Jeg tror at mit hjem er ved at være invaderet af en trold eller det der er værre. Jeg aner ikke hvad der sker. Jeg går her og rydder op konstant, ordner vasketøj, vasker op, støvsuger. Og bedst som jeg er færdig med der hele, er det som om, at det rum jeg startede i er blevet invaderet af trolden igen.
Den elsker at rode rundt med vasketøjet, smide det rundt i alle kroge af lejligheden og gemme det de særeste steder. Og nå jeg så kommer ud til vasketøjskurven ja så er den fyldt til randen med alt muligt andet, så som rent tøj, bleer, og m.m. mere. Og andre gange har den roddet det rene tøj og det snavsede tøj sammen i en stor pærevælling. Og så kan man jo starte forfra men at gå ned på vaskeriet og få det hele rent igen.
Den hærger alt hvad der hedder toiletpapir og fylder det i WC kummen, har leget med tandbørsterne, shampooen i toilettet. Så men er nødt til at skifte tandbørster min 1 gang om ugen. Håndklæderne ja de ligger plaskvåde på gulvet, som om de også har været en tur i toilettet.
Køkkenet er også et af deres favorit områder, her er det som om jeg kun lige når at få ordnet, opvasken, komfuret, og bordplader. Og vupti så ligner der en slagmark igen, så er skufferne blevet åbnet og deres indhold ligger på gulvet, køleskabet er åbnet, yoghurten, er forsøgt åbnet, mælken spildt på bordet.
Stuen er også et af de steder hvor den trives, her tager den alt min datters legetøj ind fra værelset, så jeg ofte går og falder i det, grrrr. Og skulle jeg ha glemt at tage et glas med mælk ud fra bordet,når jeg er gået ud for at vaske op, har den ofte hældt det ud på glasbordet, og sørget for at det hele sejler i mælk.
På min datters værelse, ja der må vist være mere end en trold, for hun når ofte kun lige at komme hjem fra VS så har de sørget for at hive alt hendes legetøj ned fra reolen, taget tøjet ud af vores klædeskab, hvorpå hun ofte skriger i arrigskab fordi hun ikke kan komme frem eller tilbage på værelset.
Behøver jeg at sige at jeg elsker min egen lille trold, men nogle gange ville jeg dog ønske at jeg havde en lille pige som hørte efter hvad hendes mor sagde. Og ikke hvad den trold render rundt og laver.
Ihh hvor er jeg glad for jeg kun har en 2 vær. lejlighed.
Jannie
Anmeld