6½ mdr. Spørgsmål om kost og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Tulle28

Er lidt i tvivl om denne tråd skal ligge under amning eller børn 0-3 år...?

Men anyways - jer, der stadig ammer - hvor meget ammer I?

Vi er kun lige startet på fast føde her ved 6 mdr. og det går stille og roligt fremad. Men jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal amme før eller efter et måltid? Jeg har læst et sted at man skal amme før, så det er mælken de hovedsageligt bliver mætte af og ikke den fast føde, ihvertfald indtil omkring 9 mdrs. alderen - men igår så to af mine veninder på mig som om jeg var fuldkommen idiot, og sagde at dét skulle man altså ikke!! Så nu er jeg ærlig talt lidt forvirret Nogen derude der kan hjælpe...?

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Mor til L&S

Jeg har altid ammet efter et måltid... Ellers var hun for mæt til at smage på grøden/mosen... Og det har fungeret rigtig fint her. Nu har Liva været på grød/mos i snart 3 mdr og er 6 ½ mdr gammel og hun får nu 3 måltider om dagen havregrød, øllebrød og mos og bliver ikke længere ammet efter måltidene..

Held og lykke

Kh

Anmeld

12. oktober 2010

MariaJ

Hvis du er på "fuldamning indtil seks måneder" strategien siger man amning før måltidet. Jeg tror hele ideen er at barnet skal blive mæt af modermælken og bare lige have en halv teskefuld rigtig mad, som smagsprøve. Hvis du gerne vil have din datter hurtigst muligt over på rigtig mad er det nok ikke vejen frem, men det er den ammefolket går ind for.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg selv kommer til at gøre. Min datter er 5 1/2 måned og bliver stadig kun ammet. Vi kommer lige fra et besøg hos sundhedsplejersken, hvor vi snakkede fast føde, og hun gentog at amning jo sagtens kan være den primære kost nogle måneder endnu, og der må jeg indrømme jeg bare selv blev helt mat ved tanken om døgnamning længe endnu. Norske sundhedsmyndigheder er virkelig pro-amning og pro-langtidsamning, og jeg har sådan set fulgt rådene indtil nu, men orker det næsten ikke mere, fordi al den amning kræver så meget af mig døgnet rundt. Personligt kommer jeg nok til at "snyde" lidt i håb om at få hende hurtigere over på rigtig mad (med amning som tillæg), men eksperterne støtter altså amning først og bittesmå smagsprøver bagefter i hvert fald i nogle måneder endnu. Det undrer mig ikke, at dine veninder blev overraskede, for det virker jo som om de fleste danske mødre giver grød fra fire måneder, og i det hele taget introducerer fast føde hurtigere end ammefolket går ind for. 

Anmeld

12. oktober 2010

Sisley

Du kan gøre fuldstændig som det passer dig! Det aller vigtigste er, at barnet får en god oplevelse med maden. Hvis du har en kropumulig skrupsulten unge, er det måske en god idé at amme først, så mos/grød-delen bliver en hyggelig oplevelse.

I begyndelsen er det ikke så vigtigt, om der bliver spist op. Lad barnet smage på maden og vænne sig til skeen. Mælk er stadig størstedelen af kosten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.