Veras vej til verden <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

Jules

Tirsdag den 5 oktober gik jeg i seng med følelsen af at der ikke ville ske noget som helst der mindende om at jeg snart skulle føde! 

Meeeen vågnede ved 02 tiden og havde drømt jeg havde rigtig ondt... Men det var så ikke en drøm. Jeg havde smerter i lænden... Som tog til hver 5 min og varede ca.40 sec! Da jeg havde taget tid på dem i over en time gik jeg nedenunder og ringede til føde gangen... Jordmoderen syntes bestemt jeg skulle komme ind! Hurtigst muligt. Så kl.4.10 kørte vi afsted mod fødegangen efter vi havde hevet vores kære nabo op af sengen så hun kunne kigge efter Viktor til hans moster kom og tog over! 

4.45 var vi på sygehuset og jeg var stadigvæk ved godt humør :) Det var jo til at holde ud... Og 5 min eller nu kun 3 min var da en ok pause :)

Så blev jeg undersøgt og jeg var 5-6 cm åben. Så jeg fik lavment og fik en fødestue. 

Jeg var stadigvæk til at snakke med indtil omkring kl.6.... så var der bare stille fra min mund... AV AV AV! 

07.45 fik jeg næste sæt jordmødre... og de var da sikre på jeg havde født inden middag... Men kl.8.30 begyndte jeg og pylre helt vildt...Hehe. Så fik akupunktur og saltvandspapler.... 

Kl.9 kom de frem til at de ville hjælpe mig på vej med at prikke vandet. 9.30 fik jeg voldsom presse trang..... Jeg havde stået på alle 4 indtil nu da de var bange for hun skulle blive stjernekigger som sin storebror. Men pludselig faldt hendes puls og jeg måtte ned ligge for hun skulle ud nu!Kl. 10.08 var hun ude .... Det gik pludselig meget stærkt.... Hun vejer 4220 gram og er 54 cm lang født 40+4 :) 

Hun havde en navlestreng på over 1 meter... Så det var langt over gennemsnittet... Og hun havde også fået slået en knude på navlestrengen! 

Jeg havde desværre blødt over 2 liter blod :S Så vi kom først hjem dagen efter da de havde sagt god for min blodprocent!

Her er mit vidunder og den stolte storebror

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Vingummien

Jules skriver:

Tirsdag den 5 oktober gik jeg i seng med følelsen af at der ikke ville ske noget som helst der mindende om at jeg snart skulle føde! 

Meeeen vågnede ved 02 tiden og havde drømt jeg havde rigtig ondt... Men det var så ikke en drøm. Jeg havde smerter i lænden... Som tog til hver 5 min og varede ca.40 sec! Da jeg havde taget tid på dem i over en time gik jeg nedenunder og ringede til føde gangen... Jordmoderen syntes bestemt jeg skulle komme ind! Hurtigst muligt. Så kl.4.10 kørte vi afsted mod fødegangen efter vi havde hevet vores kære nabo op af sengen så hun kunne kigge efter Viktor til hans moster kom og tog over! 

4.45 var vi på sygehuset og jeg var stadigvæk ved godt humør Det var jo til at holde ud... Og 5 min eller nu kun 3 min var da en ok pause

Så blev jeg undersøgt og jeg var 5-6 cm åben. Så jeg fik lavment og fik en fødestue. 

Jeg var stadigvæk til at snakke med indtil omkring kl.6.... så var der bare stille fra min mund... AV AV AV! 

07.45 fik jeg næste sæt jordmødre... og de var da sikre på jeg havde født inden middag... Men kl.8.30 begyndte jeg og pylre helt vildt...Hehe. Så fik akupunktur og saltvandspapler.... 

Kl.9 kom de frem til at de ville hjælpe mig på vej med at prikke vandet. 9.30 fik jeg voldsom presse trang..... Jeg havde stået på alle 4 indtil nu da de var bange for hun skulle blive stjernekigger som sin storebror. Men pludselig faldt hendes puls og jeg måtte ned ligge for hun skulle ud nu!Kl. 10.08 var hun ude .... Det gik pludselig meget stærkt.... Hun vejer 4220 gram og er 54 cm lang født 40+4  

Hun havde en navlestreng på over 1 meter... Så det var langt over gennemsnittet... Og hun havde også fået slået en knude på navlestrengen! 

Jeg havde desværre blødt over 2 liter blod Så vi kom først hjem dagen efter da de havde sagt god for min blodprocent!

Her er mit vidunder og den stolte storebror

Tillykke med Vera

Man er i hvert fald ikke i tvivl om at de er søskende

Anmeld

7. oktober 2010

FrkT

Århhh hvor er hun dejlig  Stort tillykke.

Hun har godt nok meget og mørkt hår.... og gud hvor de ligner hinanden meget 

Anmeld

7. oktober 2010

Riksen

Årh, stort tillykke med Vera! Hun er da en lille lækker trold. Og jeg er bare vild med hendes navn - som jo betyder sandhed.

Anmeld

7. oktober 2010

SussieThyssen

Eiii sikke en basse
Og hvor er dine guldklumper bare skønne.
Stooort tillykke.
Nu må du endelig hvile dig godt sødeste, og husk nu jern i starten, så du i en fart kan få den blodprocent op.
Alt det bedste i jeres liv fremover.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. oktober 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Åh,Julie,hun er bare for skøn!Og hun ligner bare Viktor helt vildt

Anmeld

7. oktober 2010

Kløver

Stort tillykke med lille Vera, hvor er hun bare fin

Anmeld

8. oktober 2010

TbCp

Endnu engang stort tillykke med hende!

Anmeld

8. oktober 2010

maria_wlt

Kæmpe stort tillykke med hende... FLOT med alt det hår 

Anmeld

8. oktober 2010

Mettemus

STORT tillykke med den lille prinsesse - hvor er hun bare sød og hvor er det et dejligt billede med storebror også!

Håber du har det godt - en så lav blodprocent tager en maaasse energi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.