Hjælp til at lave osso buco :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.482 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. august 2008

Skovurt

Hej

Der skulle vel ikke være nogen herinde som ligger inde med en rigtig god opskrift på osso buco?

Jeg har aldrig lavet det, end aldrig smagt det, men har nu købt kødet ind til i morgen.
Jeg har tænkt mig at det skal serveres med kartoffelmos, men det er jo næsten ligegyldigt for selve opskriften :)

Umiddelbart kan jeg finde en masse forskellige opskrifter diverse steder, men synes det er svært at skelne de gode fra de dårlige når man aldrig har fået det før; så hvis nogen herinde har en opskrift de vil anbefale så vil jeg være glad :D

Anette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2008

Kvindemin

Desværre :)
Men må jeg spørge om, hvad det er for noget spændende noget?

Knus og god weekend.

Anmeld

1. august 2008

SaNiNa

jeg plejer at

lavet et lille snit i fedt kanten
brune den af tager den op og svitser gulerødder løg, peberfrugter og hvad jeg ellers lige kan finde på...

kommer kødet i igen og kommer vand i det det dækker det hele lader det simmerkoge et par timer med en mageterning

som tilbehør får vi kartoffelmos med rodfrugt i det er bare super lækker...

Anmeld

2. august 2008

linemus

Her er den opskrift, jeg har liggende. Jeg har kun prøvet at lave osso buco den ene gang, og det var altså rigtig godt og nemt.

Ossobuco
4 pers.

Ingredienser:
1,5 kg. okseskank i 3-4 cm. tykke skiver
2 gulerødder
2 porrer
1/4 rodselleri eller bladselleri
2 fed hvidløg
1 løg
2 spsk. mel
salt
peber
1 laurbærblad
4 kviste persille
rosmarin eller timian
saft af 1 citron
2 dl. hvidvin
2 dl. hønsebouillon
1 ds. grofthakkede tomater eller 4-6 tomater(½kg)
2 spsk. olie
3 spsk. hakket persille

Skær et par snit i de yderste sener i hver kødskive, så buler de ikke. Vend skiverne i mel, salt og peber. Hak løg og hvidløg. Skræl gulerødderne. Rens porrerne og del dem i 6 cm lange stave. Skær gulerødderne i 4 cm lange stykker.

Opvarm olien i en stor stegegryde. Brun kødet kraftigt på begge sider, tag det op.

Svits løg og hvidløg, til løgene er gyldne. Tilsæt porrer og gulerødder og svits endnu et par minutter. Tilsæt hvidvin, tomater og bouillon. Læg kødet tilbage i gryden. Læg låg på gryden, og lad retten simre ca. 2-3 timer, eller til retten er meget mør.

Retten smages til med citronsaft, og hakket persille sættes på bordet. Løse ris, spaghetti eller hjemmelavet kartoffelmos serveres til.

Velbekomme ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.