2. læge - hvordan er det nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Marco2

Helluu gørlz.

Skal til 2. læge idag. Hvad er det nu det går ud på?

Vægt og symfysemål og det er det eller hur?

Og så lige få tisset i en kop. Er desværre sikker på endnu engang blærebetændelse 

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Angelspot

Marco2 skriver:

Helluu gørlz.

Skal til 2. læge idag. Hvad er det nu det går ud på?

Vægt og symfysemål og det er det eller hur?

Og så lige få tisset i en kop. Er desværre sikker på endnu engang blærebetændelse 

AG

Ved ikke om det er ens hos alle læger, men jeg var afsted igår og jeg fik målt blodtryk, blev vejet, hørte hjertelyd og lægen mærkede på maven om livmoderen var så stor som den skal være. Derudover fik jeg lov at tisse i en kop (hvilket egentlig aldrig rigtig er super sjovt) og så tog sygeplejersken en blodprøve da jeg er rhesus negativ, så barnets blodtype skal bestemmes inden fødsel. Men det er ikke normal kotume at få taget blodprøve, så vidt jeg ved, man fik jo bestemt sin blodtype ved 1. lægebesøg.Og så hørte han til hvordan graviditeten gik i det hele taget

Sådan foregik det for mig

Anmeld

14. oktober 2010

Diana...

Hvordan gik dit andet lægebesøg? 

træls med blærebetændelse igen. Jeg tog selv den sidste pille i kuren i går og jeg er også sikker på der stadig er noget så jeg skal op i morgen og tjekkes igen for 4. gang 

Anmeld

14. oktober 2010

Marco2

Hej D.

Tak fordi du spø'r.

Alt så fint ud.

1700 g taget på siden uge 9. Blodtryk 127/77 så også fint. Symf. mål 23 samt fin hjertelyd.

Meeen der var lidt sukker i urinen... så nu skal jeg ind og pisse i en kop igen imorgen. Argh... Har ikke tid til alt det renden.. og hvis der så er noget igen imorgen er det sukkerbelastning. Men det betyder jo så en tur på Skejby og jeg vil ikke ta' mere fri pga den graviditet.

Så alt i alt et godt besøg. Men er noget træt af det med sukkeret. For har ikke spist noget sukkerholdigt i flere timer. Fik lidt hyldeblomstsaft til frokost, og sukker på mine corn flakes i morges, men det er da også alt. 

Nogen der har haft sukker i "tissekoppen"?

Men overraskende ingen blærebetændelse.

Men belastende med alle dem du har.

AG

Anmeld

14. oktober 2010

Diana...

Marco2 skriver:

Hej D.

Tak fordi du spø'r.

Alt så fint ud.

1700 g taget på siden uge 9. Blodtryk 127/77 så også fint. Symf. mål 23 samt fin hjertelyd.

Meeen der var lidt sukker i urinen... så nu skal jeg ind og pisse i en kop igen imorgen. Argh... Har ikke tid til alt det renden.. og hvis der så er noget igen imorgen er det sukkerbelastning. Men det betyder jo så en tur på Skejby og jeg vil ikke ta' mere fri pga den graviditet.

Så alt i alt et godt besøg. Men er noget træt af det med sukkeret. For har ikke spist noget sukkerholdigt i flere timer. Fik lidt hyldeblomstsaft til frokost, og sukker på mine corn flakes i morges, men det er da også alt. 

Nogen der har haft sukker i "tissekoppen"?

Men overraskende ingen blærebetændelse.

Men belastende med alle dem du har.

AG

Det var da et super besøg. Men øv med det sukker håber ikke det har nogen betydning. Jeg har ikke prøvet noget sukker i urinen endnu og jeg ÆDER sukker  Jeg kan ikke lade vær. 

Anmeld

14. oktober 2010

Mettemus

Næh ingen sukker i koppen her, men hvide blodlegemer - det lød nu også som om det var mere reglen end undtagelsen?

Øv håber det er væk i morgen, så det er slut med det renderi.

Men fint med blodtryk, vægt og mål

Anmeld

15. oktober 2010

Marco2

Så har jeg lige været ned og "tisse igen" og denne gang var alt normalt, så slipper for yderligere tiltale Daaaajlyyy!!

Men skal nok ikke tjekkes for sukker i urinen foreløbigt, for "fejrede" det med en tur i "Sukkerstokken" efter en stor pose slik og 3 lækre flødeboller   Efter den omgang har jeg sukker i urinen i maaange dage

AG - nu med weeeeekeeennd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.