ondt i højre hånd/arm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.965 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Moaaar <3

Jeg har de sidste par dage haft ondt i min h. hånd arm, når jeg feks skal holde ved en kniv og smøre eller når jeg knytter min hånd.
Imorges der vågnede jeg ved at den sov. Måske jeg også selv har ligget på den, min mor sagde at det sagtens kan være væske og fødder og hænder godt kan krampe ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Moaaar <3

11. oktober 2010

AnneBJ

Jeg tænker også væske når du skriver sådan.. Det kan trykke på nerver og sener i armen og derved får det til at sove/prikke/gøre ondt...
Du kan også have spændinger i nakken som trykker på nerver/sener længere oppe, og derfor klemme noget længere nede..

Jeg har selv, før graviditet, haft tendens til betændelse i senerne i hænder og håndled, og kan sagtens mærke at det af og til er værre her under graviditeten.
Håber det snart bliver bedre for dig, ellers kan du jo lige give lægen et kald, og høre hans/hendes vurdering af sagen. Hvis det er sener/nerver/muskler, er der ikke rigtig noget at gøre. For mig kan det nogle gange hjælpe at lægge noget koldt på, og/eller holde hånden/armen højt...

Anmeld

11. oktober 2010

Moaaar <3

AnneBJ skriver:

Jeg tænker også væske når du skriver sådan.. Det kan trykke på nerver og sener i armen og derved får det til at sove/prikke/gøre ondt...
Du kan også have spændinger i nakken som trykker på nerver/sener længere oppe, og derfor klemme noget længere nede..

Jeg har selv, før graviditet, haft tendens til betændelse i senerne i hænder og håndled, og kan sagtens mærke at det af og til er værre her under graviditeten.
Håber det snart bliver bedre for dig, ellers kan du jo lige give lægen et kald, og høre hans/hendes vurdering af sagen. Hvis det er sener/nerver/muskler, er der ikke rigtig noget at gøre. For mig kan det nogle gange hjælpe at lægge noget koldt på, og/eller holde hånden/armen højt...

Okay... er det for tideligt at få væske i kroppen ?

Anmeld

11. oktober 2010

AnneBJ

Prutten 22+ skriver:

Okay... er det for tideligt at få væske i kroppen ?

Det er nok meget individuelt... Jeg får det nemt, også selvom jeg ikke er gravid, så der er nok også nogle gravide der får det tidligere end andre...?!

Anmeld

11. oktober 2010

Moaaar <3

AnneBJ skriver:

Det er nok meget individuelt... Jeg får det nemt, også selvom jeg ikke er gravid, så der er nok også nogle gravide der får det tidligere end andre...?!

Du har nok ret, det er ikke så voldsom slemt at jeg vil kontakte læge.

Synes bare det var mærkeligt, for har ikke siddet , men derimod bevæget mig

Anmeld

11. oktober 2010

Angelspot

Prutten 22+ skriver:

Jeg har de sidste par dage haft ondt i min h. hånd arm, når jeg feks skal holde ved en kniv og smøre eller når jeg knytter min hånd.
Imorges der vågnede jeg ved at den sov. Måske jeg også selv har ligget på den, min mor sagde at det sagtens kan være væske og fødder og hænder godt kan krampe ??

Hmm, jeg har ikke lige hørt om kramper i hænder og arme. Til gengæld har jeg meget nemt ved at få krampe i lægmusklen hvilket jeg har hørt er helt normalt. Men ved ikke om det kan være det samme med arme/hænder.

Som en skrev, så kan jeg godt nikke genkendende til det med at gammel skade kan blusse op. Jeg har førhen i kortere perioder døjet med seneskedehinde betændelse, men for nogle uger siden kom det igen og er blevet hængende desværre. Men umiddelbart lyder det ikke som om det er det du kan være plaget af.

Anmeld

16. oktober 2010

Molly8

Jeg vågner stort set hver nat ved at fingrene på den ene eller den anden hånd sover. Andre, der har prøvet det? Jeg har altid haft lidt dårligt blodomløb, men tænker om det kan blive værre under graviditet med ekstra blod mv. Måske er det derfor, du også har ondt i vågen tilstand..

Kh Molly

Anmeld

16. oktober 2010

Moaaar <3

Molly8 skriver:

Jeg vågner stort set hver nat ved at fingrene på den ene eller den anden hånd sover. Andre, der har prøvet det? Jeg har altid haft lidt dårligt blodomløb, men tænker om det kan blive værre under graviditet med ekstra blod mv. Måske er det derfor, du også har ondt i vågen tilstand..

Kh Molly

Altså jeg tager jern så det skulle ikke være noget der

Anmeld

18. oktober 2010

Molly8

Prutten 23+ skriver:

Altså jeg tager jern så det skulle ikke være noget der

Jeg tager nu også jern. Det gjorde jeg allerede inden graviditeten og har gjort det hele vejen igennem. Jeg skal nu have hørt lægen, når jeg skal afsted om 3 uger, om det har nogen betydning. Jeg vågner stadig med sovende hænder. De kan endda begynde at sove, når jeg ligger på sofaen, hvis jeg har dem lidt højt fx over hovedet.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.