undre mig så stiller lige et spørgsmål :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

quar20

Ja som overskriften lyder :

Undre mig rigtig meget over at nogle kan få et PKS i uge 37 eks..! Hvordan kan det være?

Har du fået et tidligere end terminen? Og hvad skyldes den grund til at du fik PKS..

Måske jeg ikke HELT er inde i alle regler osv, men siger de ikke at lungerne først er 100% klar i uge 38?..!

Måske et dumt spørgsmål - men håber alligevel nogle svarer

Knus fra den undrende Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Nadia&Daniel

quar20 skriver:

Undre mig rigtig meget over at nogle kan få et PKS i uge 37 eks..! Hvordan kan det være?

Har du fået et tidligere end terminen? Og hvad skyldes den grund til at du fik PKS..

Måske jeg ikke HELT er inde i alle regler osv, men siger de ikke at lungerne først er 100% klar i uge 38?..!

Har faktisk tænkt det samme i dag - så følger lige med

Anmeld

7. oktober 2010

quar20

Nadia&Daniel skriver:

Har faktisk tænkt det samme i dag - så følger lige med

Dejligt jeg ikke er den eneste der undre sig lidt...!!

Anmeld

7. oktober 2010

Svei

38+0 har jeg fået mine de yngste ved ks. Jeg vil tro det er for at undgå at jeg gik i fødsel og det så blev et akut ks, som jo ikke er så sikkert som et planlagt, og samtidig vidste man jeg fik store børn, så hvorfor vente

Anmeld

7. oktober 2010

Klumpe-dumpe

quar20 skriver:

Når du går ind i uge 34 får du ikke lungemodner mere, hvis du skulle gå i fødsel eller vise tegn herpå. Så lungerne er som så udviklet i uge 34.

Mht. pks i uge 37, kan jeg forstille mig, at det fx. kan være hvis et par har mistet et barnet tidligere i maven i uge 38+

Anmeld

7. oktober 2010

Low

Min veninde fik et 2 uger før termin fordi han ikke havde taget nok på ifølge scanneren. Den viste at han vejede 1800g men da de tog ham ud vejede han 2300 og de sagde at han godt kunne blive der til hun gik i fødsel hvis den havde vist en rigtig vægt. Men hun fik det fordi han ikke var stor nok

Anmeld

7. oktober 2010

Svei

Low skriver:

Min veninde fik et 2 uger før termin fordi han ikke havde taget nok på ifølge scanneren. Den viste at han vejede 1800g men da de tog ham ud vejede han 2300 og de sagde at han godt kunne blive der til hun gik i fødsel hvis den havde vist en rigtig vægt. Men hun fik det fordi han ikke var stor nok

Vildt...han var godt nok bette, min søn vejede det dobbelte...

Anmeld

7. oktober 2010

Low

Jbk skriver:

Vildt...han var godt nok bette, min søn vejede det dobbelte...

Ja det var ikke meget. Vejede din 4600g? Det var da noget af en vægt hehe. Jeg har også en anden veninde som gik 14 dage over tid men drengen vejede kun 2500g

Anmeld

7. oktober 2010

Ranarupta

quar20 skriver:

Nu er det godt nok ikke i uge 37, men med næste barn (vi engang skal have), så skal jeg have PKS. Men det bliver så i uge 39 og så tæt på terminsdatoen som muligt - hvis min graviditet tillader det. 

Mit skamben sidder åbenbart som om det er "vippet" lidt ind af, hvilket betyder at der ikke er plads nok til, at barnet kan komme ud. Derudover vil de holde godt øje med, om jeg får svangerskabsforgiftning, da jeg var hårdt ramt med Albert og var derfor jeg fik ham 34+5

Anmeld

7. oktober 2010

Svei

Low skriver:

Ja det var ikke meget. Vejede din 4600g? Det var da noget af en vægt hehe. Jeg har også en anden veninde som gik 14 dage over tid men drengen vejede kun 2500g

4500g 14 dage før ja... min den ældste gik jeg 16 dage over med og vejede kun 4800g...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.