Støttestrømper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

MetteT

victoria2008 skriver:

Ok, hvor langt er du henne?

Jeg er i uge 19 og i uge 20 når vi ska afsted..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

afrobabies

MetteT skriver:

Jeg er i uge 19 og i uge 20 når vi ska afsted..

Ok... Du må have en rigtig god ferie

Anmeld

10. oktober 2010

MetteT

victoria2008 skriver:

Ok... Du må have en rigtig god ferie

Tak ska du ha...  Blir så skønt så skønt..

Knus Mette

Anmeld

10. oktober 2010

Maddox

Tak ska du ha... Blir skønt at komme afsted.. Men spændende hva den bette på knap 2 år siger til det hele.. Det er hendes første rejse..

Knus Mette

Vi var afsted i August med Silas på 16 mdr., og var også noget nervøse for, hvordan han ville klare turen, især når vi havde valgt at tage afsted på det allervarmeste tidspunkt. Men han klarede både flyveturen og resten af ferien så fantastisk.. Det var helt tydeligt hvor meget han nød at være afsted, bade hele dagen, underholdning om aftenen osv..

Til flyverturen havde jeg lavet en lille "surprise"-kuffert til ham, med bøger (bl.a. en billedbog, med egne billeder af ting han kender hjemmefra), legetøj, rosiner, kiks og slik, så der var lidt at underholde ham med   Det var en succes..!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. oktober 2010

Mig med maven

MetteT skriver:

Tak ska du ha... Blir skønt at komme afsted.. Men spændende hva den bette på knap 2 år siger til det hele.. Det er hendes første rejse..

Knus Mette

Hun kommer helt sikkert til at elske det, vi var afsted første gang da vores var 4 mrd. hun tog det i stiv arm og ELSKEDE at bade! Rigtig rigtig god ferie!

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

MetteT skriver:

Jeg ska på ferie til spanien om halvanden uge og ska flyve derned og da jeg er gravid er jeg blevet anbefalet at bruge støttestømper under flyveturen..

Men hvor køber man dem henne?? Nogle der kan hjælpe?

Knus Mette

Grunden til at man anbefaler støttestrømer til gravide er at man, når man flyver, og det gælder alle, bliver udsat for et større indre tryk i ekstremiteterne altså ben og arme især benene som er under hjertehøjde.
Og for at hjælpe kroppen til en bedre cirkulation og udligne det indre tryk ned mod benene, er det altså en god ide at bruge støttestrømper under flyvning, sådan at der ikke ophober sig væstre i benene med en lille forøget chance for blodpropper.
Det er også pga dette tryk at flyveselskaber helst ikke vil have højgravide med på længere flyverejser, da netop trykket kan sætte gang i fødslen.
Man har jo heller ikke mulighed for at lægge benene op under flyveturen og bevæge sig rundt som man gør under normale omstændigheder, og dette er yderligere medvirkende til manglende trykudligning, samt at kunne nedsætte væskemængden  i benene.
Derfor er støttestrømper en rigtig god ide til længere flyveture.
God ferie...håber den bliver super.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.