Jeres bedste opskift på frikadeller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.285 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Maja_4000

Jeg har planer om at begynde at lave mad til fryseren - Til den første tid efter fødslen (:

Og i den forbindelse ville jeg lave frikadeller .. Jeg synes bare tit de bliver lidt kedelige ..
Så kom med jeres aller bedste opskift ! Både hakket svin , - kalv/okse , - kylling og fisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

mariamiss6

Alstå jeg bruger altid kun hakket svin....

Jeg bruger min farmors opskrift, som i og for sig ikke er noget særligt overhovedet. Men jeg synes at frikadeller skal være salte, sååå det er de her hjemme :)

Nåh men altså hakket svin, mel, æg, salt, pebber, løg, og så er aromat den store hemmelige ingrediens ;)

Anmeld

10. oktober 2010

Maja_4000

mariamiss6 skriver:

Alstå jeg bruger altid kun hakket svin....

Jeg bruger min farmors opskrift, som i og for sig ikke er noget særligt overhovedet. Men jeg synes at frikadeller skal være salte, sååå det er de her hjemme

Nåh men altså hakket svin, mel, æg, salt, pebber, løg, og så er aromat den store hemmelige ingrediens

Aromat ?

Anmeld

10. oktober 2010

AnneBJ

Maja_4000 skriver:

Aromat ?

Sådan et "allround" krydderi... det er også prikken over i'et herhjemme i frikadeller...

Anmeld

10. oktober 2010

Maja_4000

AnneBJ skriver:

Sådan et "allround" krydderi... det er også prikken over i'et herhjemme i frikadeller...

Det kender jeg ikke .. Må ned og glo på krydderihylden i kvickly i morgen :p

Anmeld

10. oktober 2010

eirene

Aromat er også fantastisk til æg og tomat... Vi kan slet ikke undvære det.

Nå men min hemmelige ingrediens i frikadeller er ketchup og sød sennep. Det giver en rigtig lækker smag. Og så putter jeg altid havregryn i.

Har hørt at dansk vand skulle gøre dem ekstra sprøde men har aldrig prøvet.

Anmeld

10. oktober 2010

Maja_4000

eirene skriver:

Aromat er også fantastisk til æg og tomat... Vi kan slet ikke undvære det.

Nå men min hemmelige ingrediens i frikadeller er ketchup og sød sennep. Det giver en rigtig lækker smag. Og så putter jeg altid havregryn i.

Har hørt at dansk vand skulle gøre dem ekstra sprøde men har aldrig prøvet.

Dansk vand ! :b
Det er da et forsøg værd .. Måske man skulle prøve

Anmeld

10. oktober 2010

mor_sabina

Ellers kan chili oste frikadeller anbefales. En alm frikadellefars tilsat ost og frisk chili

Anmeld

10. oktober 2010

Maja_4000

mor_sabina skriver:

Ellers kan chili oste frikadeller anbefales. En alm frikadellefars tilsat ost og frisk chili

Dét lyder også godt , det må jeg prøve en dag xD

Anmeld

11. oktober 2010

NoName

Hop over hvor gærdet er lavest og brug min opskrift Frika-let og tilsæt løg, lidt havregryn og 1 æg pr 500g fars..... og vand/mælk efter behov til man synes farsen har den rette konsistens.......

de smager super...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.