Henvisning til psykolog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg står i den ulykkelige situation, at jeg føler jeg har behov for professionel hjælp for at komme videre over det forlist forhold til mit barns far og for at kunne tage mig ordentligt af mit barn.

Mit spørgsmål går så på, hvad jeg skal sige til lægen? Jeg føler virkelig, jeg er hensat til et sort hul, jeg ikke uden videre kan komme op af, men jeg er bange for at lægen vil slå det hen Jeg har desværre ikke penge til at betale for en psykolog selv, så derfor så jeg gerne det gik gennem lægen.

Hvad skal jeg gøre og sige?! Hjælp...

P.S. Du kan svare som anonym, hvis du ikke vil have din profil synlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg står i den ulykkelige situation, at jeg føler jeg har behov for professionel hjælp for at komme videre over det forlist forhold til mit barns far og for at kunne tage mig ordentligt af mit barn.

Mit spørgsmål går så på, hvad jeg skal sige til lægen? Jeg føler virkelig, jeg er hensat til et sort hul, jeg ikke uden videre kan komme op af, men jeg er bange for at lægen vil slå det hen Jeg har desværre ikke penge til at betale for en psykolog selv, så derfor så jeg gerne det gik gennem lægen.

Hvad skal jeg gøre og sige?! Hjælp...

P.S. Du kan svare som anonym, hvis du ikke vil have din profil synlig.

Du skal gå ned til lægen, uden at lægge skjul på noget som helst! Sig du har det meget skidt og ikke kan komme videre!

Men selvom du får en henvisning af lægen og finder en psykolog som samarbejder med sygesikringen, så er der stadig en egen betaling på ca 300 kr pr gang

Anmeld

10. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Du skal gå ned til lægen, uden at lægge skjul på noget som helst! Sig du har det meget skidt og ikke kan komme videre!

Men selvom du får en henvisning af lægen og finder en psykolog som samarbejder med sygesikringen, så er der stadig en egen betaling på ca 300 kr pr gang

Ok. Tak. Er det ikke noget med at Sygesikringen Danmark dækker noget også, hvis man er medlem?

Anmeld

10. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Ok. Tak. Er det ikke noget med at Sygesikringen Danmark dækker noget også, hvis man er medlem?

Velbekomme!!

Jeg ved ikke så meget om sygeforsikring DK... Kan ikke blive medlem nemli... Men kig på deres hjemmeside under den gruppe du er forsikret i...

God bedring!

Anmeld

10. oktober 2010

Munder

Jeg ved intet om, hvad det vil koste at gå til en psykolog, men i din situation ville jeg klart være ærlig over for lægen, for at h*n kan hjælpe til med at vurdere, hvad der ville være det bedste for dig...

Håber virkelig du får den hjælp du skal have for at komme videre

Anmeld

10. oktober 2010

Lone Jakobsen

jeg vil give de andre ret. læg kortene på bordet....og her er det vigtigt at du er helt ærlig.

lægen kan selv tilbyde dig samtale terapi, og det er gratis. ellers ja, så koster det ved en psykolog.(kender dog ikke til danmarks eventuelle tilskud)

Anmeld

10. oktober 2010

baby2010

Jeg er selv psykolog, og jeg ved, at du kan få tilskud, hvis du er blevet skilt - det kan man jo godt sige, at du er. Går ud fra at du boede sammen med faderen. Hvis det ikke er nok, ville jeg kontakte min sundhedsplejerske og spørge om der er nogen gratis terapi ordninger i kommunen. Det er der sommetider. Hun kan evt. også nedfælde på et stykke papir, at det ville være anbefalelsesværdigt for dig, at få professionel hjælp.

Hvis ingen af ovenstående virker, så skift læge! Helst til en kvindelig. Ring til hende først og hør hendes holdning. Det skal nok lykkes!

Knus og god bedring, Julie

Anmeld

10. oktober 2010

Thildesmor

Jeg har en forsikring gennem mit arbejde, hvor de betaler de første 12 gange hvis man skulle for brug for hjælp.. Det var faktisk min søde svigermor som vidste det, for jeg anede det ikke..

Der er også nogle der har noget gennem indbo forsikringen..

Jeg er bare en af dem der ikke ved hva jeg har og ikke har af den slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.