er hun halv døv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.005 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

nvm

kan man få tjekket en 4års ører?

min datter siger hele tiden HVA og HVAD..og jeg er ved at blive sindsyg, men jeg tænker bare hvordan tjekker lægen det? en på 4 år kan jo ikke sidde og trykke på en knap hver gang der er en lyd eller stemme, ligesom jeg får tjekket mine.. jeg har selv været øre barn og går stadig til tjek med minne ører og har været igennem mange opereretioner... men min ørelægee siger det ikke er arveligt..

er bare irriteret over hun konstant siger hvad og hva, når jeg siger noget til hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

nvm

slet ingen?

Anmeld

14. oktober 2010

Munder

Altså, jeg er jo selv svagthørende og har høreapperater. Det er noget der desværre kan være arveligt, og samtidig er min Andrea er også ørebarn, så hun går til jævnlig kontrol med hørelsen.

Vi går hos vores søde ørelæge. Der sidder hun i boksen og skal sige højt når hun hører en lyd, det fungerer fint.

Hvis du har den mindste mistanke om, at din datter har høreproblemer, synes jeg du skal kontakte en ørelæge i nærheden af dig, så du kan få høretestet hende. Det kan jo sagtens være, hun bare har for meget væske på ørerne, hvilket kan klares med dræn....

Anmeld

14. oktober 2010

nvm

jeg er bare meget i tvivl om hun gør det for at irritere mig, man ved jo aldrig.... det selv en vane for mig at sige hva/hvad hele tiden, men jeg høre heller ikke 100 % ordenligt på mit ene øre. og har haft problemer siden jeg var hel lille. jeg har bare spurgt min ørelæge tit og han siger det ikke er arveligt, men det kan det vel sagtens for min moster, fætter og morfar havde også øreproblemer

Anmeld

14. oktober 2010

Munder

nvm skriver:

jeg er bare meget i tvivl om hun gør det for at irritere mig, man ved jo aldrig.... det selv en vane for mig at sige hva/hvad hele tiden, men jeg høre heller ikke 100 % ordenligt på mit ene øre. og har haft problemer siden jeg var hel lille. jeg har bare spurgt min ørelæge tit og han siger det ikke er arveligt, men det kan det vel sagtens for min moster, fætter og morfar havde også øreproblemer

Det skader jo ikke at få det tjekket. Hvis hendes hørelse er tip top er det jo I skal have hende af med den dårlige vane det så er at hvad hele tiden!

Anmeld

14. oktober 2010

Charlie

Jeg har haft de samme tanker mht. min ældste. Han siger også hvad og hva  hele tiden og jeg har flere gange spekuleret på, om jeg mon skulle få hans ører tjekket. Jeg har prøvet selv at finde ud af, om det er en dårlig vane, eller han virkeligt ikke hørert, hvad jeg siger. Når han siger "hvad?" og jeg gentager, hvad jeg har sagt, og han så siger "hvad?" igen, gentager jeg ham og siger "HVAD?" - "hvad sagde jeg?", Så siger han faktisk ofte til mig, at han ikke hørte, hvad jeg sagde, selvom jeg står inde på hans værelse og kun lige en meter el. 2 fra ham.

Men han fik lavet en høretest, da han var nyfødt, og der var alt ok. Det lavede de med noget ekkolyd. Men man ved jo aldrig, om der kunne støde noget til senere i opvæksten.. Men jeg ved det ikke. Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal få det tjekket eller ej. Måske burde jeg bare gøre det...

Det var nok ikke så meget, jeg kunne hjælpe, men jeg kan i hvert fald sagtens sætte mig ind i dine tanker

Hilsen Dorthe

Anmeld

14. oktober 2010

g.seerup

det kan da aldrig skade at få hende tjekket.. men må sige min datter gør et samme, og jeg er 100 på det bare er fordi hun er så optaget af det hun er ved nogen gange at hun ikke høre os. Nemlig fordi vi kan stå i køkkenet og viske om vi nu har noget guf til hende til disney sjov, og så kan hun høre det inde i stuen..

Men hvis du har mistanke om noget, så ville jeg også få det tjekket..

Anmeld

14. oktober 2010

3rollinger

nvm skriver:

Jeg tror ikke det er noget hun goer for at irritere dig bevidst. Det er en fase som de fleste boern er igennem og simpelthen en daarlig vane. Tit saa har de hoert hvad man siger og de siger bare "hvad" som en ren refleks. Begge mine store boern har vaeret igennem det.

Og isaer min den store kan blive saa opslugt af isaer fjernsynet at hun slet ikke registrerer noget omkring sig.

Proev som Dorthe ogsaa goer, at spoerge "hvad sagde jeg". De fleste af gangene ved de det godt.

Ved hoereproever som 4 aarige, faar de hoeretelefoner paa og saa skal de sige til naar de hoerer en lyd. Nogle gange spoerger laegen ogsaa naar der ikke er lyd, ligesom for at checke at de ikke bare siger ja hver gang. Det kan de sagtens i den alder.

Anmeld

14. oktober 2010

nvm

3rollinger skriver:

Jeg tror ikke det er noget hun goer for at irritere dig bevidst. Det er en fase som de fleste boern er igennem og simpelthen en daarlig vane. Tit saa har de hoert hvad man siger og de siger bare "hvad" som en ren refleks. Begge mine store boern har vaeret igennem det.

Og isaer min den store kan blive saa opslugt af isaer fjernsynet at hun slet ikke registrerer noget omkring sig.

Proev som Dorthe ogsaa goer, at spoerge "hvad sagde jeg". De fleste af gangene ved de det godt.

Ved hoereproever som 4 aarige, faar de hoeretelefoner paa og saa skal de sige til naar de hoerer en lyd. Nogle gange spoerger laegen ogsaa naar der ikke er lyd, ligesom for at checke at de ikke bare siger ja hver gang. Det kan de sagtens i den alder.

jeg har prøvet at spørge hende om hvad jeg sagde, så siger hun jeg hørte ikke hvad du sagde.. jeg har også prøvet selv at sige HVA HVA HVA hele tiden, så blir hun sur og siger JEG GIDER IKKE SIGE DET MANGE GANGE MOR...hehe..

hun kan stå lige ved siden af mig og jeg siger noget til hende, inden jeg når at sige det færdigt så har hun sagt HVAD...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.