Er jeg mon forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

marloutti

Jeg er maler og blev sygemeldt, da jeg var 5+1. Skal lige siges, jeg havde en sa i juni, hvor jeg var 9+6, men de sagde graviditeten var gået til grunde nogle uger før.

Så denne gang er jeg noget nervøs for om det hele nu går godt.

Mit egentlige dilemma går på, at man jo læser alle mulige steder at man helst skal undgå at male, mens man er gravid. Alligevel siger næsten alle jeg snakker med at det jo ikke er spor farligt at være maler i dag. Så er det mon mig, der er for hys?

Er jo bare bange for, der skal ske noget. Og lige inden jeg blev sygemeldt (jeg havde fortalt firmaet, jeg var gravid) gik jeg i terpentin-damp den ene dag og den anden blev jeg bedt om at bruge noget giftigt spartel som jeg dog sagde nej til.

Og det er jo ikke bare materialerne, men også det tunge slæb og knokleriet, der hører med. Og at jeg er så dårlig til at sige fra. Så egentlig har jeg det bedst med at være sygemeldt, men samtidig enormt dårlig samvittighed over, ikke at bidrage til samfundet.

Puha, nogen, der har et godt råd eller noget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

henh01

Altså hvis din mester sætter en gravid medarbejder til at male med giftige stoffer så er han da ikke særlig klog og så ville jeg klart gå til min fagforenig. Min bror har et malerfirma og jeg har spurgt ham en del til råds da jeg har haft  gang i en del projekter herhjemme og han siger at man indtil 7,. mdr må male (ikke oliebaseret) så du burde jo godt kunne arbejde.

MHT at bære tunge ting, så er det vel op til dig selv at lære at sige lidt fra. Jeg tror dog også man skal passe på ikke at gøre graviditeten til en sygdom - og man siger jo gerne at hvad man lavede før må man gerne fortsætte med, selvfølgelig med visse forbehold. Men følg kroppens signaler og sig fra hvis du bliver sat i situationer du mener er uhensigtmæssige.

Jeg trænede selv pump hvor jeg løftede mange kg da jeg blev gravid og fortsætte til min krop sagde stop.

Anmeld

10. oktober 2010

marloutti

henh01 skriver:

Altså hvis din mester sætter en gravid medarbejder til at male med giftige stoffer så er han da ikke særlig klog og så ville jeg klart gå til min fagforenig. Min bror har et malerfirma og jeg har spurgt ham en del til råds da jeg har haft  gang i en del projekter herhjemme og han siger at man indtil 7,. mdr må male (ikke oliebaseret) så du burde jo godt kunne arbejde.

MHT at bære tunge ting, så er det vel op til dig selv at lære at sige lidt fra. Jeg tror dog også man skal passe på ikke at gøre graviditeten til en sygdom - og man siger jo gerne at hvad man lavede før må man gerne fortsætte med, selvfølgelig med visse forbehold. Men følg kroppens signaler og sig fra hvis du bliver sat i situationer du mener er uhensigtmæssige.

Jeg trænede selv pump hvor jeg løftede mange kg da jeg blev gravid og fortsætte til min krop sagde stop.

Ja, det skal nemlig ikke gøres til en sygdom. Jeg er bare bekymret for hvordan det vil være at gå på arbejde hver dag og være dødnervøs for hvad jeg bliver "udsat" for hver dag. Jeg ved jo også bare, de vil blive møg irriterede på mig, hvis jeg siger, der er noget jeg ikke må eller vil. Og jeg vil jo gerne gøre alle tilfredse, men det kan jeg jo bare ikke. Det vigtigste må være babyen...

Anmeld

10. oktober 2010

henh01

marloutti skriver:

Ja, det skal nemlig ikke gøres til en sygdom. Jeg er bare bekymret for hvordan det vil være at gå på arbejde hver dag og være dødnervøs for hvad jeg bliver "udsat" for hver dag. Jeg ved jo også bare, de vil blive møg irriterede på mig, hvis jeg siger, der er noget jeg ikke må eller vil. Og jeg vil jo gerne gøre alle tilfredse, men det kan jeg jo bare ikke. Det vigtigste må være babyen...

Så må du bede din mester kalde jer til møde hvor reglerne for hvad en gravid medarbejder må og ikke må. Han mp vel også have interesse for at alle trives?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.