Så faldt ti-øren om grød og MME og 400 ml

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Eliza/lykke

Jeg har længe bekymret mig over at Elizabeth ikke vil spise noget særligt. Og så længe hun fik 400 ml MME, var jeg på den sikre side. Men jeg kan ikke engang få 300 ml i hende. Hun får grød to gange om dagen, og flaske to gange med kun max 70-100 ml pr. gang.

Nu fik jeg talt med SP, og det er først efter baby er 6 mrd., at de SKAL have 400 ml ellers jerndråber. Det er fordi, at deres jerndeporter er opbrugt, når de bliver 6 mrd. Derfor siger man, at barnet skal enten have 400 ml om dagen, eller jerndråber..

Puha........... så er jeg helt rolig. Elizabeth bestemmer selv, hvor meget hun vil spise. Og vi skal ikke prøve at få de 400 ml i hende overhovedet. Grøden er lavet på MME, og hun får lidt i sin flaske om morgenen og om aftenen, ellers ikke. Så er hendes behov dækket for kalk. Jern er først vigtigt efter de 6 mrd.,

Så fik jeg det på plads.

5 mrd i dag og vaccine i morgen... uhaaaa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Jeg har længe bekymret mig over at Elizabeth ikke vil spise noget særligt. Og så længe hun fik 400 ml MME, var jeg på den sikre side. Men jeg kan ikke engang få 300 ml i hende. Hun får grød to gange om dagen, og flaske to gange med kun max 70-100 ml pr. gang.

Nu fik jeg talt med SP, og det er først efter baby er 6 mrd., at de SKAL have 400 ml ellers jerndråber. Det er fordi, at deres jerndeporter er opbrugt, når de bliver 6 mrd. Derfor siger man, at barnet skal enten have 400 ml om dagen, eller jerndråber..

Puha........... så er jeg helt rolig. Elizabeth bestemmer selv, hvor meget hun vil spise. Og vi skal ikke prøve at få de 400 ml i hende overhovedet. Grøden er lavet på MME, og hun får lidt i sin flaske om morgenen og om aftenen, ellers ikke. Så er hendes behov dækket for kalk. Jern er først vigtigt efter de 6 mrd.,

Så fik jeg det på plads.

det var godt .. rart i ikke skal "tvinge" mere mad i hende

og held og lykke med lægebesøget

Anmeld

11. oktober 2010

Bom

Eliza/lykke skriver:

Så fik jeg det på plads.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men så ammer du for resten ikke???

Anmeld

11. oktober 2010

Eliza/lykke

Tulle Mus skriver:

Nu spørger jeg sikkert dumt, men så ammer du for resten ikke???

Nej, du spør ikke dumt.. jeg ammer slet ikke. Hun er flaskebarn fra starten af, men har altid afvist flasken. Så det har været en kamp at få hende til at spise. Efter grød gik det bedre, men så ville hun heller ikke spise ret meget af det.

Og hvis vi skulle op på 400 ml, ville det blive rigtig svært med hendes lave madforbrug

Anmeld

11. oktober 2010

Mor til L&S

Eliza/lykke skriver:

Så fik jeg det på plads.

Det er godt nok ikke meget den lille pige spiser i løbet af en dag... Tager hun fint nok på???

Men ja de 400 ml MME er først fra 6 mdr og ellers jerntilskud!

Anmeld

11. oktober 2010

Eliza/lykke

Det er godt nok ikke meget den lille pige spiser i løbet af en dag... Tager hun fint nok på???

Men ja de 400 ml MME er først fra 6 mdr og ellers jerntilskud!

Nej, hun spiser ikke meget. Max 100 ml om morgenen, i morges kun 50 ml. Til frokost næsten en portion grød med vand til (lavet på MME), og eftermiddag måske 50 ml, hvis jeg er heldig. Aftensmad næsten en portion grød samme som til frokost og inden sengetid kan jeg få 60 ml i hende.

Så hvis jeg regner sammen: 100 morgen + 70 frokost + 50 eftermiddag + 70 aftensmad + 60 godnatbajer = 350 ml i alt. Noget af det er jo grød, som mætter mere.

Hun tager ok på, men ikke meget. Hun ligger på den lave kurve, men det har hun altid gjort.

Anmeld

11. oktober 2010

Bom

Eliza/lykke skriver:

Nej, du spør ikke dumt.. jeg ammer slet ikke. Hun er flaskebarn fra starten af, men har altid afvist flasken. Så det har været en kamp at få hende til at spise. Efter grød gik det bedre, men så ville hun heller ikke spise ret meget af det.

Og hvis vi skulle op på 400 ml, ville det blive rigtig svært med hendes lave madforbrug

Puha så spiser min sumobryder vist det din datter skulle ha....

Knus Maria med Matilde som har haft fingrene i chokolade skålen (sveskemos)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.