Kvalme i 2 måneder men ikke gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.873 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Summer

Som overskriften lyder så har jeg nu haft kvalme i 2 måneder og er ikke gravid.

Jeg har kvalme hver dag flere gange om dagen og nogle gange så slem at jeg næsten kaster op.

Jeg har aldrig haft det sådan før.

Jeg fik i juli en kirurgisk abort og det er ligeosm om den har lavet rav i det hele. Har bl.a. fået menstruations smerter og det har jeg aldrig haft før.

Men Kvalmen genere mig virkelig meget. HAr snart googlet alt og kan ikke finde andet om kvalme end hvis man er gravid eller også skal man have mange andre symptomer ved siden af, og det har jeg ikke jeg har kun kvalme

Er der andre der har prøvet lign. før, altså at have kvalme i så lang tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

CamillaValby

Maria... skriver:

Jeg har kvalme hver dag flere gange om dagen og nogle gange så slem at jeg næsten kaster op.

Jeg fik i juli en kirurgisk abort og det er ligeosm om den har lavet rav i det hele. Har bl.a. fået menstruations smerter og det har jeg aldrig haft før.

Men Kvalmen genere mig virkelig meget. HAr snart googlet alt og kan ikke finde andet om kvalme end hvis man er gravid eller også skal man have mange andre symptomer ved siden af, og det har jeg ikke jeg har kun kvalme

Jeg har faktisk haft en del smerter on and off siden min abort for snart mange år siden.

Har du været ved en gyno?

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Prøv at gå ned og køb noget syre neutralicerende på apoteket og tag sådan nogle 2x3 gange dagligt før hvert måltid, og så se om det ikke hjælper. Kunne tyde på, du måske har noget mavekatar, der står og ulmer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2010

Summer

CamillaValby skriver:

Jeg har faktisk haft en del smerter on and off siden min abort for snart mange år siden.

Har du været ved en gyno?

Jeg har kun smerter omkring mens, men dem kan jeg leve med, men Kvalmen er næsten ikke til at holde ud, så det er den der bekymrer mig mest.

Jeg blev tjekket efter min abort og alt var fint så det tænker jeg ikke så meget på.

Anmeld

11. oktober 2010

Summer

SussieThyssen skriver:

Prøv at gå ned og køb noget syre neutralicerende på apoteket og tag sådan nogle 2x3 gange dagligt før hvert måltid, og så se om det ikke hjælper. Kunne tyde på, du måske har noget mavekatar, der står og ulmer.

Kærligst
Sussie

Det vil jeg prøve tak selvomd et ikke helt er sureopstød jeg har, men det skader jo ikke at prøve

Anmeld

11. oktober 2010

CamillaValby

Maria... skriver:

Jeg har kun smerter omkring mens, men dem kan jeg leve med, men Kvalmen er næsten ikke til at holde ud, så det er den der bekymrer mig mest.

Jeg blev tjekket efter min abort og alt var fint så det tænker jeg ikke så meget på.

Jeg ville under alle omstændigheder runde lægen.

Det kan være der er noget uden for livmoderen. Jeg blev gravid sidste år som satte sig i æggestokken, det gik dog i sig selv. Men det blev omdannet til en cyste. Og jeg gik med symptomer som jeg var gravid længe efter. De håbede det forsvandt af sig selv, men det voksede og voksede så jeg endte med at jeg fik en operation.

Så mit råd ville helt klart være at du skulle smutte forbi din gyno og få et nyt tjek.

Anmeld

11. oktober 2010

Summer

CamillaValby skriver:

Jeg ville under alle omstændigheder runde lægen.

Det kan være der er noget uden for livmoderen. Jeg blev gravid sidste år som satte sig i æggestokken, det gik dog i sig selv. Men det blev omdannet til en cyste. Og jeg gik med symptomer som jeg var gravid længe efter. De håbede det forsvandt af sig selv, men det voksede og voksede så jeg endte med at jeg fik en operation.

Så mit råd ville helt klart være at du skulle smutte forbi din gyno og få et nyt tjek.

Tak, det tror jeg helt sikkert at jeg vil gøre, bare for en sikekrheds skyld.

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Maria... skriver:

Det vil jeg prøve tak selvomd et ikke helt er sureopstød jeg har, men det skader jo ikke at prøve

Det er ikke altid at en lettere mavekatar giver sure opstød.
Kan lige sige at jeg er født med mavekatar og produktion af for meget mavesyre, så jeg ved ALT om det og hvordan det skal behandles.
Skriv evt. til mig hvis det syreneutralicerende virker, for så skal du lige have en diæt seddel.
Ellers vil jeg anbefale, at du tager en snak med lægen.

Men prøv at holde dig fra alle former for alkohol, kaffe og mælkeprodukter (ISÆR mælkeprodukter og alkohol).
Drik kamillete og danskvand UDEN citrus.
Og sørg for at din mave aldrig er tom, spis mange små måltider om dagen.
God bedring

Anmeld

11. oktober 2010

Summer

SussieThyssen skriver:

Det er ikke altid at en lettere mavekatar giver sure opstød.
Kan lige sige at jeg er født med mavekatar og produktion af for meget mavesyre, så jeg ved ALT om det og hvordan det skal behandles.
Skriv evt. til mig hvis det syreneutralicerende virker, for så skal du lige have en diæt seddel.
Ellers vil jeg anbefale, at du tager en snak med lægen.

Men prøv at holde dig fra alle former for alkohol, kaffe og mælkeprodukter (ISÆR mælkeprodukter og alkohol).
Drik kamillete og danskvand UDEN citrus.
Og sørg for at din mave aldrig er tom, spis mange små måltider om dagen.
God bedring

Jeg drikker ikke alkohol og jeg er intolerent overfor mælkeprodukter så dem nærmer jeg mig ikke.

Men tak jeg skal nok prøve det.

Anmeld

11. oktober 2010

Blyb

Maria... skriver:

Har du fået lægen til at tjekke med blodprøve, for at se om du evt. danner HCG?

Lyder godt nok mærkeligt med kvalme i så mange måneder.

Evt. kunne du have en form for virus, men jeg ville da tale med lægen om det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.