Tine2104 skriver:
Vi har nynnet, vugget , nusset og "lullet" , smidt ham i vognen, for der falder han normalt til ro, men intet virker - og min tålmodighed er forsvundet! Puha, for en led weekend
Tag ham til læge 
Min datter på 10 uger var totalt umulig at putte - hun skreg og græd og pylrede, og når hun endelig faldt i søvn gik der 10 minutter så græd hun igen... I 4 uger brugte vi 4-6 timer hver aften på at putte hende.
Jeg havde en lang snak med min SP hvor jeg forklarede hende at jeg var ved at køre helt i sænk på det her (og vores første barn havde kolik, så det er ikke fordi vi er sarte herhjemme), og hun mente at det lød mere og mere som refluks (dvs. hun fik mavesyre op i spiserøret, så hun fik rigtigt mange sure opstød og næsten konstant havde halsbrand). Jeg tænkte over det og kunne faktisk godt huske at det virkede som om hun havde mange sure opstød - jeg havde bare ikke tænkt på at det generede hende og jeg havde slet ikke tænkt refluks, da hun stort set ikke gylper.
Jeg tog hende til læge, hun har nu fået syrehæmmende medicin og på mindre end en uge har jeg nu fået en glad og pludrende baby, der smiler til alt og alle og pænt lægger sig til at sove i sin voksi pose ved hver eneste lur. Aftenerne skal hun dog stadig hjælpes lidt af voksiposen til at falde i søvn, så hun bliver puttet i barnevognen som om eftermiddagen og derefter båret i seng en lille time senere.
Det skal så siges at jeg også har indført et stramt skema, hvor hun bliver vækket og puttet på bestemte klokkeslet og det har virkelig udvirket mirakler - men hun er så også 10 uger nu og lidt ældre end din søn.
På den anden side kan det også bare være 5 ugers tigerspringet, hvis det kun har stået på i nogle dage...
Anmeld