Skriger til han bliver lilla ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

TineA

.. Og jeg panikker! Han skriger så meget og glemmer at trække luft - han er SÅ træt, men nægter at give slip! Han er skiftet, affodret, nusset og bøvset af, men nix - ingen søvn! Nogle tricks?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Jetjen

Det kan jeg da sørme godt forstå. Har desværre ingen triks anden de gængse svøbe og vugge. Men føler virkelig med dig.

Anmeld

10. oktober 2010

Skouboe

Svøb ham og gå med ham i cirkler i et mørkt lokale mens du nynner monotont. Det drejer sig om ro og monotoni - det er måden at klare overstimulerede børn på Og masser af tålmodighed... bare bliv ved.

Anmeld

10. oktober 2010

TineA

Vi har nynnet, vugget , nusset og "lullet" , smidt ham i vognen, for der falder han normalt til ro, men intet virker - og min tålmodighed er forsvundet! Puha, for en led weekend

Anmeld

10. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvor gammel er han? Måske et tigerspring? Der bliver der tit vendt op og ned på søvnmønstre og ungerne bliver pylrede og hysteriske...

Anmeld

10. oktober 2010

Skouboe

Tine2104 skriver:

Vi har nynnet, vugget , nusset og "lullet" , smidt ham i vognen, for der falder han normalt til ro, men intet virker - og min tålmodighed er forsvundet! Puha, for en led weekend

Tag ham til læge

Min datter på 10 uger var totalt umulig at putte - hun skreg og græd og pylrede, og når hun endelig faldt i søvn gik der 10 minutter så græd hun igen... I 4 uger brugte vi 4-6 timer hver aften på at putte hende.

Jeg havde en lang snak med min SP hvor jeg forklarede hende at jeg var ved at køre helt i sænk på det her (og vores første barn havde kolik, så det er ikke fordi vi er sarte herhjemme), og hun mente at det lød mere og mere som refluks (dvs. hun fik mavesyre op i spiserøret, så hun fik rigtigt mange sure opstød og næsten konstant havde halsbrand). Jeg tænkte over det og kunne faktisk godt huske at det virkede som om hun havde mange sure opstød - jeg havde bare ikke tænkt på at det generede hende og jeg havde slet ikke tænkt refluks, da hun stort set ikke gylper.

Jeg tog hende til læge, hun har nu fået syrehæmmende medicin og på mindre end en uge har jeg nu fået en glad og pludrende baby, der smiler til alt og alle og pænt lægger sig til at sove i sin voksi pose ved hver eneste lur. Aftenerne skal hun dog stadig hjælpes lidt af voksiposen til at falde i søvn, så hun bliver puttet i barnevognen som om eftermiddagen og derefter båret i seng en lille time senere.

Det skal så siges at jeg også har indført et stramt skema, hvor hun bliver vækket og puttet på bestemte klokkeslet og det har virkelig udvirket mirakler - men hun er så også 10 uger nu og lidt ældre end din søn.

På den anden side kan det også bare være 5 ugers tigerspringet, hvis det kun har stået på i nogle dage...

Anmeld

10. oktober 2010

Fyn

Få evt. fat i denne CD http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=4669&bid=4670&page 

Skru godt op for lyden der følger med CDen. Det kan være det er det der skal til????

Her starter vi med at høre et klassisk nummer (nr. 7) når hun skal til at sove. Det nynner vi til - og hun falder ned.

Så når hun bliver lagt i sengen sætter vi nr. 4 på... Idag sov hun på 6 min. ABSOLUT rekord, men vi håber det holder!!!

Håber det bedste. Det er hårdt når det trækker tænder ud.

C.

Anmeld

10. oktober 2010

B&J

har du en yoga bold eller gymastik bold ja sådan en sæt dig på den og hop i mens han er i dine arme kender alt for godt det der gjorde vores søn også og hold op det var hårdt og vi prøvede stort set alt... men bolden virkede ind i mellem eller skråstol virkede også når den vippede ham i søvne

Anmeld

10. oktober 2010

oerbaek

Mine børn har aldrig grædt Så meget før selvom de dog har været meget kede om aftenen, vi havde meget held med de cdér der hedder glad baby

http://gladbaby.dk/ den cd der hedder sov trygt baby den er super god

Håber i finder noget der virker på det lille pus

Anmeld

10. oktober 2010

Mumto3

Skouboe skriver:

Svøb ham og gå med ham i cirkler i et mørkt lokale mens du nynner monotont. Det drejer sig om ro og monotoni - det er måden at klare overstimulerede børn på Og masser af tålmodighed... bare bliv ved.

Ja, og pointen er at man bliver ved med den samme ting. Hvis man prøver lidt med det ene og så lidt med det andet, så forvirre man barnet. (selvom alt selvfølgelig skal have en grænse).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.