En hel kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.093 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. august 2008

linemus

Hvad gør man lige ved den? Er helt på bar bund, men det virker til at være billigere, end at købe udskåret kylling, så jeg tænkte, det skulle prøves...

Fif, råd og opskrifter er også velkomne!

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2008

Honningblomst

Tænker du på hvordan den skal skæres ud???8D det ved jeg simpelthen ikke....men du kan jo altid koge eller stege dem som hel.:)
Knus..

Anmeld

2. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ja du kan lave grydekylling eller helstegt kylling i ovn eller grill (hvis på grill så smager det himmelsk hvis putter en dåseøl i numsen på den). Eller du halver eller i kvarte og lave paprikakylling, lørdagskylling med krydderier eller citronkylling.

Du kan også bare skære den ud i 6 stykker og fryse den. Der er mange muligheder :P

Anmeld

2. august 2008

st

Altså den nemme og hurtige løsning er at gnubbe den ind i olie. Du kan evt selv putte de krydderier i olien som du kan lide. Så gnider du bare olie på hele kyllingen og smider den i en stegepose. Alt efter hvor stor kyllingen er, så skal den have mellem 1 time og halvanden i ovnen ved 220 gr.

Jeg er selv helt vild med grydestegt (gammeldags) kylling. Her kan man fylde kyllingen med frisk persille og putte den i en stegegryde. Den skal vendes 3-4 gange i løbet af 5 kvarter (sørg for at alle sider komer til at lgge ned af inden stegetiden er ovre). Bagefter er der det lækreste saft til at lave god gammeldags sovs af. Smager fantastisk med nye kartofler og hjemmelavet agurkesalat til.

Velbekomme.

st.

Anmeld

2. august 2008

moniquesmor

eller laver høns i aspars

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.