Da Chanel kom til verden (lidt lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

merichs

Så er det tid til fb herfra.

Natten til lørdag vågnede jeg med noget der mest af alt mindende om en gang maveonde. Jeg var kommet på penicillin om fredagen så forbandt mavekramperne med med det. Jeg fik ikke rigtig sovet pga af kramperne. I løbet af formiddagen snakkede vi om at ringe til vagtlægen, da man helst ikke må få mavekramper af den penicillin, men besluttede os for at se om det måske gik i sig selv igen.

Kæresten, min lillesøster og jeg snakker om, om det kunne være veer, men jeg havde af en eller anden grund en idé om at veer ikke kunne gøre så ondt

I løbet af eftermiddagen tog det til. Det blev regelmæssig med ca 10 minutters mellemrum. Og så var vi ikke i tvivl længere. Jeg ville dog ikke sætte næsen op efter at skulle føde for havde jo hørt om veer som gik i sig selv igen og nu havde jeg haft dem så længe og der var stadig 10 minutter mellem dem.

Senere på aftenen kommer veerne med ca 7-8 minutters mellemrum. Ca kl 23.30 går vandet og der er 6 min mellem veerne. Vi ringer til fødegangen og får at vide at hvis vi føler at der er behov for det må vi da gerne komme ind og blive tjekket men der vil nok være lidt ventetid så vi skulle bare tage det stille og roligt.

Til midnat er vi på fødegang. Jeg bliver undersøgt og er 3 cm åben. Der bliver kørt en strimmel for at se om jeg må få smertestillende og det må jeg godt. Derefter kommer jeg ind på en observationsstue hvor der skal komme en læge med smertestillende. MEN da lægen kommer ind og kigger på mig, får jeg at vide at jeg ikke må få smertestillende alligevel fordi jeg måske var for tæt på fødsel. Vi bliver efterladt på stuen med beksed om at der kommer en og kigger til os senere.

Der går flere timer før der kommer en. Faktisk kom der først en da jeg skriger så højt at hele sygehuset ved jeg er der  Jordemoder undersøger mig og fortæller at vi skal på en fødestue NU ellers ender jeg med at føde der.

Jeg bliver kørt på en fødestue og 25 minutter senere ligger jeg med min lille pige i armene  Langt om længe (og med et døgn uden søvn) kunne jeg slappe af. Og det mest fantastiske af alt; Slappe af med min dejlige kæreste ved min side og vores skønne datter ved brystet.

Hun er en lille stump; Vejede 2980 gram og var 50 cm...

Vh Marlene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

sus34

Stort tillykke med den lille prinsesse.

Anmeld

14. oktober 2010

piadas

Haha, synes det er så sjovt, når man kommer ind på fødegangen, og man kan høre skrig fra de forskellige fødestuer...og nogle timer senere er det så én selv, der ligger og skriger!!

Anyway - stort tillykke med jeres datter og tak for en dejlig fødselsberetning!

Anmeld

14. oktober 2010

Lillefe

Fin FB og tillykke med jeres lille pige

Anmeld

14. oktober 2010

A&F

Tillykke med jeres lille datter

Anmeld

14. oktober 2010

LRJ

Tillykke

Anmeld

14. oktober 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke med prinsessen

Anmeld

14. oktober 2010

MarleneH

Tillykke med jeres pige.. og sikke et fint navn

Anmeld

15. oktober 2010

Koen.

Stort tillykke

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

Tillykke med datteren - så venter vi bare på billeder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.