fastvævet eller let stræk - hjælp !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

banaman89

Nu er jeg blevet så træt af min ringslynge at jeg har "fået lovet" til at købe mig en vikle , men så skriver jeg med en som har en fastvævet - og let stræk vikle , men hva er forskellen og hvilken er bedst ?

Mvh Anna - som gerne vil have sine arme får lidt ro igen !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Thalia

banaman89 skriver:

Nu er jeg blevet så træt af min ringslynge at jeg har "fået lovet" til at købe mig en vikle , men så skriver jeg med en som har en fastvævet - og let stræk vikle , men hva er forskellen og hvilken er bedst ?

Mvh Anna - som gerne vil have sine arme får lidt ro igen !

Jeg synes du skal gå efter en fastvævet vikle.

Jeg har slynget og viklet alle mine unger, og min erfaring er at når børnene bliver 3-4 mdr gamle så er strækviklen bare ikke super god mere. Man kan sagtens bruge den, men den støtter ikke nær så godt fordi babyen jo er blevet tungere.

Anmeld

8. oktober 2010

Lille Du

Jeg hægter mig på tilslutningen til et fastvævet vikle.

Så snart at dit barn begynder at mosle mere rundt er der brug for bedre støtte og så er fastviklen rigtig god. Den er godt nok rigtig meget dyrere end en strækvikle, men den har også en meget lang levetid både i holdbarhed og funktion. Jeg har senest brugt min aktivt på vandretur i Lapland. Da havde jeg min 2-årige datter i viklen på de stræk, hvor hun havde brug for at hvile sine ellers aktive ben.

Strækviklens fordel er at den er rigtig nem at komme i gang med og den er svær at sætte forkert. Den er også forholdsvis billig - især brugt. Men altså bedst til spædbørn og et halvt år frem.

kh Christine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.