Ryning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

hc=k

Hej de damer og herre.

Da jeg var 12 år begyndte en veninde i som jeg havde at ryge. Jeg synes det var super sejt og jeg ville rigtig gerne være som hende så jeg startede også. Det blev hurtigt til en vane og blev meget svært at slippe af med vanen igen. Da jeg var 21 holdt jeg op med at ryge fordi jeg blev gravid og det var ikke så svært som jeg egnetlig havde regnet med. Nu er min søn 1½ år og jeg har den vildeste rygetrang heletiden, jeg har købt sådan noget tyggegummi og det virker også rigtig fint, men det er bare ikke altid nok. Er der andre end mig der har oplevet den tilbagevendende rygetræng efter at være blevet forældre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

CamiRon

hc=k skriver:

Hej de damer og herre.

Da jeg var 12 år begyndte en veninde i som jeg havde at ryge. Jeg synes det var super sejt og jeg ville rigtig gerne være som hende så jeg startede også. Det blev hurtigt til en vane og blev meget svært at slippe af med vanen igen. Da jeg var 21 holdt jeg op med at ryge fordi jeg blev gravid og det var ikke så svært som jeg egnetlig havde regnet med. Nu er min søn 1½ år og jeg har den vildeste rygetrang heletiden, jeg har købt sådan noget tyggegummi og det virker også rigtig fint, men det er bare ikke altid nok. Er der andre end mig der har oplevet den tilbagevendende rygetræng efter at være blevet forældre??

Jeg begyndte selv at ryge som 15 årig og stoppede da jeg blev gravid som 25 årig. Jeg har ikke haft nogen særlig trang til at ryge efter fødslen. I nogle situationer kan jeg da godt lige sende smøgerne en tanke, men ikke mere end det.

Jeg håber du holder stand og ikke begynder at ryge igen. Det vil være super ærgeligt efter så lang tid!

Jeg tænker tit på hvor meget bedre jeg har fået det efter rygestoppet. Ingen hosten om morgen, ingen slim i halsen konstant, ingen stank i tøj, gardiner, bil osv., ingen stakåndethed og en tilfreds mand der er glad for ikke at kysse et askebæger!

Anmeld

13. oktober 2010

Silas&Mille

Jeg startede også med at ryge da jeg var omkring 15 (gik på efterskole) og stoppede nu da jeg fandt ud af jeg er gravid. Har nu været røgfri i lidt over 4 måneder.

Jeg har også lysten indimellem, men lader være at den simple grund at jeg er gravid. Jeg ved så ikke hvordan det bliver efter fødslen, men jeg kan/vil ikke garantere at jeg holder mit rygestop.

Smøger har altid virke afslappende på mig, så det har været rigtig dejligt at kunne gå udenfor og tage en smøg når man føler sig lidt stresset eller presset.

Jeg har så aldrig været den der røg helt vildt meget, men kunne sagtens få en pakke med 20 i til at holde 2-3 dage. Så er der nok nogen der siger, hvorfor lader du så ikke bare vær med at ryge? Svar: fordi jeg kan lige det og det virker afslappende.

Så som svar på dit spørgsmål: ja, jeg kender godt følelsen af at have en rygetrang indimellem.

Anmeld

13. oktober 2010

Ryberg

Jeg begyndte at ryge da jeg var 14 år, og da jeg blev gravid som 24 årig stoppede jeg med det samme....

Nu har jeg født, og ja, jeg savner skisme min smøg indimellem, men har sagt til mig selv, at det er okay engang imellem, så da vi var til U2 koncert, der købte jeg en pakke cigaretter og hyggerøg den dag..... og indimellem vil jeg have en hyggesmøg til hyggeaftener - dog udenfor, den lille skal IKKE i nærheden af det...

Sådan en ordning fungerer fint for mig, og er ikke faldet i bagefter... og så kan jeg "trøste" mig med, at jeg indimellem "får lov" .....

Anmeld

30. oktober 2010

Nina-G

læs bogen endelig ikke-ryger, allen carr, easyway inden du tænker mere på smøger

-Nina pas på dig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.