Spiser jeres børn grøntsager...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.223 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

*Sofie*

Malou er snart 1½ år...og hun gider simpelthen ikk spise grøntsager...eller kartofler
Det eneste hun gider er kød. Kød kød kød!!
Jeg 'gemmer' grøntsagerne i fars og kødsovs, men det ka jeg ikk når vi fx får kylling eller koteletter.
Egentlig synes jeg jo bare at hun skal spise sine grøntsager...men jeg ka jo ikk tvinge hende  

Hvordan er det med jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Svei

*Sofie* skriver:

Malou er snart 1½ år...og hun gider simpelthen ikk spise grøntsager...eller kartofler
Jeg 'gemmer' grøntsagerne i fars og kødsovs, men det ka jeg ikk når vi fx får kylling eller koteletter.
Egentlig synes jeg jo bare at hun skal spise sine grøntsager...men jeg ka jo ikk tvinge hende  

Det kommer..mine børn har haft kræsne perioder, og det er da gået over igen. Min på 4 år lever stort set af rugbrød i disse måneder og det gider jeg ikke gøre til et problem, for det er det jo ikke.

Tilbyd det og en dag spiser hun det, indtil da, så ville jeg ikke have fokus på det....der er jo pasta, ris og frugt også.. og så kan mange børn bedst de rå grøntsager...

Anmeld

9. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Når der bliver serveret grønsager herhjemme, så spiser asta dem med velbehag

Anmeld

9. oktober 2010

*Sofie*

Jbk skriver:

Det kommer..mine børn har haft kræsne perioder, og det er da gået over igen. Min på 4 år lever stort set af rugbrød i disse måneder og det gider jeg ikke gøre til et problem, for det er det jo ikke.

Tilbyd det og en dag spiser hun det, indtil da, så ville jeg ikke have fokus på det....der er jo pasta, ris og frugt også.. og så kan mange børn bedst de rå grøntsager...

Jeg tænker bare...det er jo vigtigt med grøntsager. Det er sundt og der er masser af gode vitaminer...

Anmeld

9. oktober 2010

Mira0911

For det meste spiser Julie næsten alle slags grønsager... Lige nu har en periode med gulerodder, dem vil hun bare ikke have... Hun spytter det ud med det samme... 

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

*Sofie* skriver:

Jeg tænker bare...det er jo vigtigt med grøntsager. Det er sundt og der er masser af gode vitaminer...

Men alternativt er du prøver at tvinge hende, du får sikkert ikek flere grøntsager i hende, men skabt en dårlig stemning og måske på sigt et dårlig forhold til mad og hele spisesituationen. Det skal nok komme og jeg tror på jo mindre pres jo større succes...ja, det er sundt, men hun skal nok overleve uden også.. giv hende evt en vitaminpille...

Anmeld

9. oktober 2010

anne2009

Min datter på 4 år, er pludselig  blevet vegetar, hun kan ikke lide kød, siger hun...

Min datter på 1 år, gider heller ikke at spise kød, hun synes nok det er for hård og klumpet, men hun spiser det hvis det ligger most i grønsagerne på glas.

Tror nok din datter ændre smag på et tidspunt, har du prøvet at give hende nogle agurk stænger i hånden, tænkte det måske er bedre en ingenting.

Anmeld

9. oktober 2010

BabyStella!

*Sofie* skriver:

Min datter gider heller ikke kartofler med mindre der er sovs på   Men syns´ det hjælper lidt når hun selv får lov og sidde med det, med sin fine nye gaffel

Grøntsagerne; der snyder jeg hende og moser det lidt i sovsen. Hehe.

Anmeld

9. oktober 2010

*Sofie*

Ja, ku være jeg skulle prøve at gi hende råt grønt i stedet for...og så få købt de vitamimpiller...

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

*Sofie* skriver:

Ja, ku være jeg skulle prøve at gi hende råt grønt i stedet for...og så få købt de vitamimpiller...

Tror ikke mange er til kogte grøntsager og de er dælme da heller ikke så spændende...min på 8 år vil stadig ikke det kogte smat, men rå af alle slags er han glad for..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.