Hvad sker der lige for 1 stk. 1½ årig dreng om natten ?
Vitus er særdeles ustabil mht sovningen om natten for tiden og jeg forstår det ikke helt. Han har jo som i ved været meget syg, og i de perioder hvor han er syg der sover han ikke super om natten og får tit vælling enten fordi han ikke har spist så meget om aftenen og er sulten eller også nogen gange bare for at falde til ro tror jeg. Nu har han været rask i snart to uger, men får stadig astmamedicin for sin astmatisk bronkitis og er stadig snottet.
Men jeg kan snart ikke huske hvornår vi har sovet en hel nat helt normalt, i de bedste tilfælde så er han vågnet og det har været nok at komme ind og ligge i midten. I nat var helt slem, han kom i seng som normalt og sov om aftenne men kl 21.30 der vågnede han og var vildt ked af det, jeg prøvede at give ham lidt mælk at drikke det hjalp ikke, så fik han lun mælk, hjalp heller ikke, fik lidt vælling og det hjalp lidt men alligevel ikke. Han lå simpelthen hele natten og gav sig og pev, som om han havde ondt i maven, men der var ikke noget jeg prøvede der hjalp, og det var med sådan et par minutters mellemrum så man lige nåede at falde i søvn *suk*
Det skal lige siges at han fra torsdag til mandag morgne ikke havde afføring så jeg er da temmelig overbevist om det har noget med maven at gøre. Jeg har jo været til lægen med ham utallige gange fordi han har været syg med forskellige ting, og har nævnt det med maven for det er slet ikke første gang han har det sådan (men aldrig så slemt som i nat) og hun har lyttet på hans mave og sagt den lød normal... jeg ringede så i går morges for at høre om hans astmamedicin kunne gøre noget ved maven men det sagde hun at det ikke kunne.
Hmm blev vist lidt rodet og langt. Nogle gode ideer ? nogle erfaringer med astmamedicin og søvn ?
Knus Julie
Anmeld