Det gjorde han mandags d. 27/9 lige på terminsdagen. Fødselen gik smadder godt og jordemorden var rigtig sød! (Jeg fødte på Riget)
Jeg vågnede op ved en ca. 4-4.30 om natten og havde lidt ondt og fik hvilet indtil kl. 7 hvor var der 5 min mellem veerne,Ringet derfor til Riget kl. 7.30 og fik at vide at jeg skulle give det to timer, efter en time og ti min ringede jeg igen, da der kun var 3-4 min (og da min mor + moster også har haft korte fødsler), Jeg fik at vide at jeg bare skulle tage det med ro da jeg var førstegangsfødende og at familie historien ikke nødvendigvis havde indflydelse. Men jeg måtte da gerne komme hvis jeg syntes.
Så kl. 10 kom i ind til undersøgelse og var 4 cm åbent. Jeg fik akupunktur og varmepuder undervejs. To timer efter var jeg 9 cm åbent og veen efter gik vandet også var jeg 10 cm. På dette tidspunkt havde vi stadig ikke fået nogle fødestue. Der blev heldigvis en klar og jeg måtte skynde mig ned af gangen mellem en ve. Så vi nåde det lige inde presseveerne rigtig startede :-)
så kl. 13.03 kom han ud i en presseve. Der var hurtig levering, he he :-) Han var 51 cm lang og 3400 g.
og hold da op hvor var jeg bare lettet, glad og bare ovenud lykkelig da han kom op til mig :-) og min dejlige mand begyndte bare at græde af glæde.
Han er bare det bedste der er sket for os, vores lille engel som er sendt fra himmlen 
Her er billedespam for alle pengene af hans første to uger 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld