Hermed som lovet beretning om igangsættelse og fødslen af vores dejlige datter.
Jeg mødte i torsdags ind til igangsættelse af fødslen. Efter undersøgelse fik jeg lagt en modnings stikpille da kroppen endnu ikke var moden nok til at de kunne prikke vandet. Den skulle så gøre sin virkning og jeg skulle på ind igen efter 6 timer. Som sagt så gjort. Her startede de så med at køre en ctg kurve, hvor de konstaterede at jeg var begyndt at få naturlige veer. De kunne derfor ike give flere modningspiller, men jeg var dog heller ikke moden nok til at de kunne tage vandet. Blev derfor sendt hjem med håbet om at veerne tog til eler skulle jeg møde ind igen fredag morgen for ny pille eller prikken på vandet.
Veerne tog til, jubii tænkte jeg. De blev hyppige med kun 2 minutter imellem dem og varede 1 minut ad gangen. MEN klokken 22.00 var det slut. ÆV Ikke flare veer overhovedet. Skuffet gik vi i seng.
Fredag morgen kl. 8.00 mødte vi så ind igen. Jordmoderen undersøgte mig, og var meget i tvivl om hvorvidt de kunne prikke vandet. Men de ville gøre et forsøg. Der var dog travlt på fødegangen og vi blev sat i vente position. Klokken blev derfor 13.oo inden vi blev kørt til fødegangen.
Første jordmoder der kom ind til os måtte opgive at prikke vandet. Hun tilkaldte derfor en "gammel" garvet jordmoder som uden besvær fik prikket hul. Nu skulle vi så vente igen. Vente på at jeg fik veer af det. Ellers ville de sætte et ve drop.
Veer kom der ingen af overhovedet. Så 17.15 valgte de at sætte et ve drop. Det gav den første ve ca 17.25.. Jubii endelig igang.
Derefter gik det slag i slag. Veerne blev hurtigt kraftige og hyppige. 21.30 fik jeg en voldsom pressetrang. Jordmoderen kiggede på mig, og spurgte smilende om jeg var sikker på det. JA det var jeg......
Klokken 21.46 lå vores lille prinsesse på min mave.
3670g og 53 cm stor.
Det var en laaang proces men en hurtig og nem fødsel, da først veerne kom. Også en meget intim og rolig fødsel. Vi var på intet tidspunkt mere end min mand, jordmoderen og jeg på stuen. Prinsessen var meget fin fra start og skulle ikke suges eller lign.
Nu er vi så hjemme igen og nyder hende i fulde drag.
1.Billede af Lærke 5 min gammel
2. Billede af Lærke klar til at forlade sygehuse