Et babyspørgsmål igen .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Anja

Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg bør vække Nova, så hun spiser mere regelmæssigt.

Hun har tilsyneladende et godt sovehjerte. Om natten sover hun fra ca kl 22 - 06 med en enkelt spisning omkring kl 3 som hun selv vågner for at få. Om dagen vil hun også gerne sove et par lange lurer, fx kan hun sagtens sover 4 timer eller mere om formiddagen, og det er specielt her jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal vække hende efter ca 3 timer. Jeg har forsøgt at tage hende op og lægge hende til mens hun stadig sover, men det er hun slet ikke med på, når hun sover så sover hun - basta .

De fleste dage og aftener har hun spist ca hver 2. - 3. time, og nogle gange oftere om aftenen. Jeg tænker lidt, at hun jo tanker op til natten.

Ville I vække hende? Hun er 9 dage gammel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Marco2

Nej det tror jeg ikke jeg ville. Ikke når hun ikke er ældre. HUn skal nok vågne og be' om mad hvis hun er sulten. 

AG

Anmeld

14. oktober 2010

linemus

Jeg ville ikke vække hende. Sofie sov helt op til 9 timer i træk om natten i starten UDEN at spise. Hun sov bare. Det er dog ovre

Om dagen tog hun også nogle lange stræk. Jeg har altid hørt, at man ikke skal vække en baby. At de skal have lov til at sove det, de har brug for (så længe de ikke mangler noget selvfølgelig). Og når Nova alligevel ikke spiser, hvis du vækker hende, så synes jeg bare det er synd. Jeg tror, du får en mere harmonisk babypige ud af at lade hende styre det

- Line

Anmeld

14. oktober 2010

Lise

Argh, hvorfor skal nogen velsignes med sovebørn, når jeg ikke har sovet en hel nat i flere år efterhånden  

Aj, selvfølgelig skal du ikke vække hende. Ikke hvis hendes vægt er fin, og hun tager på. Nyd at hun sover - det må være skønt!

Anmeld

14. oktober 2010

Tynen

Jeg har aldrig været fan af at vække børn, så jeg har altid ladet dem sove til de vågnede af dem selv

Anmeld

14. oktober 2010

Anja

Jeg har også tænkt, at det vel var bedst, at lade hende sove, men bliver jo alligevel usikker på, om hun så får mad nok.

Skal have første besøg af sp på mandag, og så må vi jo se om vægten er fin.

Jeg synes altid, at jeg har været velsignet med nemme babyer, men ingen af de andre har sovet så lange stræk som Nova, tror det er derfor jeg bliver lidt usikker på det.

Tak for svar, de damer

Anmeld

14. oktober 2010

BellaT

Både Phillip og Malia kunne sove laaaange lure i starten. Ifølge sp kan det skyldes at de er kommet til verden lidt for tidligt pga planlagt kejsersnit.

Så længe Nova ikke har gulsot eller andet der gør at hun skal have mad ofte, så tror jeg bare hun skal have lov at sove. 

(Nova er altså bare et flot navn!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.