GI' MIG MIN NATTESØVN TILBAGE

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. februar 2008

Løvepigen

Hvad sker der lige for 1 stk. 1½ årig dreng om natten ?

Vitus er særdeles ustabil mht sovningen om natten for tiden og jeg forstår det ikke helt. Han har jo som i ved været meget syg, og i de perioder hvor han er syg der sover han ikke super om natten og får tit vælling enten fordi han ikke har spist så meget om aftenen og er sulten eller også nogen gange bare for at falde til ro tror jeg. Nu har han været rask i snart to uger, men får stadig astmamedicin for sin astmatisk bronkitis og er stadig snottet.

Men jeg kan snart ikke huske hvornår vi har sovet en hel nat helt normalt, i de bedste tilfælde så er han vågnet og det har været nok at komme ind og ligge i midten. I nat var helt slem, han kom i seng som normalt og sov om aftenne men kl 21.30 der vågnede han og var vildt ked af det, jeg prøvede at give ham lidt mælk at drikke det hjalp ikke, så fik han lun mælk, hjalp heller ikke, fik lidt vælling og det hjalp lidt men alligevel ikke. Han lå simpelthen hele natten og gav sig og pev, som om han havde ondt i maven, men der var ikke noget jeg prøvede der hjalp, og det var med sådan et par minutters mellemrum så man lige nåede at falde i søvn *suk*
Det skal lige siges at han fra torsdag til mandag morgne ikke havde afføring så jeg er da temmelig overbevist om det har noget med maven at gøre. Jeg har jo været til lægen med ham utallige gange fordi han har været syg med forskellige ting, og har nævnt det med maven for det er slet ikke første gang han har det sådan (men aldrig så slemt som i nat) og hun har lyttet på hans mave og sagt den lød normal... jeg ringede så i går morges for at høre om hans astmamedicin kunne gøre noget ved maven men det sagde hun at det ikke kunne.

Hmm blev vist lidt rodet og langt. Nogle gode ideer ? nogle erfaringer med astmamedicin og søvn ?

Knus Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2008

Heidimed lea

puha det lyder hårdt. synes ligesom ofte det kan tge lang tid for de små at komme ind i rytme igen efter sygdom:S. har du fået tjekket hans ører, om der står væske i dem?? kan nemlig godt drille om natten.

vi har selv 2 børn med AB. og det er hårdt når de er ram, de er begge på spacermaske, og vores den store på snart 4 er særlig ramt, og længe ad gangen, hvilket også betyder hosteanfald og opkast om natten. Lea er lidt mindre ramt, men tager kun en nat eller 2 ad gangen.:S men hun kommer også lidt ud ad rytme hver gang især pga. medicinen som jo godt kan give bivirkninger.

har du prøvet og give havregrød eller anden grød lige inden sengetid, det hjælper her:)

kan godt forstå du er træt medfølende knuser Heidi:)

Anmeld

12. februar 2008

Doktor Doolittle

Hej Julie Det lyder sejt på den ufede måde :'( Får Vitus sin astmamedicin på maske eller som mikstur? Det sidste kan give kvalme som forværres om natten, hvor man ligger ned, fordi der kan løbe mavesyre tilbage til munden, og det er meget ubehageligt. Måske I kunne prøve at bade ham og give ham aftensmad bagefter? Så er han måske træt og mæt bagefter og kan forhåbentlig sove lidt længere. Jeg håber virkelig I snart får jeres søvn tilbage :) Knus Tina

Anmeld

13. februar 2008

Løvepigen

Hej Tøser, tak for jeres medlidenhed. Vitus får medicinen på mixtur og i går aftes da Thomas skulle til at give ham det sagde jeg, prøv lige at lade være for han har ikke hostet hele eftermiddagen, så han fik det ikke, og hvem sov hele natten uden problemer ??? altså.. jeg vidste ikke det med mavesyren og kvalmen, stakkels dreng, tror vi skal se om vi kan nøjes med at give det om morgenen måske, for holder vi helt op så kommer hans væsen tilbage lige med det samme.

Jeg har tænkt på det med grød inden han skal sove, men han kommer så tidligt i seng at det næsten ikke kan lade sig gøre, vi spiser osm regel kl 17.30 og så er han putte klar alt mellem kl 18.30 og 19.30 og som regel er det før kl 19 så kan man jo næsten ikke nå at proppe mere i ham (?)

måske jeg alligevel skulle prøve at bytte rundt på bad og mad ? det vil jeg lige overveje.

Knus Julie

Anmeld

15. februar 2008

Doktor Doolittle

Hej Julie

Hvordan går det med Vitus?
Og får i sovet mere nu?

Knus fra Tina

Anmeld

15. februar 2008

Løvepigen

ja det er sådan ca hver anden dag og i nat var en god nat. han sov til kl 5.30 og det er helt fint der står jeg jo op og skulle kun have sutten en enkelt gang i aften så det er jo tæt på perfekt.

Knus Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.