Jer der bor i Sverige..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Anonym trådstarter

hvordan fungerer systemet derovre, hvis man skal flytte til Sverige i en periode på fx. 3 år? Kan man få økonomisk hjælp, eller får man dem fra DK, hvis ikke man finder job i Sverige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Silas&Mille

Bor godt nok i Sverige og har gjort det i lidt mere end 3 år, men jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål da jeg og min kæreste havde arbejde inden vi flyttede.

Hvis det er kan du prøve at ringe til den pågældende kommune du har i tankerne.

Hvor har du planer om at flytte hen i Sverige?

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

MoriSverige skriver:

Bor godt nok i Sverige og har gjort det i lidt mere end 3 år, men jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål da jeg og min kæreste havde arbejde inden vi flyttede.

Hvis det er kan du prøve at ringe til den pågældende kommune du har i tankerne.

Hvor har du planer om at flytte hen i Sverige?

Det bliver Malmø/Lund, HVIS vi skal flytte. Det er slet ikke sikkert, men min kæreste kan muligvis få noget forskerstilling derovre.. og jeg ved jo ik lige hvor udbredt mit fag er derovre (børn)

Anmeld

13. oktober 2010

Silas&Mille

Det bliver Malmø/Lund, HVIS vi skal flytte. Det er slet ikke sikkert, men min kæreste kan muligvis få noget forskerstilling derovre.. og jeg ved jo ik lige hvor udbredt mit fag er derovre (børn)

Det område kender jeg så ikke så godt, da vi alle tre år har boet i Midtsverige.

Men jeg kan da anbefale dig at tage et kig på www.platsbanken.se (det svenske jobnet) der kan du i hvert fald se om der er nogen der søger folk inden for dit fag. Alternativt så prøv at kigge lidt efter support arbejde, mener der er en del af det i Skåne området og det er da et job så du har noget at lave

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

MoriSverige skriver:

Det område kender jeg så ikke så godt, da vi alle tre år har boet i Midtsverige.

Men jeg kan da anbefale dig at tage et kig på www.platsbanken.se (det svenske jobnet) der kan du i hvert fald se om der er nogen der søger folk inden for dit fag. Alternativt så prøv at kigge lidt efter support arbejde, mener der er en del af det i Skåne området og det er da et job så du har noget at lave

Tusind tak

Anmeld

13. oktober 2010

Silas&Mille

Så lidt så lidt 

Anmeld

13. oktober 2010

Sasja77

Hej med dig:-)

Det er sådanne at hvis I flytter til sverige og du ikke har et job så bliver det det svenske system dvs. dagpenge/kontanthjælp osv, du kommer ind i da DK ikke mener at du står til rådighed for det danske jobmarked. Sådan var reglerne da vi flyttede til Malmö for 5 år siden. MEN det kan være at det har ændret sig lidt siden hen. En god idé ville være at kontakte Øresunddirekt som kan hjælpe dig med næsten alle spørgsmål ang. dette og meget andet:-) www.oresunddirekt.com

Held og lykke med det hele hvis i flytter herover! Her er så dejligt at bo:-)

Hilsen 

Sasja

Anmeld

14. oktober 2010

Anonym trådstarter

Sasja77 skriver:

Hej med dig:-)

Det er sådanne at hvis I flytter til sverige og du ikke har et job så bliver det det svenske system dvs. dagpenge/kontanthjælp osv, du kommer ind i da DK ikke mener at du står til rådighed for det danske jobmarked. Sådan var reglerne da vi flyttede til Malmö for 5 år siden. MEN det kan være at det har ændret sig lidt siden hen. En god idé ville være at kontakte Øresunddirekt som kan hjælpe dig med næsten alle spørgsmål ang. dette og meget andet:-) www.oresunddirekt.com

Held og lykke med det hele hvis i flytter herover! Her er så dejligt at bo:-)

Hilsen 

Sasja

Tusind tak for info

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.