer rigtig meget om en lille mørkhåret pige, og har været til mange scanninger i mine drømme og fået at vide at det bliver en pige....-Min far er også meget overbevidst om at det bliver en prinsesse...

Men nu må vi se... skal til scanning midt i november :-)

Anmeld

26. oktober 2010

SiljasMor

Jeg er stadig så tidlig gravid så jeg kan slet ik svare på det Men har en pige og syns det ville være sejt med en af hver, men selvfølgelig er en pige os velkommen

Anmeld

2. november 2010

MetteBjoerup

Jeg har før gættet rigtigt på 3 gravide omkring mig.. Men med mig selv tør jeg ikke Har ingen anelse denne gang

Anmeld

3. november 2010

Maria.

Jeg gættede pige første gang og dreng anden gang.. Det var lige omvendt!

Anmeld

30. november 2010

Stine Raaholt

Jeg har en af hver og en tredje på vej til sommer... har haft to vidt forskellige graviditeter og denne ligner den første mest, så jeg tror på en dreng... er faktisk ligeglad, fordi vi allerede har en af hver, men tænker at hvis det bliver en pige, så kan de to små få mest sammen, fordi der kun bliver to år mellem de sidste...

tror ikke man kan generalisere, men hver enkelt gravid, kan måske godt mærke det, specielt hvis man har født flere og har noget at forholde sig til... jeg har i hvert fald ikke så meget kvalme, som jeg havde med min datter, hvor jeg kastede op 5-6 gange om dagen frem til uge 16...

Men vi får se d. 10/1, hvor vi skal til misdannelsesscanning

Anmeld

1. december 2010

evaisabellas

evaisabellas skriver:

Måske bare fordi jeg har en dreng i forvejen, men også fordi jeg før den her graviditet har haft både flere SA'er og 1 MA'er... Og hørte engang noget med at nogen kvinder har svært ved at holde på pige-børn..

Ved selvfølgelig ikke om det holder stik.. men har bare en fornemmelse, og glæder mig vildt til at finde ud af hvad det så er 

Det viste sig at holde stik Nu skal vi bare have fundet navnet !

Anmeld

1. december 2010

thilde-tusindfryd

evaisabellas skriver:

Er lige lidt nysgerrig.........

Hvad skulle rationalet være i den teori ? altså omkring tidl. SA'er og pigebørn ? Det kommer vel meget an på, hvornår man oplever de spontane aborter ? Og det er vel ofte meget tidligt i graviditeten, hvor kønnet endnu ikke er fastlagt ? Årsagen til SP eller mislykkede tidlige graviditeter er fejl i kromosomerne eller celledelings processen osv. Altså genetiske eller produktionsfejl, så at sige. Skulle der være forskel på dette ift. om det på et tidspunkt udvikler sig til en pige eller en dreng ?

Det lyder ihf lidt mystisk i mine ører

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.